Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door karine777
#2703705
Hoi beste mensen

onze Bailey is nu 5 maanden oud en hoe ouder hij word hoe meer hij uit zijn bek stink.
hij krijgt al sinds hij een paar weekjes oud was verschillende soorten kvv, maar nu hij aan het wisselen is lijkt het of het voeder gewoon in zijn bek blijft zitten wat natuurlijk niet waar is , alles ruikt hier gewoon naar de kvv, waar hij op gelegen heeft, geeft hij je een lik , dan ruikt je kaak hier naar.
is dit normaal?
zijn vertering is volgens mij heel goed, 2 a 3 keer per dag heeft hij een goed vast drolletje, hij eet wel iets minder dan anders, komt mischien door de wisseling en soms ook wel door het warme weer denk ik, wij eten ook niet zoveel als het te warm is.

de geur blijft echt in de kamer hangen, zo erg is het.
graag jullie raad aub.

groetjes en allemaal een zonnige dag.
Door danielle1980
#2703708
:-[ ik vind dat pups altijd uit bek stinken,  :-[ :-[ :-[ :-[ sorry, vind echt een 'grafgeur'
maar weet wel dat normaal is dat met wisselen nog erger is dan anders ;)
hier ruik ik bij de pups met regelmaat wat voor voer ze hebben gegeten...

maar goed zo erg dat blijft hangen,,,dat heb ik volgens mij niet, doet ie niet ziek zijn?
Door karine777
#2703720
de eigenlijke puppy geur vind ik goed , die ruikt naar koffie whaha.
hij slaapt bij ons en toen ik daarnet de lakens ging verversen roken de oude lakens en de kamer echt naar zijn bek ,en dit vind ik niet normaal.
hij is zo gezond als een vis, speeld en zit vol met deugenieterij.
14 dagen geleden nog bij de DA geweest omdat hij veel dubbele tanden had, waarvan er nu al een paar vanzelf van uit gevallen zijn.
toen is het bij mij niet opgekomen om het even te vragen of dit normaal is.

mijn andere honden kregen brok en hun bek heeft nooit gestonken, behalve als ze wat ouder waren 10 jaar dan wel maar dit was een helemaal andere geur, leek op rotte vis dit was nog erger toen, maar deze is amper 5 maand en hij ruikt echt naar de kvv vind ik :-[
bedankt voor je antwoord ik weet nu dat het erger is als ze aan het wisselen zijn :)

groetjes karine
Door Lizzy
#2703789
karine777 schreef: Hoi beste mensen

onze Bailey is nu 5 maanden oud en hoe ouder hij word hoe meer hij uit zijn bek stink.
hij krijgt al sinds hij een paar weekjes oud was verschillende soorten kvv, maar nu hij aan het wisselen is lijkt het of het voeder gewoon in zijn bek blijft zitten wat natuurlijk niet waar is , alles ruikt hier gewoon naar de kvv, waar hij op gelegen heeft, geeft hij je een lik , dan ruikt je kaak hier naar.
is dit normaal?
zijn vertering is volgens mij heel goed, 2 a 3 keer per dag heeft hij een goed vast drolletje, hij eet wel iets minder dan anders, komt mischien door de wisseling en soms ook wel door het warme weer denk ik, wij eten ook niet zoveel als het te warm is.

de geur blijft echt in de kamer hangen, zo erg is het.
graag jullie raad aub.

groetjes en allemaal een zonnige dag.
Mijn pups (19 weken) stinken helemaal niet uit hun bek maar ruiken fris en zitten midden in het wisselen! Maar die eten BARF. Misschien moet je ze (tijdelijk) even overzetten op een BARF menu (zelf samengesteld). En verder kun je pup wat chlorella geven. Begin met 1 tabletje per dag en bouw dit heel langzaam op tot ongeveer 6 tabletje per dag.

Zo erg stinken vind ik trouwens wel heel gek.... Ik vraag me ook af of er geen ontstekingen in de bek zitten... Ik zou daar anders toch nog eens mee naar de DA gaan.
Door karine777
#2704197
hoi allemaal

zijn tandvlees ziet er heel goed uit, ziet niet rood of zo, maar het kan idd zijn dat het voedsel tussen de dubbele tanden blijft zitten, en ik zal eens proberen met de chlorella tabletjes erbij te geven.
als dit verergerd of niet verbeterd , ga ik toch maar eens terug bij de DA, je weet maar nooit he.
dacht dat het door de kvv kwam, maar heb het blijkbaar toch verkeerd ingeschat.
bedankt voor jullie antwoord en nog een hele fijne avond.
groetjes karine
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#2704247
danielle1980 schreef: :-[ ik vind dat pups altijd uit bek stinken,  :-[ :-[ :-[ :-[ sorry, vind echt een 'grafgeur'
die van mij ruikt op dit moment ook niet naar bloemetjes  :biggrin2:
Door karine777
#2704577
dank jewel voor jullie antwoord allemaal, ben blij dat hij de enige niet is en hoop dat het vanzelf zal wegtrekken als alle tanden vervangen zijn :)
ben vandaag toch begonnen met 1 tabletje chlorella te geven, dit is voor alles goed :)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door