Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door cbrretje600
#2692303
Voor een grotere hond hadden we ondertussen al best wel ideeën wat we aan BARF mee konden voeren naast de KVV.
Nu loopt hier sinds heel kort een Chineesje (powderpuff met compleet gebit) mee rond die in zijn leven al wel wat kippennekken heeft gehad en zo nu en dan ook een eendennekje maar verder dan dat nooit echt grote BARFproducten heeft gekend.

Van de week heb ik hem kennis laten maken met een lap pens, dat ging goed. Kippennek moet ik voorlopig nog even in kleinere stukjes maken hij neemt niet genoeg rust om een hele op te knagen.

Wat ik eigenlijk wil vragen: zijn er mensen die ervaring hebben in het voeren van een grote en kleine hond samen en hebben jullie tips?
Wat kunnen ze beiden eten, wat kan ik bv delen in onderdelen voor klein en groot maar wel samen invriezen?

Kortom ik sta open voor tips en suggesties!
Door Lida. S
#2692351
Ik heb 4 grote honden en 4 kleintjes.  Ik maak t mezelf niet moeilijk. Voor de kleintjes zaag ik een groot karkas in vieren.  De groten krijgen een heel karkas. Gister hadden ze patrijs.  De groten ieder drie en de kleintjes ieder 1. Ook een kalkoennek zaag ik in vieren voor de kleintjes. En als er af en toe iets te hard is dan pak ik het na een kwartiertje af en geef dat de volgende dag aan een van de groten
Door smulpaap
#2692406
cbrretje600 schreef: Dus in die zin is er niet echt verschil behalve dus de grote van de portie's. Dat is goed te weten.
Meneer mag zijn tanden namelijk wel eens goed gaan gebruiken als ik ze zo bekijk.


Nee hoor , hier tenminste niet . Het is een kwestie van wat vaker knippen , maar verder eet mijn smurf alles mee wat de groteren ook eten
Door Lida. S
#2693423
Ik denk wel eens dat m'n kleintjes beter barfen dan mijn groten. Ze zijn absoluut niet kieskeurig en hebben er geen probleem mee om echt lang over een maaltijd te doen, zonder zich op te laten jagen. De groten willen nog wel eens wat te gulzig zijn
#2693542
lita eet ook gewoon alles, maar soms is ze wel wat te lui  ::) dan gaat ze erbij staan kijken "help?"
als ik haar negeer gaat ze vaak zelf wel eten. soms kan ze wel piezelieren met eten en dan krijgt ze altijd eerst het lastige of het minst lekkere en als dat op is de rest.
#2704385
Om er maar op terug te komen, de kleine blijkt een echte knagert te zijn.  ::)

Hij is nog niet gewend aan alle smaakjes en wat de boer niet kent dat eet ie niet zomaar dus soms heeft hij een beetje aanmoediging nodig of wat anders lekkers erbij om te zorgen dat meneer er aan begint.
Maar dat wat hij kent dat gaat er met veel smaak en plezier in. Knagen kan hij goed, zijn tandjes worden steeds mooier en hij ruikt steeds minder ranzig uit zijn mondje.

Thessa, onze grote, vindt het wel geschikt dat de kleinere stukken naar de kleine gaan en zij de grotere stukken overhoudt.

We hebben wat nieuwe bestellingen voor vlees gedaan en er gaat nog wat bij komen, dan zit de vriezer weer mooi vol voor de komende tijd en heb ik als het goed is ook mooi spul om te gaan experimenteren met drogen in de droger die gisteren besteld is.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door