Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door nicolioo
#2706789
Onze pup heeft al ruim een week diaree, soms een keutel met daarachter dan weer dunne ontlasting. Niet waterdun maar wel echt dun.
Hij krijgt sinds dinsdag carnibest kvv met een scheutje gekookt water eroverheen.
Bij de fokker gewoon een brokje.
Ik heb voor naast de kvv voor later oryen whole prey puppy large breed gekocht omdat mijn man toch bang is dat we belangrijke voedingstoffen missen met een nel groeiende hond.
Ht is een kruising bouvier koningspoedel.
Moet ik gewoon doorzetten met de carnibest of wat anders proberen?

Met de andere 2 honden barf ik en die krijgen daarnaast kvv.

Al vast bedankt.
Door elianne
#2706796
Goedenmorgen

Pup 1 week diaree...pas maar op met uitdrogen.

Ik zou KVV pens compleet geven en deze in 6 of 7 kleine porties verdelen over de dag.

Een pup moet z'n weerstand helemaal opbouwen, in pens zitten "goede" bacterien die maag/darm fora weer in orde brengen.

Maar een bezoekje naar DA in je achterhoofd is niet verkeerd, tis nog maar een pup
Door Lizzy
#2706824
nicolioo schreef: Onze pup heeft al ruim een week diaree, soms een keutel met daarachter dan weer dunne ontlasting. Niet waterdun maar wel echt dun.
Hij krijgt sinds dinsdag carnibest kvv met een scheutje gekookt water eroverheen.
Bij de fokker gewoon een brokje.
Ik heb voor naast de kvv voor later oryen whole prey puppy large breed gekocht omdat mijn man toch bang is dat we belangrijke voedingstoffen missen met een nel groeiende hond.
Ht is een kruising bouvier koningspoedel.
Moet ik gewoon doorzetten met de carnibest of wat anders proberen?

Met de andere 2 honden barf ik en die krijgen daarnaast kvv.

Al vast bedankt.
Mijn pups gingen ook aan de slinger van Carnibest (en van diverse andere merken). Ik vond het ook erg vet. Twee van de pups zijn later op Carnibest gegaan en toen ging het wel goed, maar ja, toen waren ze ook weer wat ouder en meer gewend. Deze komt van brokjes af dus tja, die darmen moeten wel wennen! Ik zou een minder vet merk proberen. En er probiotica bij doen. Solgar probiotica is erg goed. En dan kijken hoe de ontlasting is en als dat goed gaat, kun je weer Carnibest gaan geven.

Waarom zou je man denken dat je hond niet alle voedingsstoffen binnen krijgt als je hem geen brok ernaast voert? Van brok gelooft hij wel dat het compleet is en van een compleet vers voer niet? Ik geloof dat mij de logica even ontgaat!
Gebruikersavatar
Door nicolioo
#2706825
Welk merk is minder vet?

Tja die man van mij hahaha. Hij gelooft wel dat het compeet is maar niet speciaal voor een pup.
Dat van die pens had ik bedacht maar daar gaan ze vaak nog meer aan de race van.
Door Lizzy
#2706829
nicolioo schreef: Welk merk is minder vet?

Tja die man van mij hahaha. Hij gelooft wel dat het compeet is maar niet speciaal voor een pup.
Dat van die pens had ik bedacht maar daar gaan ze vaak nog meer aan de race van.
Ja ja nee OK, dat gaat niet gepaard met logica :biggrin2:

Ik denk dat je nu al helemaal niet en KVV en brok moet geven. Dat wisselen van voer is vragen om problemen, nu. Dus die brok zou ik sowieso voorlopig even in de kast zetten (en aan het asiel doneren).

