Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door an g
#2701277
hallo iedereen, met trots presenteer ik mijn eerste menuutje voor jack russels Schnaps en Kriek. 9kg, maar gecastreerd en gesteriliseerd, dus zou ik hen 150 g geven.

80g vleesbot
20 g orgaan
50g spiervlees
en af en toe groenten van tafel

ma
kwartel zonder billen met organen en alles dus compleet zonder de billetjes
di
de billen van de kwartel + een schijfje duck
woe
sprotjes
do
pensdag
vrij
konijnvleesbot + orgaanmix kiezebrink + rundsvlees
za
eendennekken + orgaanmix kiezebrink + rundsvlees
zo
kippenruggen + orgaanmix kiezebrink + rundsvlees


ik vind het allemaal niet zo gemakkelijk en ben echt beginnend barfer en helemaal niet zo een goede moeder als jullie allemaal wel lijken te zijn. Ik heb een hondenluik en een jungle van een tuin, die niet aangelegd is en dus ook niet opgeruimd wordt. Ik kan de ontlasting van de hondjes dus niet nakijken. Ze eten wel alles goed en hebben er veel plezier in. Ze braken ook nooit ofzo en kauwen netjes. Verder woon ik in België en krijg ik moeilijk vers vlees te pakken. Welke hapjes geven jullie en waar halen jullie die vandaan?

Bedankt reeds voor de hulp!!!è

Grtjs
An Schnaps en Kriek
Gebruikersavatar
Door lauraV
#2701307
zo verdeel ik het totaal per week

per week :
4x vleesbot
3x spiervlees
3x orgaan (1x pens (50% van orgaan)  + 2x hart, lever, nier, maag mix ( 2x25% van orgaan) )

45% vleesbot
35% spiervlees
20% orgaan

maandag    vleesbot
dinsdag      orgaan + spiervlees
woensdag  vleesbot
donderdag  pens + spiervlees
vrijdag      vleesbot
zaterdag    orgaan + spiervlees
zondag      vleesbot


Zoals je ziet eten ze hier geen rauwe vis , dus krijgen ze om de dag visolie , mocht je een zalmkop willen voeren dan zou je dat op een vleesbot dag kunnen doen .
Verder hebben ze hier geen harde ontlasting ondanks alleen de vleesbotdag ,ondanks ze 45% vleesbot krijgen
op dit menuutje doet Loeka het goed , wil niet zeggen dat alle honden dat doen , is dus maar een voorbeeldje  ;)
mocht er te harde ontlasting zijn op alleen vleesbot  , kun je er op die dagen de orgaanmix bij doen ....
ga je beginnen met vis dan zou ik niet een hele maaltijd vis doen , maar met wat spiervlees zodat ze er beter aan kunnen wennen ..... kan voor sommige honden in het begin wat te vet zijn
(sprot kan ook te vet zijn in het begin)
in het menu zit bij loeka en noa geen groente berekend , deze krijgen ze minimaal 3x per week van wat ik zelf bereid in de stomer ( vind ik zelf veel gemakelijker  :) )
ga je zelf rauwe groentes pureren dan zou je het in rubberen ijsblokjes bakjes kunnen doen , daardoor makkelijk te voeren ....
voor zover schiet me ff niets meer te binnen  :)
Door Lizzy
#2701460
[quote="an g"]
hallo iedereen, met trots presenteer ik mijn eerste menuutje voor jack russels Schnaps en Kriek. 9kg, maar gecastreerd en gesteriliseerd, dus zou ik hen 150 g geven.

80g vleesbot
20 g orgaan
50g spiervlees
en af en toe groenten van tafel

ma
kwartel zonder billen met organen en alles dus compleet zonder de billetjes
di
de billen van de kwartel + een schijfje duck
woe
sprotjes
do
pensdag
vrij
konijnvleesbot + orgaanmix kiezebrink + rundsvlees
za
eendennekken + orgaanmix kiezebrink + rundsvlees
zo
kippenruggen + orgaanmix kiezebrink + rundsvlees


ik vind het allemaal niet zo gemakkelijk en ben echt beginnend barfer en helemaal niet zo een goede moeder als jullie allemaal wel lijken te zijn. Ik heb een hondenluik en een jungle van een tuin, die niet aangelegd is en dus ook niet opgeruimd wordt. Ik kan de ontlasting van de hondjes dus niet nakijken. Ze eten wel alles goed en hebben er veel plezier in. Ze braken ook nooit ofzo en kauwen netjes. Verder woon ik in België en krijg ik moeilijk vers vlees te pakken. Welke hapjes geven jullie en waar halen jullie die vandaan?

Bedankt reeds voor de hulp!!!è

Grtjs
An Schnaps en Kriek
[/quote]

Ik heb geen idee wat er in de orgaanmix zit van Kiezenbrink en wat het voor diersoorten zijn, die daarin verwerkt worden. Ik denk wel dat je in plaats van rundvlees ook eens wat anders zou kunnen geven zoals lamsvlees of geitenvlees ofzo. Vinden je honden dat te knagen, een bak vol met alleen sprotjes? Mijn honden zouden dat echt pikaal weigeren. Ik neem aan dat het complete sprotjes zijn?
Door an g
#2701490
ik moet de sprotjes bakken en dan eten ze ze wel, ze hebben net hun bakje op. Het zijn hele sprotjes. Ik heb nu rundvlees omdat ik dat moest kopen met blok van een 2kg en volgende keer zou er weer wat anders kunnen ipv rund. Kiezebrink mix :
25% Konijnennier
25% Eendenlever
25% Kippenmaag
25% Runderhart
Gebruikersavatar
Door Lucie110
#2704331
De sprotjes bakken lijkt me niet zo'n goed idee omdat je de graatjes dan verhit en dus veel te hard worden.

Ik zou ook proberen meer af te wisselen wat betreft spiervlees, 3 keer rund is wel heel eenzijdig.
Waarom laat je de billetjes niet gewoon aan het kwarteltje zitten zodat je op die maandag gewoon compleet voert en dan verzin je voor de dinsdag wat anders dan het schijfje duck.

Zelf geef ik 7x vleesbot, 4 x spiervlees, 3 x orgaan incl pens en 7 x groenten.

Hier gaan ze van een pensdag compleet aan de race en een hele bak vol sprotjes gaat er hier ook echt niet in.
1 a 2 x per week een paar sprotjes als extra lijkt me een beter plan of idd een stuk zalmkop die je dan als vleesbot rekent.
Door an g
#2707600
ik weet het!!! heb zo vreselijk weinig tijd en ik sukkel met uit te zoeken hoe ik zoals julle een foto onderaan elk bericht kan zetten of zo in de tekst. Moet je die dan uploaden op internet ofzo? ik geraak er niet uit!
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door