Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Gebruikersavatar
Door Marieke23
#2704554
Hey hallo,

Sorry voor de niet al te smakelijke titel van mijn berichtje, maar dan is het onderwerp maar meteen duidelijk  :biggrin2:
Mijn hondje zit alweer een poos met veel tevredenheid op Tinlo Barfmenu. Ze vind het heerlijk en ik ben tevreden over de kwaliteit. Nu valt het me wel op dat haar drolletjes over het algemeen wel aan de (te?) stevige kant zijn. Wat lezen hier op het forum leert mij dat dit vaker voorkomt bij honden die Tinlo krijgen omdat er gemiddeld genomen wat meer bot in deze KVV zit.

Welke tip hebben jullie voor mij om de drollen net iets zachter te krijgen? Ik wil absoluut geen vlaaien, dan liever dit, maar een mooie middelweg zou natuurlijk ideaal zijn.

Alvast bedankt  ;)
Gebruikersavatar
Door Marieke23
#2704564
[quote="Pauline"]
Beetje spiervlees toevoegen? Teveel bot is ook niet goed.....
[/quote]

Bedankt voor je snelle reactie  :)
Ik ben een ontzettende leek op dit gebied, maar wat voor spiervlees zou ik o.a. kunnen gebruiken en waar kan ik het vandaan halen?  ::)
Door Vivianneb
#2704579
Kipfilet, kalkoen filet, runderlapjes.. ik weet niet hoe groot de hond is?
Maar als het een klein hondje is dan zou ik een stukje van mijn eigen lapje vlees afstaan  :biggrin2:
Bij een grotere hond zou je bij versvoer winkels of bij de islam slager kunnen kijken en daar wat zakken spiervlees halen.
Gebruikersavatar
Door Marieke23
#2704623
Ze is ruim 50 cm en nu een kilootje of 16-17 (inc. een hoop haar, dus misschien iets lichter, maar dat merken we wel na het bezoek aan de trimmer over twee weken  ;D)

Ooh, maar ik kan dus eigenlijk gewoon de vleesafdeling van de supermarkt langsgaan terwijl ik mijn eigen boodschapjes doe? Handug :)
Door M@rina
#2704883
Op zich zit er niet te veel bot in tinlo, de verhoudingen zijn gelijk aan wat hier op het forum geadviseerd wordt als je zelf een menu samenstelt 25% kaal bot. er zit ook voldoende spiervlees en orgaan in. Ik zou wat groente gaan toevoegen dan voeg je vezel toe en die maken de ontlasting ook smeuïger.
Je kan zelf een groenteprutje maken van bijv. wat andijvie, wortel, komkommer, alfalfa en heel fijn pureren.
Door M.P
#2704898
je mag gerust 5 a 15 % spiervlees bijgeven , dan word je stoelgang normaal , daar zit gewoonweg te veel bot in , de meeste honden kunnen op dat merk bijna geen normale stoelgang maken , en gezond is dat ook niet in mijn ogen , duwen en duwen voor er iets uit te krijgen.
iedereen zit maar over die verhoudingen te praten en deze kloppen niet , zo simpel is dat.
Door Anne in Zweden
#2705277
Zijn de keutels alleen te stevig, of heeft ze ook moeite met poepen? Mijn honden hebben ook wel eens stevigere poep dan anders, maar het komt er nog steeds probleemloos uit. Als dat bij jouw hondje ook zo is, hoef je misschien helemaal niets te veranderen?
Gebruikersavatar
Door Marieke23
#2706096
Ze heeft volgens mij nooit buitengewoon veel moeite met poepen, misschien een enkele keer. Wellicht dat ik eens een keertje uitprobeer of ik veranderingen zie als ik iets spiervlees toevoeg en dan bepalen wat me beter lijkt/bevalt. :)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door