Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door andres
#2709909
Ons Norfolk Terrier teefje Ginger van 8 maanden heeft sinds 2 dagen veel pijn met lopen, dusdanig dat ze het liefste ligt. Gisteren begon ze ook te rillen en bleek meer dan 40 graden koorts te hebben. Ze eet wel, liefst in liggende houding (voeren dus). DA gaf haar een spuit met pijnstiller en antibiotica mee. 2 uur na de spuit knapte ze heel erg op, kwam eten, liep rond en was gewoon weer een blije pup. Dat duurde 3 uur en toen was het effect over. Vanochtend had ze nog 39,7 en iom DA toch de ab gegeven en Onsior. Vanmiddag 39,2 graden dus blij dat de koorts zakt, maar lopen is er niet bij. Ze schuifelt als een oud hondje als je haar laat plassen en gaat meteen liggen. Vanavond weer 39,4. Verder is ze al bijna 6 weken loops, nu geen afscheiding meer.  Ze is vrij klein vanwege operatie levershunt met 4 maanden, die wel goed is verlopen, maar heeft wel de eerste maanden op dieetvoer gestaan..Zouden dit groeipijnen kunnen zijn? Gaan morgen naar andere DA voor 2nd opinion.
Door Hanny
#2709977
Groeipijn bij zo'n kleine hond is niet waarschijnlijk.
Zes weken loops en dat voor de eerste keer en zo veel pijn.
Laaiend ongerust zou ik zijn en dat terwijl ik veel kan hebben, voordat ik echt zorgen heb.
succes morgen.
Bij onderzoek moet er wel iets uitkomen, dit klopt echt niet.

Hanny
Door sella
#2710063
hannabelgje schreef: Volgens mij krijgen ze van groeipijnen geen koorts. Lijkt me iets anders. Beterschap voor het meisje in elk geval.
Uh jawel hoor, Diego had 40.3 en was doodziek, de orthopeed zag dat vaker bij hevige groeipijn, wij waren er zo mee aan zo doodziek hij was dat we overwogen hem te laten gaan.
Met de juiste pijnstiller was hij binnen no time weer op een normale temperatuur.
Door Shifare
#2710136
sella schreef: Uh jawel hoor, Diego had 40.3 en was doodziek, de orthopeed zag dat vaker bij hevige groeipijn, wij waren er zo mee aan zo doodziek hij was dat we overwogen hem te laten gaan.
Met de juiste pijnstiller was hij binnen no time weer op een normale temperatuur.
Nou ik heb het nog nooit gezien en bij mijn stage komt prof. Hazewinkel langs 1x per week. Baasjes met dieren vanuit het hele land(zelfs belgië en duitsland). Maar ik zal het is navragen.
Door sella
#2710158
Voor mij was het ook een eerste keer he! En het wordt vaak niet herkend, een jonge hond zo doodziek, die worden helaas nog steeds vaak ingeslapen omdat het niet herkend wordt.
Door andres
#2710230
Vanochtend bij DA geweest die haar heeft opgenomen. Bloed blijkt goed (geen verband met levershunt gelukkig) temp. nog wel 40 graden. Ze bestuderen nu de foto's en denken aan een nierkneuzing die ze waarschijnlijk heeft opgelopen door het door hormonen gestuurde geweld van haar broertje (die we uiteraard direct weer naar zijn logeeradres hebben teruggebracht!). Kunnen haar vanmiddag weer ophalen en horen dan definitief!
Door andres
#2710361
Nou, weer terug, geen nierkneuzing maar een vergrote mild volgens DA. Eigenlijk nog geen echte aanwijsbare reden voor haar onwelbevinden. Omdat de koorts hoog blijft en er geen ontstekingswaarden in het bloed zijn  een dosis Prednison gegeven (ja, ja we weten het!) en kijken hoe het gaat. Kan ook groeipijn zijn volgens hem.
Door sella
#2710395
Heel veel sterkte met je kanjer.
Buffel heeft ook een erg vergrote milt gehad, maar dat zou kunnen komen, een  infectie en omdat ze jong zijn, dat die het heftigst reageert als onderdeel van het immuunsysteem.
Door andres
#2717225
Even een kleine update. Een dag later was de koorts weg enliep ze als een kiviet. Probleem is dat ze nog steeds loops is in die zin dat haar tepels beetje gezwollen zijn en haar vulva ook nog. Haar broertje wordt helemaal gek alsie haar ziet, dus die is al 6 weken uit logeren. DA heeft contact opgenomen met een endocrinoloog die meldde dathet wel eensvaker voorkomt. Wij willen liever geen hormonen geven maar worden zolangzamerhand een beetje wanhopig. Heeft iemand suggesties?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door