Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door denise1968
#2701803
goedemiddag,

Ongelooflijk heb ik net poes meisje gehad begint de kater Fokke. Hij heeft allemaal rode bultjes op zijn oren en boven zijn oog. Zag dit een tijdje terug al heb op kvv konijn gezet, maar het wordt erger. Wie herkent dit? Ga morgen maar weer naar de DA pfffff jemig mijn bank raakt leeg. Voor meisje was ik 325 euro kwijt. Hoop dat dit mee valt.

Afbeelding

Afbeelding

Wie herkent dit? Hij krijgt kvv voer en heb dit nog niet eerder gezien bij mij hem en wordt per week erger.

Dank
Denise
Door denise1968
#2701934
Ga morgen toch weer nakijken of het vlooien zijn! Zou niets anders kunnen bedenken. Heb nu wel een vloerbedekking ter vervanging van krabpaal weggehaald. Deze ligt er ongeveer 6 weken. Misschien komt daar wat vanaf.
Door denise1968
#2702713
Vanmiddag allebei de katten een vlooienbehandeling gegeven. Huis ondersteboven huppakee. Toch zag ik Fokke erg veel krabben aan zijn oor en dat vind ik zielig. Dus weer vanavond naar de DA geweest en ze heeft een schraapsel van zijn pukkeltjes onderzocht en kan geen parasiet vinden. Ze vindt de pukkeltjes niet op vlooienbeten lijken. Nu is Fokke voor 8 dagen aan de prednison en we kunnen gaan zoeken. Heb 6 weken geleden wel een stukje vloerbedekking gekocht op de markt ter vervanging van een krabpaal (moet ik halen). Heb dit stukje vloerbedekking weggehaald om te kijken of hier die pukkeltjes van komen. Het is wel ruim 3 weken geleden begonnen en vloerbedekking heb ik volgens mij 4 a 5 weken geleden gehaald.

Lekker zeg twee katten op rauw voer de ene aan de antibiotica en de andere aan de prednison. Gaat goed hier in huis. Laten we hopen dat die pukkeltjes bij Fokke snel weg zijn. Met drie dagen moet het minderen anders verder zoeken. Dan ga ik hem een paar weken paardenvlees geven. Dit heeft hij nog niet eerder gehad.

To be continued
Laatst gewijzigd door denise1968 op di 25 jun 2013, 22:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Mowgli
#2703185
denise1968 schreef: Heb dit stukje vloerbedekking weggehaald om te kijken of hier die pukkeltjes van komen. Het is wel ruim 3 weken geleden begonnen en vloerbedekking heb ik volgens mij 4 a 5 weken geleden gehaald.
Zou best kunnen.
De hond van oma oma (een pomeriaan) heeft destijds toen oma en hond bij mijn ouders logeerden zijn hele achterste incl. poepgat kapot gebeten / gelikt. Dus mijn vader met oma en hond naar de da. Bleek het een allergie voor het vloerkleed in de zithoek te zijn.
Dus zodra oma en hond bij mijn ouders waren werd et vloerkleed opgerold en naar de garage verbannen. De hond na die ene keer nooit meer jeuk gehad.

Hopelijk gaat het snel weer beter met je kattekoppen!
Door denise1968
#2704864
Gaat beter en op de pukkeltjes komen korstjes. Nu heeft hij wel prednison en ik weet niet of dit de allergische reactie onderdrukt. Vloerbedekking is nog steeds weg. Afwachten maar of het na de prednison ook wegblijft.
Door denise1968
#2704999
Nee ben niet voorgelicht door mijn DA over de bijwerkingen, maar die weet ik zelf wel. Daarom krijgt Fokke nu al een week puur probotica door zijn eten om zijn weerstand op pijl te houden. Maar wat is je punt? Hoe kan ik volgens jou zonder prednison de allergische reactie ontdekken of vinden?
Laatst gewijzigd door denise1968 op vr 28 jun 2013, 09:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Martine-Tom
#2705048
Uhm nou mét pred gaat dat in elk geval niet lukken  ;)
Hier komt het er echt niet meer in, 2 pancreasklanten gehad en een diabeet...en pred doet helemaal niks met uitzondering van onderdrukken dus je hebt er niks aan, alles wat je nu doet weet je niet of effect heeft omdat de pred het toch onderdrukt, en het geeft teveel bijwerkingen imho.
Door NoaKaj
#2705199
Mijn dierenarts geeft het inderdaad ook nooit als mensen met een eliminatiedieet starten omdat je niet weet of het dieet dan werkt of de Pred. Probiotica heeft geen zin, dat geef je bij antibiotica.

