Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

#2705430
Ik kreeg net een oproepje binnen dat Devina voor haar jaarlijkse enting moet komen. Nu heb ik het een en ander gelezen over titeren. Ik weet eerlijk gezegd even niet wat ik moet doen! Zijn er meer mensen die in de omgeving Den Haag, Rijswijk, Delft zitten die binnenkort ook een titerbepaling gaan laten maken?
Het zou haar eerste jaarlijkse enting zijn.
#2705460
Ik ga met Julius eind juli ongeveer titeren. Waar laat jij het doen? Volgens mij doet Brenda Ooms het, daar zijn wij al eens eerder geweest voor Juul's atopie.

*edit* Kan het kloppen dat wij samen de puppycursus hebben gedaan bij de KC Delft in september 2012? Ik herken volgens mij jouw prachtige bruine dalmatiër! Dat zou grappig zijn :)
Laatst gewijzigd door Roosjes3 op vr 28 jun 2013, 20:31, 1 keer totaal gewijzigd.
#2705769
[quote="Nancy73"]
Ik kreeg net een oproepje binnen dat Devina voor haar jaarlijkse enting moet komen. Nu heb ik het een en ander gelezen over titeren. Ik weet eerlijk gezegd even niet wat ik moet doen! Zijn er meer mensen die in de omgeving Den Haag, Rijswijk, Delft zitten die binnenkort ook een titerbepaling gaan laten maken?
Het zou haar eerste jaarlijkse enting zijn.
[/quote]

De jaarlijkse enting wordt gegeven als "booster" zo van "stel voor dat de puppy entingen niet zijn aangeslagen". Want dat gebeurd eigenlijk best wel vaak, dat pup entingen niet goed aanslaan. In plaats van te vaccineren kun je nu inderdaad een titerbepaling laten doen voor DHP. Ze kijken dan of Devina nog voldoende antistoffen heeft voor deze 3 belangrijke ziektes en als ze voldoende hoge titer heeft, hoeft ze niet gevaccineerd te worden. Dit geldt overigens niet voor Lepto. Dat is een enting die maar 1 jaar werkt (als ie al 1 jaar werkt).
#2708022
Roosjes3 schreef: Ik ga met Julius eind juli ongeveer titeren. Waar laat jij het doen? Volgens mij doet Brenda Ooms het, daar zijn wij al eens eerder geweest voor Juul's atopie.
Misschien kunnen we samen gaan. Scheelt weer een paar euro. Ik moet ook eind juli.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door