Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#2703849
Hallo allemaal.

Ik ben Kim, bijna 30 jaar oud en woon met man, 2 dochters, vogel en hond in Lelystad.

Ik ben me dus aan het inlezen over BARF en kvv omdat onze Mexx veel allergieen heeft.
Brokken is eigenlijk not done bij hem omdat hij er altijd op reageerd.
Slechte stinkende vacht, vieze ogen en oren.
De ene brok gaat beter dan de andere trouwens maar alle toevoegingen is gewoon niet goed voor hem.

Mexx heeft ruim een jaar kvv gegeten van Kiezebrink waar ik in lelystad een leverancier voor had.
Helaas kreeg ik van het ene op het andere moment een email dat ze stopte met de kiezebrink en tada probleem.
Heb toen met spoed brokken besteld op basis van vis maar tis het toch niet helemaal.

Wat ik lees is vaak beginnen met gevogelte omdat dit zachter is en makkelijker verteerd.
Laat Mexx nou niet zo best op veel gevogelte reageren...
Wat moet ik hem dan geven?

Zo en nu ga ik een op zoek naar een adres om spullen te halen zodra zijn eigen vriezer er is...
#2703878
Welkom!

Kun je hem niet gewoon die soorten geven waar hij bij Kiezebrink goed op reageerde? Wel zorgen dat je dan op minstens vier diersoorten en een vissoort uitkomt die je kunt voeren. In het algemeen wordt konijn geloof ik vrij gemakkelijk geaccepteerd. Als hij slecht tegen kunstmatige toevoegingen kan zou ik sowieso barf of een kvv zonder premix voeren.
#2703941
kimmeding schreef: Hallo allemaal.

Ik ben Kim, bijna 30 jaar oud en woon met man, 2 dochters, vogel en hond in Lelystad.

Ik ben me dus aan het inlezen over BARF en kvv omdat onze Mexx veel allergieen heeft.
Brokken is eigenlijk not done bij hem omdat hij er altijd op reageerd.
Slechte stinkende vacht, vieze ogen en oren.
De ene brok gaat beter dan de andere trouwens maar alle toevoegingen is gewoon niet goed voor hem.

Mexx heeft ruim een jaar kvv gegeten van Kiezebrink waar ik in lelystad een leverancier voor had.
Helaas kreeg ik van het ene op het andere moment een email dat ze stopte met de kiezebrink en tada probleem.
Heb toen met spoed brokken besteld op basis van vis maar tis het toch niet helemaal.

Wat ik lees is vaak beginnen met gevogelte omdat dit zachter is en makkelijker verteerd.
Laat Mexx nou niet zo best op veel gevogelte reageren...
Wat moet ik hem dan geven?

Zo en nu ga ik een op zoek naar een adres om spullen te halen zodra zijn eigen vriezer er is...
Hoi Kim, welkom op Barfplaats!

Wat zit er precies in Kiezenbrink?

En hoe weet je dat hij niet best op gevogelte reageert? Reageert hij slecht op brokken met gevogelte of ook op rauwe voeding met gevogelte?

Konijnkarkas is inderdaad ook prima voor beginners. Maar ik kan me niet voorstellen dat hij op alle gevogelte (rauw!) slecht reageert? Ook op eend, parelhoen, kwartel, fazant, patrijs?
#2703948
Welkom op BP. :)
Er zijn ook leveranciers zoals Caroba die Kiezenbrink verkopen en zelfs kleine bestellingen thuis bezorgen.
Is dat geen optie, lijkt me beter als de brokken die je nu geeft....
Dan heb je ondertussen de tijd om je goed in te lezen over barf.
#2704281
Ik heb slechte ervaringen met Kiezebrink en mijn allergische hond... Deed hem weinig goed! Tevens hele rare verhoudingen in de mixen van kiezebrink, waardoor het heel ingewikkeld werd een gebalanceerd menu samen te stellen... Als je zou willen gaan Barfen, gewoon doen! :) 100x beter dan kiezebrink!
#2704377
@ Lizzy, Je heb gelijk ik weet dat hij slecht op de kiezebrink Kip reageerde maar verder weet ik het eigenlijk ook niet.

Ik had juist met Mexx helemaal geen problemen met Kiezebrink.
Ja van de kip gaat hij stinken, word dof en krijgt oog en oor problemen maar verder ging het juist super.
Ik wilde hem snel op kvv hebben ivm zijn problemen dus kwam op dit uit maar voor barf en kvv moet er nu echt een vriezer bij komen en meer info voor mij  ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door