Ik heb zelf een allergische kat, die heeft ook op het hoogtepunt van haar wonden geen pred gekregen. Dat is niet leuk, je wilt de jeuk en pijn het liefst van ze overnemen, maar we moesten uitzoeken of het een voedselallergie was. Dat bleek het te zijn, na 5-6 weken begon het genezingsproces. Uiteindelijk kon ze weer met de pot mee-eten omdat ik er bij toeval achter was gekomen dat ze allergisch was voor melk. Dat was natuurlijk makkelijk uit het dieet te bannen.

Prednison zie ik als het allerlaatste redmiddel bij een levensbedreigende ziekte of een dusdanig zware allergische reactie dat het leven lijden wordt, zonder de mogelijkheid om de oorzaak van de allergie aan te pakken. Dierenartsen zijn er helaas dol op, want je kan er snel effect mee scoren, en de bijwerkingen worden 9 van de 10 keer verzwegen. Ik heb er een chronische niesziektepatiënt aan overgehouden.
Door denise1968
#2705534
Ik heb het wel zo gedaan en wil niet dat hij jeuk heeft en zijn oren kapot krabt. Nu het begint weg te trekken kunnen we rustig kijken wat de oorzaak is. Prednison werkt nog zes weken door dat is wel balen! Ben ook nog niet met een eliminatie dieet bezig. Ga wel weer barf tinlo voeren want daar had ik nooit problemen mee. Na zes weken goed in de gaten houden of het terug komt. Misschien heb ik geluk en was het de vloerbedekking die ik tijdelijk als krabpaal had liggen. Heb ik nu wel weggehaald. Katten zijn gelukkig nog jong (4 jaar), nooit medicijnen gehad nu eerste keer en die trekken dit wel.

Ze krijgen bij mij geen inentingen ieder jaar omdat het binnenkatten zijn dus dat scheelt ook. Ze hebben nog niet veel rotzooi in hun lijf.
Laatst gewijzigd door denise1968 op vr 28 jun 2013, 21:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Martine-Tom
#2705761
Dat heeft er niks mee te maken hoor...als pred een bijwerking gaat geven dan is dat echt niet afhankelijk van of ze ingeent worden of niet.
Door denise1968
#2706189
Met inentingen gaat er toch ook medicijnen in of in ieder geval die stoffen die een kat moet gaan aanmaken om daar niet ziek van te worden. Met andere woorden is allemaal weerstand verlagend. En veel katten krijgen zo n cocktail ieder jaar. Die van mij nooit gekregen dus dat scheelt alweer. Er zit dus weinig rotzooi in die poezenbeestjes van mij. Behalve nu bij meisje antibiotica en fokke helaas prednison, maar dat komt wel goed.
Door paasnini
#2714896
Als ze helemaal niet geent zijn stel je ze iedere keer bij de dierenarts bloot aan gevaar. Ik ben zeker geen entfan maar helemaal niet gaat mij te ver. Ik begrijp ook niet dat je niet laat enten maar wel cortico's laat inspuiten. Fijn dat de klachten onderdrukt worden maar die komen net zo hard weer terug en dan ben je net zo ver.
Wees iig alert, als je kat na ca. 3 weken na de injectie erg veel begint te drinken en plassen ga dan svp naar de dierenarts want dat is een kenmerk van suikerziekte, waarop je kams nu een hoger risico heeft.

Denk ook even na of je ander schoonmaakmiddel of wasmiddel bent gaan gebruiken, kan ook de oorzaak zijn.
Door denise1968
#2743628
Ondertussen zijn we zes weken verder en is de prednison bij mijn kater Fokke uitgewerkt. Beestje heeft totaal geen bijwerkingen gehad van de Prednison gelukkig en de allergie bij zijn oren is weg. Vanaf begin prednison heb ik allebei de katten wel weer op barf menu gezet en ze krijgen alle smaken eend, makreel, kip, natuur en konijn. Dit gaat helemaal goed. Soms moet je de spiraal van een klacht doorbreken met medicijnen om daarna te kunnen kijken waar het aan ligt. Zelf denk ik nu dat lotgering de boosdoener is geweest want op Barf menu worden alle smaken geaccepteerd.

Ben zelf van de week ook volledig onder de morfine gelegd vanwege een enorme pijn in mijn buik. Na twee dagen morfine pilletjes genomen te hebben namen de klachten af. Dus ik verstijfde niet van de pijn en mijn lichaam had rust. Binnen een week was ik weer de oude. Dit bedoel ik met de spiraal van pijn/jeuk doorbreken wat een herstel kan bevorderen.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door