Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door arenda
#2703979
Dreamer was aan het spelen bleef met een poot tussen de stenen haken, gaf een gil en je kunt het raden, knie kapot... :'(
Van dierenarts een verwijzing gehad naar Roosendaal, waar ze en foto zullen maken en direct erna gaan opereren. Dan is ze nl toch onder narcose.
Het overvalt me allemaal nogal, en ik lees van verschillende methodes, ik zou graag uitzoeken welke het beste is, wat de voor en nadelen zijn, maar het gaat allemaal nogal snel. Ik heb haar nu even benchrust gegeven, en probeer eerst info te verzamelen voor ik bel voor een afspraak. Heeft 1 van jullie misschien informatie voor me, die ik echt moet meenemen in het verhaal? Wat moet ik doen en wat moet ik nu vooral niet doen?
Door smulpaap
#2704614
Als je er zelf eerst meer van wilt weten ... via google .... kruisbandoperatie ... alle technieken typen en je kan behoorlijk wat lezen

Wat bv wel erg belangrijk is : Hoe is het gesteld met de meniscus . Zoek dus in ieder geval een zeer ervaren orthopeed of dierenarts op , die deze ingrepen heel vaak uitvoert
Word de hond bv geopereert en men laat een meniscus zitten die niet in orde meer is , dan zal je hond nooit goed herstellen , en ligt ws weer snel opnieuw op de operatietafel
Een ervaren arts zal je direct vertellen wat voor jouw hond en zijn letsel de meest geschikte techniek is
Door arenda
#2704702
Ik google me een slag in de rondte. Heb ook bij heel veel dingen heel veel vragen. En ik heb het gevoel dat ik bij de verwijzing die ik nu van mijn da gekregen heb niet echt wijzer ga worden. Die heeft wat gedraaid en vroeg me of Dreamer reageerde. Op dat moment reageerde ze eigenlijk overal op. De dag ervoor reageerde ze meer op haar voet, en totaal niet op haar knie. Ze gaat er ook pontificaal op liggen steeds, loopt er voorzichtig op en geeft erg weinig pijn aan. Maar dat er iets niet goed zit, dat is me wel duidelijk.
Nu zou het vervolg volgens de dierenarts zijn.....onder narcose foto maken en direct door naar de operatiekamer....en dat vind ik niet fijn. Ik wil ook na de foto nog even de tijd hebben om de zaken op een rij te zetten. Ik wil zelf een keuze kunnen maken en op deze manier wordt me dat ontnomen.  Dus nu ben ik op zoek naar een weg, een oplossing die wel bij mijn hond en bij mij past.
Door smulpaap
#2704817
Maar je kan toch voordat je naar deze D.A of kliniek gaat eerst even bellen ? En je vragen /wensen / onzekerheden voorleggen ?

Het is voor menig D.A ook best moeilijk hoor , een D.A die hierin heel ervaren is voelt vaak gelijk al waar de schoen wringt
Op een foto , is mijn ervaring , ziet men ook niet alles . En zal de knie dus toch vaak , als men vermoed dat het foute boel is , geopend moeten worden

Als er echt sprake is van letsel dan is het wel belangrijk dat een hond z.s.m word geopereert
Dus daar heeft men ws wel gelijk in .

En ik denk toch wel dat men je eerst info geeft voordat men gaat opereren
Het zal denk ik , ook afhangen wat men daar gaat zien tijdens het onderzoek
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door