Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Maaike_L
#270570
Juta is nu bijna 2 weken terug gesteriliseerd. Sindsdien verhaart ze echt vreselijk, ik kan zo de plukken uit haar pakken. Nu weet ik dat de narcose en de hormonen daar een hoop invloed op hebben en dat het grootste deel ook vanzelf weer over gaat (toch??). Maar is er iets dat ik kan doen/geven om het wat te verminderen?
Door Truus
#270575
Geef ter ondersteuning Probiotica capsules (te koop bij drogist en reformhuis). Zou ik zeker doen na deze narcose.
Onze honden verharen momenteel trouwens ook weer aardig :-\
Door Lizzy
#270587
Geef je ook visolie en borage-olie? Ik denk dat je dat goed toe kunt voegen nu. Visolie levert veel omega 3 vetzuren en borage-olie werkt zelfs op de hormonen.
Door Maaike_L
#270683
Truus schreef: Geef ter ondersteuning Probiotica capsules (te koop bij drogist en reformhuis).
Ik lees hier regelmatig over pro-biotica, maar heb me daar zelf eigenlijk nooit mee bezig gehouden. Weet dus ook niet wat ik daar precies onder moet verstaan (of merknamen ofzo) en hoeveel ik dan moet geven (hond weegt 33 kg).
In ieder geval bedankt voor de tip en hopelijk kun je me met deze vragen helpen.
Lizzy schreef: Geef je ook visolie en borage-olie? Ik denk dat je dat goed toe kunt voegen nu. Visolie levert veel omega 3 vetzuren en borage-olie werkt zelfs op de hormonen.
Ik geef zelf kvv en heb daar nooit iets aan toegevoegd, zoals ik hierboven al schreef, ik heb er gewoonweg ook geen verstand van. Voor deze middelen dus dezelfde vragen wie, hoe, wat, waar en hoeveel? ;)

En kan ik jullie adviezen combineren of...?

Wat betreft de hormonen. als het daar invloed op heeft. Ik begrijp dat je niet kunt zeggen wat voor invloed op zeg. Maar krijg ik dan een puber terug of hoef ik niet zo'n effect te verwachten? ;D

Bedankt in ieder geval!
Laatst gewijzigd door Maaike_L op zo 27 feb 2005, 09:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#270699
Ja hoor, probiotica en borage-olie en visolie is allemaal te combineren.

Meer informatie over borage-olie:

"Borage olie heeft een bloedzuiverende en ontgiftende werking en heeft een gunstige invloed op de huid. Het stimuleert de bijnier en helpt het lichaam eigen cortisone aan te maken. De plant helpt daardoor ook bij huidproblemen als zweren en uitslag. Prostaglandines, de sotffen die onmisbaar zijn voor een evenwichtige hormoonhuishouding, worden in de premenstruele perdiode vaak beperkt aangemaakt. De hoge concentratie gamma-linoleenzuur in de zaden van de borage stimuleren de vorming van deze prostaglandines.
Door Maaike_L
#270725
Nou ik ga maandag direct eens even de winkel in. De plukken hangen gewoon echt los aan haar en je kunt er zo handen vol uitpakken. Destijds konden we af met 1 à 2 keer per week stofzuigen. Nu is het dagelijks en het liefst nog iedere 10 minuten. ::)
Door Maaike_L
#270734
Het meeste dat je er zo uit kunt pakken zit op haar flank. Dat lijkt meer onder- dan dekvacht. Haar dekvacht komt ook wel flink mee, maar dat zijn meer losse haren dan hele plukken.
Laatst gewijzigd door Maaike_L op zo 27 feb 2005, 15:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#271045
Dat is normaal na een narcose. Alle afvalstoffen moete er uit.
Overigens is het bij onze Babsi niet meer opgehouden. Die verhaart het hele jaar door sinds de sterilisatie.
Door avalon
#271075
Avalon heeft na haar nestje ook veel haaruitval. Ik heb gewoon alle losse haren eruit geplukt en gekamd (aangezien ze een plukvacht heeft had ze dus echt kale plekken erbij, maar heb gewoon alles wat los zat eruit geplukt). Ik geef haar nu al twee weken visolie capsules, borage olie en biergist tabletten. Ook krijgt ze gedroogd zeewier bij haar eten. Haar vacht begint nu weer aardig terrug te komen. Avalon had een keizernsee gehad, dus ook veel rommel ingespoten gekregen 2x piton en narcose. Gelukkig knapt ze nu weer aardig op. Of dat door de toevoegingen komt weet ik niet, maar ik ben zelf ook visolie gaan gebruiken en voel me beter, dus volgens mij werkt het wel.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door