Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door tt-tjes
#2709931
Balou liep vanmorgen wat te flapperen, in zijn oor gekeken en voor de zekerheid wat Puur oor er in gedaan. Vanmiddag flapperde hij al niet meer zo veel dus even zo gelaten.
Ik kwam net thuis en hij liep weer zo te flapperen. Ik had hem op tafel gelegd om bij goed licht in zijn oor te kijken. Leesbril op, zijn oor was rood en leek te bloeden. Een wattip gepakt en hiermee een beetje weggedaan.
Balou heeft natuurlijk blond haar maar ik zag in ene iets in zijn oorschelp, dat heb ik met mijn nagels vastgepakt en dat bleek een kruiper te zijn die al een behoorlijk stuk in zijn huid zat, precies tussen die kleine frummeltjes (weet ff niet hoe ik het anders moet noemen) in zijn oorschelp.
Hij flappert nu nog steeds omdat dit natuurlijk zeer doet. Ik heb er maar een beetje surolan op gedaan.

Iemand nog tips om deze irritatie te verminderen?
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2710017
Wat is een kruiper? (geen smerige foto's please, uitleg is genoeg  :biggrin2: )

Oscar flappert soms ook. Ik heb bij de operatie gevraagd een heel erg goed te kijken en alles zag er goed uit. Oscar kan een halve dag flapperen en dan weer weken niet, dus ik kan er ook niet echt iets van maken. Bij deze post krijg ik echter ernstig de kriebels!

Dikke  :bigarmhug: voor Balou!
Door Vivianneb
#2710047
Kaela schreef: Wat is een kruiper? (geen smerige foto's please, uitleg is genoeg  :biggrin2: )

Oscar flappert soms ook. Ik heb bij de operatie gevraagd een heel erg goed te kijken en alles zag er goed uit. Oscar kan een halve dag flapperen en dan weer weken niet, dus ik kan er ook niet echt iets van maken. Bij deze post krijg ik echter ernstig de kriebels!

Dikke  :bigarmhug: voor Balou!
Die rot dingen:
Afbeelding

Afbeelding
Door Lizzy
#2710050
Het is mogelijk dat er nog een stukje kruiper zit.... Als ze eenmaal droog zijn (die krengen), dan breken ze heel makkelijk af. Was het restant dat je eruit haalde licht beige?
Door tt-tjes
#2710062
Lizzy schreef: Het is mogelijk dat er nog een stukje kruiper zit.... Als ze eenmaal droog zijn (die krengen), dan breken ze heel makkelijk af. Was het restant dat je eruit haalde licht beige?
Ik had hem er gelukkig helemaal uit, zelfs inclusief scherpe puntje. (Net zoals op bovenstaande foto) Hij was idd helemaal lichtbeige. Vanmorgen flapperde hij al niet meer dus ik denk dat ik er op tijd bij was.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2710095
Oooh geen enge beessies dus!

Tja, als ze niets hebben gezien onder verdoving en hij flappert maar heel soms eens, dan ga ik er van uit dat het geen kruiper is. Weer wat geleerd vandaag!

Fijn dat Balou al weer opknapt!
Door tt-tjes
#2710133
Nee, geen enge beestjes, maar deze dingen wurmen zich in de huid, hebben een soort weerhaakjes waardoor ze alleen vooruit kunnen en zo dan voor een flinke ontsteking kunnen zorgen. De honden van mijn zus hadden er vorig jaar alkebei 1 in de neus en die moesten onder narcose er uit gehaald worden.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door