Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#2709015
Hoi,

hoeveel gram schapenvet zou een hond per 5 of 10 kilo lichaamsgewicht ongeveer per dag of week mogen hebben?

Omdat mijn hond het laatste halfjaar ontzettend miept met groente (en ook fruit) was ik op zoek naar een manier om dit toch in zijn menu te krijgen als aanvulling. Ik heb nu schapenvet gekocht, dit heb ik met gepureerde groenten en een beetje water verhit zodat het smolt en hier heb ik nu 5 'ijsklontjes' van gemaakt en... HIJ VINDT ZE LEKKER!!
Ik wil deze vorm van voeren dus straks voor langere tijd in gaan voeren, want het lijkt te werken.

Nou gaf ik voor het slapengaan al minibonbons van de biofood en het wordt voor mijn gevoel wel veel zo samen. Zijn hier richtlijnen voor voor hoeveel gram wordt aangeraden?
Gebruikersavatar
Door Arkay
#2709058
Staat er op de verpakking van biofood niet een richtlijn ?
Dan zou ik dat aanhouden om te voorkomen dat je diaree ofzo gaat krijgen.
Gebruikersavatar
Door lauraV
#2709148
hier zijn ze ook moeilijk met groentes , gestoomd ( met bite ) gaat er met lange tanden in .... tenzij we een intensive dag hebben gehad ....
sinds 3 weken voer ik als proef ijslands zeewier , en ik moet zeggen het gaat super  :)
als ze mdm , pens of iets anders wat fijn is, eten ze het goed en de vacht is stukken beter en eten ze minder gras.
Door Lizzy
#2709388
En toch vind ik schapenvet troep. Het is verhit en je hond heeft er minder dan niks aan. Je zou ook kokosolie kunnen geven. Dat is gezonder en meestal vinden ze hun groentenmix dan ook heerlijk. Ik doe het spiervlees of orgaanvlees in een roestvrijstalen voerbak. Daar doe ik de groenten bij. Dan een dessertlepel kokosolie. Dat zet ik in een teiltje met warm water en verwarm de boel tot alles lekker lauw is en het vet gesmolten is. Nou, de bodem van de bak gaat er hier dan uit.

(eten ze hier toch probleemloos groentenmix hoor, daar niet van).
Door Tanna
#2709405
Helemaal eens met Lizzy! En inderdaad, kokosolie is een lekkernij voor honden!
Door mona
#2709631
lauraV schreef: hier zijn ze ook moeilijk met groentes , gestoomd ( met bite ) gaat er met lange tanden in .... tenzij we een intensive dag hebben gehad ....
sinds 3 weken voer ik als proef ijslands zeewier , en ik moet zeggen het gaat super  :)
als ze mdm , pens of iets anders wat fijn is, eten ze het goed en de vacht is stukken beter en eten ze minder gras.
hoi laura

waar haal jij dat zeewier??
want die van mij zijn op het moment echt net koeien
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#2709641
Zeewier haal je oa bij dursydog. :) Flow eet kokosvet zo van het lepeltje, ze vind het super lekker. :D
Gebruikersavatar
Door lauraV
#2709960
mona schreef: hoi laura

waar haal jij dat zeewier??
want die van mij zijn op het moment echt net koeien
online ....geloof dat ik deze van dursey dog had
Door Martine.
#2710373
Bij ruitershops is zeewier vaak voordelig, wel minimaal een kilo. Volgens mij is Dursy Dog de hondenversie van de Paardendrogist. Bij de paardendrogist was het vroeger ook voordeliger. Zeewier dat voor paarden wordt verkocht zijn wel kleine snippertjes waardoor ik het zeewier altijd even tot poeder vermaal (of mee maal met de groente) Geen idee of de honden variant wel al tot poeder is vermalen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door