Ik heb natuurlijk weinig verstand van KVV maar zit het vetpercentage van Carnibest zo rond de 14%, zit die van Haaksbarf bijv. tussen de 7% en 12% (afhankelijk van het diersoort, konijn en kip is lager dan lam en geit). Volgens mij is TinLo ook minder vet maar daar kan ik zo gauw de analyses niet van vinden. DARF is ook minder vet.
Gebruikersavatar
Door nicolioo
#2706883
Ik heb nu even niets anders in huis moet dus vanmiddag op zoek. Kan ik nu ook gekooktej kipfilet geven met wat rijst en rijstwater?
Gebruikersavatar
Door nicolioo
#2706977
Lizzy schreef: Mijn pups gingen ook aan de slinger van Carnibest (en van diverse andere merken). Ik vond het ook erg vet. Twee van de pups zijn later op Carnibest gegaan en toen ging het wel goed, maar ja, toen waren ze ook weer wat ouder en meer gewend. Deze komt van brokjes af dus tja, die darmen moeten wel wennen! Ik zou een minder vet merk proberen. En er probiotica bij doen. Solgar probiotica is erg goed. En dan kijken hoe de ontlasting is en als dat goed gaat, kun je weer Carnibest gaan geven.

Waarom zou je man denken dat je hond niet alle voedingsstoffen binnen krijgt als je hem geen brok ernaast voert? Van brok gelooft hij wel dat het compleet is en van een compleet vers voer niet? Ik geloof dat mij de logica even ontgaat!
Ik zie dat je dat merk probiotica bij de drogist kunt kopen. Hoeveel moet ik een pup van 7 kg daar van geven?
Ga gelijk vanmiddag in huis halen.
Door Lizzy
#2706980
nicolioo schreef: Ik zie dat je dat merk probiotica bij de drogist kunt kopen. Hoeveel moet ik een pup van 7 kg daar van geven?
Ga gelijk vanmiddag in huis halen.
Ik zou beginnen met een halve capsule per dag. En dat een paar dagen. En dan over een paar dagen 1 capsule over 3 maaltijden verdelen. En dit zou ik dan een paar weken volhouden.
Gebruikersavatar
Door nicolioo
#2706984
Dank je lizzy.

Ik moet woensdag naar de da en dan zal ik wel even extra vragen om hem helemaal na te kijken. We wonen hier net en alle da hier lijken een contract te hebben met royal canin.....
Door Lizzy
#2706988
nicolioo schreef: Dank je lizzy.

Ik moet woensdag naar de da en dan zal ik wel even extra vragen om hem helemaal na te kijken. We wonen hier net en alle da hier lijken een contract te hebben met royal canin.....
Oh jippie :-X

Waarom ga je eigenlijk niet met hem barfen? Dat lijkt me helemaal ideaal! Kun je zelf bepalen hoeveel vet (en dergelijke) je hem geeft!
Gebruikersavatar
Door nicolioo
#2706992
Ik ben zo bang at ik met barfen niet alles goed in verhouding geef. Ik heb met 2 kleine kids niet de tijd om alles goed in te kopen en te portioneren ben ik bang. Ds eigenlijk gewoon bang dat ik iets verkeerds doe.

Daarom geef ik de andere 2 hondjes ook kvv zodat ik eker weet dat ze alles binnenkrijgen

Misschien dat je tips hebt en me over kunt halen?
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#2707151
nicolioo schreef: Ik heb nu even niets anders in huis moet dus vanmiddag op zoek. Kan ik nu ook gekooktej kipfilet geven met wat rijst en rijstwater?
Geen rijst geven, daar gaan honden juist van aan de diarree.
Gebruikersavatar
Door nicolioo
#2707159
Waar heb ik die " wijsheid" nou vandaan dan? 
Ok man is op pad gestuurd voor haaks en an smaakje konijn paard of kip . Aleen de gekookte kip dus vandaag ook de probiotica wordt gehaald . Beetje gedoe ben zelf ziek maar gelukkig kis mijn man vrij .

Dorothea,  ik heb even het linkje onderaan je foto aangeklikt, wat een mooi verhaal! Heel bijzonder hoe het soms zo kan gaan .
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#2707168
nicolioo schreef: Waar heb ik die " wijsheid" nou vandaan dan? 
dat advies wordt al jaren gegeven, maar als je goed naar de ontlasting kijkt, zie je de rijstekorrels er vaak inzitten.
Dorothea,  ik heb even het linkje onderaan je foto aangeklikt, wat een mooi verhaal! Heel bijzonder hoe het soms zo kan gaan .
Dank je wel.  :)
Gebruikersavatar
Door nicolioo
#2707452
Net probiotica in huis van solgar maar dit is de poedervorm abc dophilus voor baby's en kinderen 49,6 gram.  Er staat voor zuigelingen 1,5 gram per dag, een theelepel.

Hoeveel moet ik nu geven?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door