Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#2705278
Beste Lezer,
Ik heb nog een vraag ..
Mijn honden gaan nog wel eens naar de schoonouders, of ander oppas adresje en daar krijgen ze dan nog wel eens een brokje, een kauw staaf of ander snoepgoed, afkomstig van de dierenspeciaalzaak.
Ik merk dat onze labrador hier niet zo goed tegen kan, sinds we aan het BARFEN zijn.
Vaak, als hij terug komt van de oppas, wordt hij ziekjes en heeft ie last van dunne ontlasting of zelfs braken!

Is dat toeval? of is het ook echt slecht om naast het BARFEN toch nog af en toe het "gewone" brokkenspul vanuit de speciaalzaak te geven?
#2705280
Fabienne88 schreef: Beste Lezer,
Ik heb nog een vraag ..
Mijn honden gaan nog wel eens naar de schoonouders, of ander oppas adresje en daar krijgen ze dan nog wel eens een brokje, een kauw staaf of ander snoepgoed, afkomstig van de dierenspeciaalzaak.
Ik merk dat onze labrador hier niet zo goed tegen kan, sinds we aan het BARFEN zijn.
Vaak, als hij terug komt van de oppas, wordt hij ziekjes en heeft ie last van dunne ontlasting of zelfs braken!

Is dat toeval? of is het ook echt slecht om naast het BARFEN toch nog af en toe het "gewone" brokkenspul vanuit de speciaalzaak te geven?
Hangt van de hond af, denk ik. De mijne krijgen héél soms wel eens een brokje of hondenkoekje toegestopt (echt héél soms), maar hebben daar nooit last van. Ikzelf wel: de eerstvolgende keutel na zo'n graangeval stinkt namelijk als de klere! :-X

Als jouw hond er blijkbaar niet tegen kan, is het beter hem dat ook niet meer te (laten) geven. Misschien toch een drogertje aanschaffen om zelf verantwoorde lekkertjes te maken? :P :biggrin2: En die dan aan schoonouders en oppas uitdelen, ipv de brokjes/koekjes.
#2706226
Hm.. normaliter zou ik zeggen dat het geen kwaad kan in principe. Of het wenselijk is? Ach nou ja... kijk... nee, dat niet, maar goed ;-)
Als jouw hond er echter sterk op reageert dan heb je kans dat er een allergie ofzo speelt en dan is het wel verstandiger om geen extra's te (laten) geven.

Suzanne
#2707293
hoi Faab,

lekker een bohman drogertje aanschaffen en long en hart drogen.

als je dat dan bij je (schoon) ouders neerlegt gaat het prima.

ook moet je maar een kijken bij de gedroogde spullen die hier worden aangeboden.
die gozer rijd bijna door het hele land heen en zijn oortjes en bullepezen worden hier echt heel graag gegeten.
zijn zus likt haar pootjes er bij af. kijk hier maar eens http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 491.0.html.

groetjes
Mona
Laatst gewijzigd door mona op ma 01 jul 2013, 16:40, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door