Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Migudu
#2710621
Wij krijgen in augustus een pupje er bij, deze wordt afgespeend op vers.
Dan wil ik tijdelijk, tot hij/zij iets groter is, kvv gaan voeren en daarna zelf barf gaan malen.
We moeten net als velen, ook een beetje op de centen letten.
En toch wil ik ook een beetje variatie in het kvv menu geven. Welke kvv's zouden jullie me adviseren.
Migudu krijgt geen rund en kip, maar dat filter ik er zelf wel uit.
Tips en ervaringen zijn welkom!

Gerda
Gebruikersavatar
Door Thea
#2710626
Waarom niet gelijk zelf malen ;)
Ik maal ook voor Boy en de katten.
Heb een heel gevarieerd menu en gemiddeld voor ruim 1 maand ben ik voor Boy 30 euro kwijt.
Dan krijg hij 500 gr pd :)
Door Migudu
#2710628
Omdat ik daar wat later mee begin, zoals ik al zei.
Die molen moet er ook komen en ik wil eerst zien dat pup het goed doet.

Gerda
Door TessaThomas
#2710633
Ik wissel Darf eco, vers voer huismerk en degomeat af. Tussendoor af en toe haaksbarf en tinlo, net wat er te krijgen is bij de dierenwinkel waar ik langskom. Eén keer in de week geef ik ook gemalen vis, nu heb ik Petfish gemalen zalm, gemalen haring en gemalen makreel. Zodat hij alvast went aan al die smaken.
Door M@rina
#2710649
All animal maalt hele prooidieren, voornamelijk gevogelte, kip, kwartel, parelhoen bijv. maar ook konijn
Darf vind ik ook een hele fijna kvv maar daar zit kip en rund in. Zij malen 4 diersoorten in 1 mix.

Tinlo barfmenu heeft enkelvoudige kvv o.a konijn, eend en lam.
Tamro heeft enkelvoudige kvv van paard, geit, lam, kalkoen en eend . Met deze kvv heb ik zelf geen ervaring, maar de verhoudingen zien er goed uit en van kennis heb ik gehoord dat de plek waar het gemaakt wordt er heel goed uit ziet, ook de stukken vlees die gemalen worden heeft ze gezien, zag er ook goed uit.
Door JoepenLola
#2710892
Ik voer hier Lotgering,Degomeat af en toe vuile verse pens en een vette vis mix.
Honden doen het er uitstekend op. ;)
Door deja
#2711566
Ook hier een pup van nu 4 maanden voer Lotgering totaalvoer, totaalvoer paard en wildmix heb ook diverse soorten Tinlo en Darf eko zij is overal dol op, ga een dezer dagen een barfmaaltijd invoeren.
Door de redder
#2717982
Gerda,
Ik weet niet waar je woont maar kan je bv een google doen op hondenversvoer en dan jouw omgeving?
En dan bij jou de dierenspeciaalzaken afgaan wat ze allemaal hebben. En het is natuurlijk ook de vraag wat je hond lust.
De mijne is net een clicko en dat is zeker niet iedere hond.

Smuldier hebben ze hier bij bas v/d heijden.

Verder krijgt de dalmaat,

haaksbarf
bibi
smuldier

1x in de week pens

1x in de week vette vis van de visboer (zalm/haring/sardine/makreel.
Vis ook rauw geven. Ik heb ook weleens het geluk dat ik een zalmkop 500gr kan meekrijgen :D
En daar is kokkie heel erg blij mee maar wel in kleinere stukken snijden.

barf

Oh ja, rodi vind ik geen kvv. Als je de verpakking leest heb je gewoon kneedbare brok in je handen.
Door Petra
#2730644
Ik wissel af met naturis carnibest smuldier en ik voer vier dagen kvv de andere barf.Degomeat en lotgering zijn hier niet goed bevallen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door