Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Naomi25
#2704514
Gisteren was mijn kitten opeens erg lusteloos, temp. Gemeten en hij bleek koorts te hebben.
Meteen naar de dierenarts gegaan en heeft een prik tegen de koorts gekregen en een ab kuurtje.
De dierenarts zei dat ze deze reactie vaak ziet bij kittens die met chlamydia geent zijn en dat ze daarom zelf ook nooit met chlamydia ent. Gisteravond leefde hij ook weer helemaal op en rende door het huis.
Vanmorgen was hij weer een hoopje ellende...
Meteen maar weer de dierenarts gebeld en we konden Gelukkig gelijk komen.
Hij had nu zelfs 40.3 graden koorts, stond wankel op zn pootjes, leek er zelfs soms een beetje doorheen te zakken.
Gaf ook steeds pijn aan bij bewegen of aaien.
Hij heeft weer een prik gehad voor de koorts en moet morgen weer komen.
Ze denkt nog steeds dat het een reactie op de enting is maar zei eerlijk dat ze ook aan fip dacht en dat ik daar nog niet vanuit moest gaan maar Dat ik daar wel rekening mee moest houden. :-[
Wat denken jullie en is er nog iets wat Ik zelf kan doen?
Door Naomi25
#2704894
Gaat nog helemaal niet goed.
Ondanks de prik is hij vandaag niet levendiger geworden. Hij eet gelukkig nog wel.
Net lag hij erg te hijgen dus de temp maar weer opgemeten. Was 40.7 :-[
We gaan sowiezo morgen ochtend weer naar de dierenarts maar is er in de tussentijd iets wat ik kan doen?
Natte doeken om hem heen wikkelen om de koorts iets te laten zakken?
Door denise1968
#2704931
Ja natte doeken om hem heen wikkelen om de koorts te laten zakken is een goed idee. Zorg er wel voor dat hij het ondertussen als de koorts zakt niet te koud krijgt. Verder moet hij water drinken dit kun je aan de zijkant van de bek langzaam inspuiten met een spuitje. sterkte joh leef met je mee  :-[
Laatst gewijzigd door denise1968 op vr 28 jun 2013, 00:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Door NoaKaj
#2704956
Op zich kunnen kittens ook wel eens zo'n episode hebben zonder dat er direct iets heel ergs aan de hand is. Twee dagen is niet zo lang om de koorts helemaal te laten verdwijnen. Is ie geënt met Chlamydia (dat dat überhaupt nog wordt gedaan trouwens)? Is ie überhaupt onlangs geënt? Limping kitten wordt veroorzaakt door de Calici-enting, dan hebben ze ook flinke koorts en een pijnlijk pootje.
Door Naomi25
#2705084
Ja hij is twee weken gelden geent met chlamydia door de dierenarts van de mensen waar ik hem vandaan heb.
Volgens mijn dierenarts is dat een klassieke reactie van 2 weken.

Maar vannacht was het voor mijn gevoel echt kantje boord, koorts bleef stijgen en ik heb hem in natte doeken gewikkeld en steeds wat water gegeven met een spuitje. Vanmorgen leek het weer wat beter te gaan.

Net bij de dierenarts vandaan en de koorts is gezakt gelukkig!
Ze denkt dat we door het ergste heen zijn en het fip verhaal kan even helemaal naar de achtergrond.
Heb pilletjes meegekregen voor het weekend als hij weer hoge koorts krijgt.
Hij ligt nu weer te slapen..
Door NoaKaj
#2705193
Dat is een zeer ouderwetse dierenarts geweest want er wordt al zo lang ik me kan herinneren niet meer tegen Chlamydia geënt vanwege alle bijwerkingen. Gelukkig dat het nu een stuk beter gaat!
Door Naomi25
#2705844
Weten jullie misschien hoe vocht in de buik voelt? En dan vooral hoe je het verschil voelt tussen gewoon een dikke buik van het eten en van vocht?
Dit is meer om mezelf een beetje gerust te kunnen stellen.
Hij heeft namelijk wel een dik buikje maar dat had hij ook al wel toen hij bij de dierenarts was en ze heeft toen goed gevoeld.
Ze zei dat het toen gewoon van het eten was. Het is natuurlijk nog maar een ukkie van 11 weken..
Gebruikersavatar
Door sphynxlover
#2705960
Geef je het kitten wel eten of eet hij zelf?
Ik lees dit nl niet en het moet ook blijven eten hoor.
FIP is er in twee varianten, natte en droge FIP.
Bij natte zie je vaak een opgezwollen buikje, bij droge zie je niet veel dan dat een diertje erg ziek is. maar ik zou hier niet meteen aan denken, zeker als ie al aan het opknappen is. heeft ie uiterlijk verder geen verschijnselen? Vieze oogjes of neusje oid?
Door denise1968
#2706191
Denk dat je moet kijken naar de oogjes van de kat hoe staan die? Is ze levendig of sloom? Speelt ze met jou bijvoorbeeld? Hoe ziet haar vacht eruit? Staan de haren omhoog of goed. Even buikje loslaten en kijken naar de rest. Hoe is haar reactie vermogen? Gaat ze regelmatig naar de bak en wat ligt er dan? Bij bovengenoemde kun je veel aflezen. Sterkte
Door Naomi25
#2706441
Hij eet gelukkig nog wel zelf en gaat ook nog zelf naar de bak. Dat heeft hij steeds wel gedaan.
Verder is het erg wisselend. Het ene moment ziet hij er echt lamlendig uit en slaapt hij alleen maar maar er zijn ook momenten dat hij wel gaat spelen en erg levendig is.De koorts blijft ook steeds weer komen vooral in de nacht.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door