Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

#2706286
Laddy krijgt nu te veel, hij zit nu op 300 gr per dag, daar wil ik 25 gr. per dag afhalen. Laddy wordt 13 juli 8 maand. Kan ik nu al beginnen met het afbouwen van de ochtendmaaltijd?? 's Morgens krijgt hij 100 gr, 's avonds 200 gr. Ik wil dus langszaam die 100 gr gaan afbouwen, zodat hij net als Rakker ook op 1 x eten zit. Of moet je echt tot een jaar 2x per dag voeren??

Ik heb het idee dat hij wel al op "hoogte" is. Hij is iets groter dan dan Rakker, maar hij moet natuurlijk nog uitzwaren en zijn kop is nog een echte puppekop..........
#2706303
Zoals je het voorsteld is het prima. Ze hoeven niet persé tot 1 jaar 2x te krijgen, ligt ook aan de hond zelf. De ene trekt het eerder als de ander. Een Katja b.v. heeft tot ruim 1,5 2x daags gehad.

Ja kn dat ontbijtje in een tijdsbestek van een week/2 week afbouwen. De meeste honden zijn met 8 maand wel door de hardste groei heen en het restantje gaat dan in een veel trager tempo.

Qua hoeveelheid zou ik het nog even aanzien. Als hij van 300 gram te dik wordt moet er wat vanaf, maar je hebt best kans dat 200 gram aan de krappe kant is voor een actieve hond die nog in de groei is. Want dat laatste is gewoon nog zo, hoewel trager, groeit hij nog steeds, al is het maar in de breedte.
#2706541
[quote="Angelique"]
Zoals je het voorsteld is het prima. Ze hoeven niet persé tot 1 jaar 2x te krijgen, ligt ook aan de hond zelf. De ene trekt het eerder als de ander. Een Katja b.v. heeft tot ruim 1,5 2x daags gehad.

Ja kn dat ontbijtje in een tijdsbestek van een week/2 week afbouwen. De meeste honden zijn met 8 maand wel door de hardste groei heen en het restantje gaat dan in een veel trager tempo.

Qua hoeveelheid zou ik het nog even aanzien. Als hij van 300 gram te dik wordt moet er wat vanaf, maar je hebt best kans dat 200 gram aan de krappe kant is voor een actieve hond die nog in de groei is. Want dat laatste is gewoon nog zo, hoewel trager, groeit hij nog steeds, al is het maar in de breedte.
[/quote]

nee, ik wil nu terug gaan naar 275 gr per dag en als het dan weer te veel wordt dit weer van de ochtend maaltijd afhalen....... Hij krijgt dan dus totaal 275 gr ipv 300 gr.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door