Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Radja
#2708399
Ik stel me natuurlijk eerst netjes voor, ik ben Jacqueline ( Jacq mag natuurlijk ook ;) ) Ik ( we ) hebben een Duitse Staande langhaar van 13,5 jaar, een fantastisch lief teefje,die alles voor mij wil doen! En ik voor haar!

Allereerst wil ik jullie uit de grond van mijn hart bedanken! Ik lees inmiddels vele weken jullie topics, omdat mijn lieve meisje atopie en artrose heeft! Door al die fantastische tips van jullie,geef ik haar inmiddels puur pollen,puur jeuk en vanaf morgen puur huid! Helaas voor jullie ga ik nu vloeken in de "barfkerk" ;),maar na jaren "jeukprikken" en ABkuurtjes,omdat Radja heel veel jeuk ( ik kon haar niet meer aaien) en soms wel 3 hotspots op een dag,tot 10 in 1 week,was voor mij de maat vol! Moest weer voor een prik naar de DA,hij wilde die door een arts in opleiding gaan geven,heb haar het hemd van haar lijf gevraagd,waardoor de DA er weer bij kwam! Toch maar ff bloedprikken ( suiker,nieren en schildklier)! Alles was goed,behalve haar nieren,die hadden een wat afwijkende waarde,iets met epo,dus te weinig eiwitten! Moet nu weer ff terug in de tijd gaan,want Radja heeft voor die atopie/ jeuk meerdere mankementen gehad! Namelijk artrose,waardoor zij paar x tremadol en rimadyl heeft gehad! Daarna begon ze met haar gebt te klungelen,enorm stinken uit haar bek,achteraf bleek daar een giga ontsteking bij haar achterste kiezen ( ontdekt toen ze terwijl ze in mijn gezicht aan het gapen was )! Direct afspraak gemaakt bij DA,voor paar dagen AB meegekregen,om het wat rustiger te maken en toen zijn er 2 kiezen operatief verwijderd,dus weer AB meegekregen en ik neemaan dat ze ook een flinke spuit na de operatie met AB heeft gehad! Paar weken daarna,heeft ze meerdere malen een blaasontsteking gehad,dus jullie raden het al...........ja AB! Op RC Urinary s/o gezet,omdat ze kristallen in haar bloedurine had zitten! Dat heeft geholpen voor haar blaas! Maar toen begon de jeukellende!! Aan de DA gevraagd of het door de AB jeuk heeft gekregen,maar nee onmogelijk,zoveel had ze immers niet gekregen! Duh!!!! Doorgaan met dieet en jeuk bestrijden met prikken,ieder 6 tot 8 weken!!! Vreselijk,maar was toen nog een leek,helaas :'(! Totdat ik het bij die DA inopleiding het niet meer zag zitten ( niet dat ik daarvoor geen vragen had gesteld,bijvb. Veel kippenpoep eten zou het daaraan kunnen liggen,of dat voer voor de blaas,enz. ) maar het antwoord was altijd nee! Maar na mijn doorgedram,heeft de DA dus bloedafgenomen,zoals ik al geschreven heb en nu ga ik weer vloeken,haar op RC skin support gezet en ik moet eerlijk zeggen,nog binnen 6 weken was het resultaat zichtbaar! Had ook prednoral meegegeven,die heb ik maar 4 x gegeven en heb het herhalingsrecept niet opgehaald!!! Gelukkig hebben we toch een koude Februari en Maart gehad,waardoor Radja eigenlijk geen last meer had! Tot........jullie raden het al,het werd mooi weer! Heel veel snotjes uit haar ogen,niezen,hoesten en weer jeuk! Heb helaas toen wel weer in paar dagen tijd 2 prednoral moeten geven! Tot ik deze fantastische site ontdekte! Uren en uren gelezen en opgeschreven! Ik durf niet over te gaan op kvv of barf,omdat Radja al 13,5 jaar is en ik begrepen heb dat ontgiftigen per jaar dat een hond brok heeft gegeten
, je een maand mag rekenen ( dus 14 maanden ) endat kan gepaard gaan met jeuk! Wat ik nu wel doe is haar RC minderen en haar om de dag vuile pens geef en om de dag rauw vlees,beide van smuldier! Eigenlijk krijgt ze iedere dag rauw vlees! Alleen weet ik niet wat wijsheid is! Brok verteerd anders dan vers,dus ik geef haar 's morgens vers en ' savonds rauw! Is dit goed of moet het andersom! Ze krijgt absoluut niets waar granen inzitten,behalve dan die RC waar rijst inzit! Haar koekjes zijn van hokamix en dat zijn algensnoepjes! Ze krijgt haar druppeltjes van al die puur druppels op stukjes sinaasappel,omdat ze daar een moord voor doet! De kippen hebben inmiddels een ander stuk tuin,waar Radja niet bij kan komen,dus kippenpoep eet ze niet meer! Soms laat een musje een stukje broodvallen,die ik aan de kippen geef en voordat ik het zie heeft Radja het al op,gevolg jeuk en weer kapotte huid! Smeer de wonden in met calendula wat erg goed bij haar helpt en was haar met tea tree shampoo! Sorry voor dit lange verhaal,wat misschien ook een beetje onsamenhangend is,maar ben een beetje nerveus dat ik dit doe,maar wil wel erg graag weten of ik het goed doe en of jullie nog meer tips hebben,heb er al vele gelezen ;)! Oja heb ook al contact gelegd met een homeopathische DA Willeke Loots, maar ze was net terug van vakantie en wilde goed de tijd nemen om mijn,nog langere, email te lezen! Want mijn DA vond puur pollen zonde van het geld,maar zei er ook bij dat hij daar geen ervaring mee heeft,terwijl zijn collega in zelfde praktijk,geen puur pollen,maar wel hooikoortsmeds aan zijn patiënten voorschrijft!
Nogmaals sorry en alvast bedank voor het lezen en evt. Reacties.

Groetjes Jacqueline en Radja 
Laatst gewijzigd door Radja op wo 03 jul 2013, 08:25, 1 keer totaal gewijzigd.

Barfplaats wordt gesponsord door