Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2701068
Sinds een week of 2 heeft Zack aardig wat jeuk, voornamelijk aan zijn oren. Zag dat er op één oor, een paar rode, kale plekjes waren en hij lijkt ook weer met oormijt te beginnen, zoals iedere zomer :-[ ben zijn oren al goed aan het schoonmaken en druppels van Puur oor in zijn  oren aan het doen. Hij is ook in de rui dus misschien daar ook wat jeuk van. Kan dit allemaal door mijten komen of zijn die kale plekjes door schimmel? Ze hebben laatst nog een keer Stronghold gehad, omdat ik een paar vlooien gespot had..die ik nu niet meer zie en hopelijk ook niet meer te zien krijg ;) wil niet meteen weer aan nog meer chemische troep en de DA rennen..


groetjes Sandra
#2701461
[quote="Tiesto en Zack"]
Sinds een week of 2 heeft Zack aardig wat jeuk, voornamelijk aan zijn oren. Zag dat er op één oor, een paar rode, kale plekjes waren en hij lijkt ook weer met oormijt te beginnen, zoals iedere zomer :-[ ben zijn oren al goed aan het schoonmaken en druppels van Puur oor in zijn  oren aan het doen. Hij is ook in de rui dus misschien daar ook wat jeuk van. Kan dit allemaal door mijten komen of zijn die kale plekjes door schimmel? Ze hebben laatst nog een keer Stronghold gehad, omdat ik een paar vlooien gespot had..die ik nu niet meer zie en hopelijk ook niet meer te zien krijg ;) wil niet meteen weer aan nog meer chemische troep en de DA rennen..


groetjes Sandra
[/quote]

Als je mijt vermoed zou ik toch even naar de DA gaan om dat te laten controleren. En krabt hij omdat hij last heeft van jeuk IN zijn oren of er om heen? Schimmel kan de DA ook makkelijk vaststellen. Dat kan schimmel zijn, hoeft niet. Heel veel honden krijgen overigens problemen met jeuk na het toedienen van Stronghold..... Ik weet niet of de jeuk na Stronghold is begonnen?
#2701673
Hij heeft jeuk om en volgens mij in zijn oren..kale plekjes kunnen natuurlijk misschien ook wel van t krabben komen...hij had voor stronghold ook jeuk en toen ik weer die zwarte korrelige oorsmeer zag dacht ik laat ik maar stronghold geven, aangezien ik ook een vlo had gespot. Maar dat helpt dus mooi niet. Zo raar, Zack heeft het gewoon iedere zomer en Tiesto nog nooit gehad. Alleen die kale plekjes op zijn oren heeft ie nog nooit eerder gehad. Misschien van de week toch maar langs de da, ook zo zielig als hij zo'n jeuk heeft.
#2702428
Tussen de middag even langs de rijdende dierendokter hier bij het winkelcentrum gelopen met Zack. Hij heeft geen schimmel of oormijt, maar wel een oorontsteking en waarschijnlijk denkt ze aan een pollenallergie ivm jeuk en slecht in het vacht zitten. Hij heeft een spuit tegen de jeuk gehad, oorzalf en moet m met speciale shampoo gaan wassen. Hoe ik dat moet gaan doen, weet ik nog niet, kan m niet in ht bad tillen denk ik :-[ maar zou hij met zo'n pollenallergie niet meer plekken op zijn buik of poten moeten hebben dan? En wat is daar aan te doen, Puur pollen geven ofzo?
#2703940
[quote="Tiesto en Zack"]
Tussen de middag even langs de rijdende dierendokter hier bij het winkelcentrum gelopen met Zack. Hij heeft geen schimmel of oormijt, maar wel een oorontsteking en waarschijnlijk denkt ze aan een pollenallergie ivm jeuk en slecht in het vacht zitten. Hij heeft een spuit tegen de jeuk gehad, oorzalf en moet m met speciale shampoo gaan wassen. Hoe ik dat moet gaan doen, weet ik nog niet, kan m niet in ht bad tillen denk ik :-[ maar zou hij met zo'n pollenallergie niet meer plekken op zijn buik of poten moeten hebben dan? En wat is daar aan te doen, Puur pollen geven ofzo?
[/quote]

Wat voor spuit heeft hij gehad?

Puur Jeuk kan heel goed dienst doen nu.

Misschien kun je 'm met deze shampoo bij een trimsalon laten wassen?

Puur Pollen heeft in mijn beleving nu geen zin meer, daar moet je volgend jaar in april mee beginnen.
#2705057
Ben bang dat het idd iets vn cortico's was, dus nu Puur jeuk besteld van de week, want heb zelf helaas aardig wat ervaring met die troep. Had ook puur polln en drainage besteld, baat het niet dan schaadt het niet toch? Hopelijk helpt het. Als het beter weer is wil mijn vader helpen met Zack in bad te doen, zal wat worden!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door