Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Gebruikersavatar
Door vanhaut
#2703028
Wij gaan straks 3 weken op vakantie naar Frankrijk..

We zijn tentkampeerders... dus zeer weinig mogelijkheden tot bewaren van KVV...

We kunnen dus niet anders dan een brok meenemen (een zoektocht op zichzelf)

Maar heeft er iemand ervaring met KVV in Frankrijk ? Welke merken zijn er event. voorradig ? We zitten in de Haute Alpes in de buurt van Gap..

Is het te doen om dan deels te barfen of haal ik me daar heel veel mee op de hals ?
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2703097
Je kan ook gevriesdroogde kvv meenemen. Is wel prijzig moet ik zeggen. In Frankrijk eet men het hele beest en is het lastig om aan spullen te komen voor de hier geldende barfhappenprijzen. Maar in principe ligt alles wat je nodig hebt in de supermarkten. Je zou dus deels kvv kunnen geven en een deel van het menu daar uit de supermarkten halen, waarbij je voor die paar weken niet zo nauw hoeft te kijken naar percentages e.d.
Gebruikersavatar
Door Hylos
#2703270
Weet niet hoeveel eten je hond krijgt op een dag maar ik zou dan eerder Renske of Ecostyle gestoomd vlees meenemen dan brokken. Dit kun je zo bij de welkoop kopen.
Door Iv
#2703426
Ik kom net van vakantie en zat met hetzelfde probleem. Ik heb Renske meegenomen. Hoef je niet koel te bewaren, alleen als je het bakje hebt open gemaakt. Zijn verschillende smaken van. In een bakje zit 400 gram. Mex vond het heerlijk. Wij hadden een koelbox op maximum staan om te koelen, want Mex eet per maaltijd maar 200 gram. Ging prima. Mocht je het iets vinden, dan kan je het nu alvast even testen wat je hond ervan vindt.
Fijne vakantie.
Door gytha
#2704144
Ik ben net terug van 3 weken Engeland en heb K9 Natural meegenomen. Normaal krijgt zij 125 gram Darf Eko en nu heb ik haar 30 gram K9 gegeven + 90 gram water. Zij heeft het prima gedaan op K9, nooit diarree gehad. Zij is wel een pond afgevallen in die 3 weken. Zij is altijd erg opgewonden en druk op vakantie en nu ga ik de volgende keer over op 35 gram per dag. Zij weegt normaal ongeveer 7 ,1 kg.
Door saskia37
#2704210
Wij zijn ook tent kampeerders en nemen voor de honden altijd K9 naturel mee en als we bij een supermarkt zijn en zien iets van kippenpoten liggen dan nemen we dat voor die avond mee.
Ze doen het hier erg goed op K9 en ja het is niet goedkoop en wij hebben twee honden die thuis ongeveer 2 kilo eten per dag ;) maar ach voor die paar weken is dat te overzien en geen stress van wat moeten we de honden geven.
Renske is wat mij betreft gewoon blikvoer, zo ruikt het en ziet het er ook uit, daar hebben wij een keer een pakje van gekocht toen wij op zoektocht waren naar voer voor de vakantie.
Succes!
Gebruikersavatar
Door vanhaut
#2705302
Mijn hond eet ongeveer 400 gram KVV 4 (4 schijnven van 100 gram)  per dag (labrador teefje van 27 kilo )

Renske heb ik al eens geprobeerd maar ik vond het maar zo zo.. K9 ken ik niet..

Ik ga er eens naar op zoek
Door Iv
#2705419
Vandaag 500 gram à 19,95 K9 gekocht om uit te proberen. Ik neem het mee als we de hele dag op pad gaan en 's avonds ergens blijven eten. Als Mex het dan lust, dan koop ik het ook voor de vakantie, omdat het zo makkelijk mee te nemen is.

Hoe lang kan je een opengemaakt pak bewaren?
Door gytha
#2705465
Ze zeggen een maand of 3, maar ik had nog wat over van de vorige vakantie in augustus vorig jaar. Het zag er nog goed uit en toen heb ik het toch een maand geleden opgemaakt. Zij heeft er niets van gekregen. Ik heb het wél bewaard in de originele verpakking en goed afgesloten gehad.
Door Sultan
#2705706
Op vakantie in Frankrijk zoeken we altijd in de koelvitrine waar het vlees voor menselijke consumptie ligt. Bij de Carrefour super of hypermarkten is altijd een ruim schap met vlees voor dieren.(viande pour animaux) Niet echt gebalanceerd, maar wel meestal mooi vers vlees en orgaan. Kippennekjes en/of hele kip is ook ruim voorradig. Hiermee stel je voor de weken vakantie een hele redelijke maaltijd samen voor je hond. Niet zo compleet als thuis, maar voor die paar weken voldoet het prima! Wij voeren thuis Barf, maar ook als je KVV voert is dit een prima optie. Bovendien is het ook nog heel goed betaalbaar!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door