Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

#2708679
Eigenlijk ontdooi ik kvv altijd buiten de koelkast. Zet het de avond van tevoren eruit en na het voeren in de koelkast. Vroeg me af of nu met het warmere weer het beter was het 's morgens eruit te halen en in de koelkast te laten ontdooien, neem aan dat het dan ook ontdooid is morgenvroeg?
De mannen waren allebei niet lekker vanmorgen, Zack 2x gespuugd en Tiesto misselijk, vlees rook niet raar ofzo, maar vroeg me het ineens af..zullen beide wel iets raars hebben gegeten ofzo..labradors ::)
#2708812
Als Mex een maaltijd heeft gehad, dan haal ik weer een volgend stukje uit de diepvries en ontdooi deze in de koelkast. Meestal doe ik dat stukje al in zijn bak met een zakje er om heen. Voordat hij de volgende maaltijd krijgt haal ik het uit de koelkast, maak het fijn en laat het 15 minuten op kamertemperatuur komen.
Mocht het dan nog te koud zijn, dan zet ik het bakje even in gewoon water, dus warm is niet echt nodig.
Persoonlijk vind ik om vlees langer dan een uur buiten de koelkast te houden niet prettig ivm bacteriën, maar honden kunnen er waarschijnlijk beter tegen blijkt uit de verhalen.
#2708826
Ligt eraan hoe lang van tevoren ik eraan denk..
Nu ligt het sinds gisteravond in de koelkast, denk ik er 's ochtends pas aan dan ontdooi ik naast de koelkast.

Met dit weer druk ik er tegen een uur of 2 dan even op, is het volledig ontdooit, leg ik het in de koelkast tot etenstijd (ergens tussen 18.00 en 21.00 uur)
#2709171
Ik haal het de avond vantevoren -als ik naar bed ga- uit de vriezer en laat het tegenwoordi (sinds Mowgli ons 's morgens vroeg laat slapen) in een afgesloten tupperware bak in de koelkast.

Toen hij nog erg jong was en dus soms al om 6 uur 's morgens begon met terroriseren, nam ik zijn 2 bolletjes kvv in een afgesloten tupperwarebak mee naar de waskeuken naast de slaapkamer. Toen ontdooide het dus buiten de koelkast, zodat ik hem dan 's morgens vroeg direct kon voeren zodra hij weer met zijn terroriseergedrag begon en het echt nog te vroeg was om op te staan.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door