Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Iv
#2703885
Ik lees regelmatig dat een eitje ook goed is voor de hond. Nu dacht ik dat ik deze dan gekookt moet geven. Maar nu las ik laatst dat iemand het had over een rauw ei geven incl. schil!
Als jullie je hond of kat een ei geven, hoe geven jullie deze dan, rauw of gekookt.
Door Anne in Zweden
#2703890
Altijd rauw, en meestal zonder schil omdat ik te lui ben na afloop de stukjes op te rapen nadat de honden ze hebben leeggeslubberd en -gelikt. Ik breek dan gewoon een eitje in de bak. Maar je kunt ze dus ook met schil geven, hoor! Vinden ze vaak wel leuk ook, lekker spelen met zoiets klefs!
Gebruikersavatar
Door Haasje
#2703936
Die van mij (Charlie dan) eet de schillen ook niet op, dus pureer ik het rauwe ei inclusief schaal door de groente. Dan heb ik twee vliegen in 1 klap: Charlie lust geen groente, maar eet het wel als er ei (werkt ook met geitenyoghurt en bloed/dooivocht door de groente) doorheen zit.

Ei kun je ook malen tot poeder, maar is dat nodig?
Gebruikersavatar
Door de Meiden
#2704067
Hier allebei, meestal door het eten rauw, en gekookt als extra-tje als er voor onszelf eieren worden gekookt, ze vinden het heerlijk !
Door syiryo
#2704125
gewoon rauw hops in de bak,,, alles wordt naar binnen geslubberd inclusief schil hoor  :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Senna99
#2704168
Hier ook rauw met schil. Gekluts door de barf hap met groente...bak wordt er bijna bij opgegeten.  :biggrin2:
Door Lupi
#2704174
Hier soms gekookt, soms rauw door het vlees. Maar altijd gepeld want Lupi kan niets aanvangen met de schil ::)
Gebruikersavatar
Door *Marga*
#2704191
Ik maak de schil heel fijn met mijn handen... een keer geprobeerd om zo te geven en het ging door heel de kamer heen vond ik niet zo'n succes hahaha...
Door Annemarie Rijnveld
#2704203
Voor de hond rauw met schil, schil breek ik een beetje.
Voor de katten: rauw, en dan af en toe zonder schil, af en toe samen met de schil maar dan in de minipimer fijngemalen, anders motte ze het nie  >:(
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door