Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Truus
#271020
Ja hoor ! Timo had hevige jeuk en z'n huid was vuurrood.
Ik dacht eerst de anaalklier maar dat was het niet, toen maar eens met de vlooienkam en ja hoor....er zat één vlootje. Ik heb dat kreng gelijk verzopen maar nu.....
Weten jullie een echt onschuldig middel om dit te voorkomen. Hij is nogal allergisch voor die krengen en een mild middel lijkt me beter dan de rest.
Wie heeft ervaring !Alvast bedankt.
Door Truus
#271026
geer schreef: Ctenovetsem van vsm!
O.K. Geer, de hoeveelheid staat op de verpakking? Hoelang gebruik jij dat? Bij de drogist of apotheek?
Door Lizzy
#271032
Even van http://www.puurnatuur.nl afgeplukt:

Ctenovetsem

Samenstelling:
Per 100 gr: Ctenocephalum D30 25 gr, Ledum palustre D30 25 gr, Cardiospermum D12 25 gr, Galphimia glauca D12 25 gr; alcoholgehalte 51% (v/v).
Indicaties
Bij huidjeuk en vacht- en huidbeschadigingen door overgevoeligheid voor vlooien.

Eigenschappen
Ctenovetsem helpt huidjeuk door overgevoeligheid voor vlooien verminderen, zodat ook vacht- en huidbeschadigingen die door krabben, bijten en schuren ontstaan, worden voorkomen.
Ctenocephgalum D30: is bereid uit een mengsel van Ctenocephalides Canis (hondenvlo) en Ctenocephalides Felis (kattenvlo). De werking van Ctenocephalum beperkt zich tot de primaire huidreactie op vlooienbeten en vlooienspeeksel. De beschadigingen aan de huid die het dier zelf veroorzaakt, kunnen met Ctenocephalum wel voorkomen maar niet genezen worden.
Ledum palustre D30: is een bekend homeopathisch middel bij de gevolgen van insectenbeten (zoals muggenbulten). Waarschijnlijk wordt door krabben, bijten, schuren en likken - wat de jeuk niet doet afnemen - de huid op sommige plaatsen (bijvoorbeeld op het kruis of onder het oor) zeer beschadigd. Warmte verergert de jeuk, ook al doordat de overlevingskansen van de vlo dan beter zijn en de voortplantingssnelheid en de bijtactiviteit verhoogd zijn.
Cardiospermum D12 en Galphimia glauca D12: zijn in de homeopathie bekend om hun anti-allergische werking. Niet alleen bij de primaire reacties, maar ook bij het onderbreken van de vicieuze cirkel van jeuk, krabben, bijten, likken en schuren en de daaruit voortvloeiende huidbeschadiging.

Dosering
Kleine huisdieren: 1-2 keer daags 10-20 druppels.
Toediening: rechtstreeks in de mond met wat water (met behulp van een thee- of paplepeltje of plastic wegwerpspuit zonder naald) of op een stukje brood of iets dergelijks. Het geneesmiddel bij voorkeur niet direct voor, tijdens of direct na het eten toedienen.

Ctenovetsem kan zonder bezwaar in combinatie met andere geneesmiddelen worden gebruikt. In een enkel geval kan na het innemen van de druppels een onschuldige en kortdurende beginverergering van de klachten voorkomen. Dit past in het werkingsbeeld van de homeopathie en geeft aan dat het dier intensief op het middel reageert. Als deze beginverergering hinderlijk is dient u de geadviseerde dosis te halveren of een dosis over te slaan. Bijwerkingen zijn niet waargenomen.

Opmerking:
Huidjeuk door overgevoeligheid voor vlooien treedt in het bijzonder op bij een slechte huid-/vachtconditie, dus vooral tijdens de verharingsperioden in het voor- en najaar. Maatregelen ter verbetering van de huid/vachtconditie zullen de kans op een succesvolle behandeling aanzienlijk verhogen. Optimale voeding, beweging en vlooienbestrijding zijn noodzakelijk voor een optimaal resultaat.
Laatst gewijzigd door Lizzy op zo 27 feb 2005, 18:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Truus
#271037
Super Lizzy ! Bedankt :-*. Ik heb het al uitgeprint en ga ermee aan de slag.
Het is precies wat Timo heeft dus ik ben blij met dit middel.
Door Truus
#271047
geer schreef: Da's waar...maar als je hond allergisch is voor vlooien, kan een lullig 'liftvlooitje' al voor een hoop jeuk zorgen...
Dit was een 'liftvlootje'en zijn huis was helemaal kapot gebeten . De huid is over zijn hele lijf vuurrood.
Dus als dit helpt tegen de allergie ben ik blij.
Door avalon
#271048
Ik gebruik preventief een mengsel van tea-tree, lemongrass lavendel er zat nog meer in maar dat ben ik even vergeten. Ruikt lekker.Ook geef ik ak en toe knoflook door het eten, tot nog toe mag ik niet klagen wat vlooien betreft, en dat terwijl hier toch veel honden met huisdiertjes komen.

Pas geleden nog een klant die een berg vlooien bracht (o nee dat was een hond) Doodleuk ontkennen dat hij vlooien had, even later was hij dat waarschijnlijk vergeten want toen vertelde hij dat wanneer je het beestje op pakte de vlooien zo zag kruipen >:(. Ook zegt hij uiterst grappig Hij had veel klitten he? En ik uiterst grappig terug, Ben je zeker wel trots op. Zegt hij weer tis mijn hond niet ik werk al de hele dag. ??? ??? ???
Door Truus
#271049
Hitam schreef: Ctenovetsem werkt tegen de jeuk veroorzaakt door vlooien, maar niet tegen de vlooien zelf.
En wat zou jij aanraden als middel tegen vlooien?
Door Truus
#271053
Hitam schreef: Antivlo en teek van de Groene Os. Soms is geregeld knoflook geven ook voldoende.
War is geregeld knoflook geven? Ik heb hier gelezen dat de hond er ook bloedarmoede van kan krijgen?
Door Truus
#271065
Hitam schreef: Bij mij kregen ze een paar keer per week met z'n vijfen een teentje. Twee kleine hondjes en drie katten.
Dan geef ik een paar keer een 1/2 teentje per week voor twee kleine hondjes. ;) Moet genoeg zijn.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door