Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#2709643
Hallo allemaal,

Ik ben Conny woon in drenthe op een boerderij met heel veel dieren, getrouwd een zoon van 5 en in het trotse bezit van inmiddels 4 belgische herders. 2 groenendaelers een teefje van 10 Shadow, een reu Levi van 1 en 2 tervuerense 1 reu van 2 Falco en een teef van 5 Nina. Shadow is als puppy bij ons gekomen en de andere drie de afgelopen maanden Nina in feb via alas komt uit een dodingsasiel in spanje, Levi in april als puppy gedumpt in een asiel in belgie en toen geadopteerd door een man van 70 wat eigenlijk te veel van het goede was voor die man dan vandaar dat hij met 11 maanden bij ons is komen wonen. en Falco daar zijn we nu de derde eigenaar van en de laatste hopenlijk mag hij bij ons heel oud worden hij is sinds 1 week bij ons.

Mijn vraag is eigenlijk hoe vaak per dag geven jullie eten, en sinds 2 maanden krijgen ze hier allemaal Barf. Wat is het beste of is dat voor elke hond verschillend de reden dat ik ben gaan barfen is dat ik mijn eerste groenendaeler Rebel 1991-2004 en mijn eerste tervuerense Sissi Elisabeth (2000-2010)  beiden heb verloren aan maagkanker. En sinds kort ben ik me gaan verdiepen in de theorie en de onderzoeken van dr Mandigers en dat was voor mij één van de redenen om het ook te gaan proberen. Ik vind het top en de honden nog meer. Het is werkelijk een feest voor ze. Fotos'komen zsm.

gr conny


Afbeelding
Sissi en Shadow
Afbeelding
Falco
Afbeelding
Nina

Afbeelding
Levi
Laatst gewijzigd door Aurora Borealis op do 04 jul 2013, 16:56, 1 keer totaal gewijzigd.
#2710011
Senna99 schreef: :hi:
Wauw! Wat een prachtige honden heb je!
Hier ook 1 maaltijd voor een volwassen witte herder. Bevalt hier het beste. Minder gemuts met eten en een voldane hond na de maaltijd.
Hoi jij hebt ook een prachtige hond, moest wel even slikken toen ik die foto zag. wij hebben ook een witte langhaar gehad helaas hebben we in 2011 een nieuw thuis voor haar moeten zoeken  :'( :'( :'( ze had moordneigingen naar onze andere twee. Toen sissi ziek werd en niet meer de roedelleidster was werd Shadow het en onze witte shakira kon dat niet accepteren en ging ze allebei proberen te pakken altijd heel genieperig. Het bleek ook later dat zij heel erg ziek is geweest toen ze nog bij de fokker was en een week kantje boord heeft gelegen volgens onze dierenarts heeft ze toen een tik opgelopen in haar hersenen. ze heef een heel goed nieuw thuis getroffen met 2 kinderen en geen andere honden en ze zijn dol op haar alleen met wandelen dan moet ze een korfje om. Ze was voor ons superlief en dat maakte het allemaal zo moeilijk maar na 2 jaar apart houden etc gaat het een toleisen je bent continue op je hoede deuren controleren zodat ze niet bij elkaar kunnen, afwisselen de ene binnen de andere buiten etc.
Laatst gewijzigd door Aurora Borealis op vr 05 jul 2013, 06:50, 1 keer totaal gewijzigd.
#2710023
aurora borealis schreef: Dankje wel voor jullie reacties ben ik blij mee, en wanneer op de dag als ik vragen mag is de ochtend beter of de avond of maakt het niet uit qua tijdstip.
Welkom!
Het maakt in principe niet uit, maar ze moeten wel rustig de tijd krijgen om de maaltijd te verteren. Als ze drukke ochtenden hebben, kunnen ze beter 's avonds eten  ;)
#2710057
Vaak 's avonds maar niet altijd, als ze 's ochtend eten krijgt is dat vaak na een lange wandeling omdat ze dan lekker gaat slapen en uitbuiken.
Het is het beste om je honden niet op een vast tijdstip (dus altijd 20 uur) eten te geven want dan gaan ze dat verwachten en kunnen ze van tevoren al gal aanmaken, maar als ze dan een keer niet op dat moment eten krijgen moet dat gal er weer uit en gaan ze overgeven.
#2710091
Thessa en Shanti schreef: Vaak 's avonds maar niet altijd, als ze 's ochtend eten krijgt is dat vaak na een lange wandeling omdat ze dan lekker gaat slapen en uitbuiken.
Het is het beste om je honden niet op een vast tijdstip (dus altijd 20 uur) eten te geven want dan gaan ze dat verwachten en kunnen ze van tevoren al gal aanmaken, maar als ze dan een keer niet op dat moment eten krijgen moet dat gal er weer uit en gaan ze overgeven.
oke dankje dat wist ik dus niet van het gal aanmaken. Shanti is trouwens ook een prachtige hond hoor  :biggrin2:
#2710212
aurora borealis schreef: Hoi jij hebt ook een prachtige hond, moest wel even slikken toen ik die foto zag. wij hebben ook een witte langhaar gehad helaas hebben we in 2011 een nieuw thuis voor haar moeten zoeken  :'( :'( :'( ze had moordneigingen naar onze andere twee. Toen sissi ziek werd en niet meer de roedelleidster was werd Shadow het en onze witte shakira kon dat niet accepteren en ging ze allebei proberen te pakken altijd heel genieperig. Het bleek ook later dat zij heel erg ziek is geweest toen ze nog bij de fokker was en een week kantje boord heeft gelegen volgens onze dierenarts heeft ze toen een tik opgelopen in haar hersenen. ze heef een heel goed nieuw thuis getroffen met 2 kinderen en geen andere honden en ze zijn dol op haar alleen met wandelen dan moet ze een korfje om. Ze was voor ons superlief en dat maakte het allemaal zo moeilijk maar na 2 jaar apart houden etc gaat het een toleisen je bent continue op je hoede deuren controleren zodat ze niet bij elkaar kunnen, afwisselen de ene binnen de andere buiten etc.
Dankjewel  :-*
Kan me voorstellen dat, dat een niet houdbare situatie werd. Moeilijk, maar wel een heel verstandig besluit wat jullie in het belang van zowel jullie witje als de andere twee hebt gemaakt. Wat helpt, is natuurlijk dat je weet dat ze een heel goed mandje weer heeft gevonden :-*

Ik geef Raiko ook wel heel wisselend zijn maaltijd. De laatste tijd is dit meestal ergens in de ochtend. Maar geef ook wel 's avonds of tegen de middag. Maar idd wel altijd dat hij na de maaltijd minstens een paar uur rustig kan uitbuiken.
#2711123
Wij geven meestal savonds eten, ergens tussen ons avondeten en slapengaan in. Soms geef ik het smiddags al, als we een lange wandeling gemaakt hebben. Dan is hij moe én voldaan en das erg prettig!
Maar op zich maakt het niet uit, als er maar tijd na de maaltijd is om rust te nemen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door