Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Iv
#2701123
Hallo, ik ben sinds kort overgestapt op KVV voor mijn kooikerhondje Mex. Nu heb ik vandaag weer Barfmenu rollen gekocht.
Ik heb de rollen in stukken gesneden. Ieder stukje is voor een maaltijd.
Mijn vraag is nu, hoe bewaren jullie de stukjes in de diepvries? Ik heb geen grote diepvries, maar gewoon onder mijn koelkast met lades.
Ik doe ze nu per stukje in een plastic zakje, maar liever zou ik ze in een plastic bakje of zo doen, maar als ik ze dan per rol op elkaar stapel, dan zitten ze aan elkaar vastgekleefd denk ik.
Dus ik ben benieuwd hoe jullie dit doen.
Ik hoor het graag.
Gebruikersavatar
Door Hylos
#2701127
Je zou ook porties van 2 dagen in zakjes kunnen doen. Zolang blijft dat wel goed in de koelkast.
Weet niet of je wel eens bij Ikea komt maar daar hebben ze hele mooi zakken met dubbele sluitstrip, daar bewaar ik alles in. Boterhamzakjes willen nog wel eens lekken en dan zit alles er onder.
Door nienk
#2701129
de kvv zit hier ook per 2 dagen in een zakje, diepvrieszakjes van de euroshopper. ik haal het gelijk uit de vriezer uit het zakje en dan in een bakje ontdooien in de koelkast.

de kvv porties in plasticbakjes is ook een optie. bij de Xenos hebben ze heel veel verschillende bakjes in verschillende maten, misschien zit daar precies een maat tussen die voor de porties voor jou hond handig is?

je zou ook de kuipjes van bijvoorbeeld boter ofzo kunnen bewaren en ervoor gebruiken.
Door Iv
#2701271
Ik zal eens bij Ikea, Xenos en de Blokker gaan kijken. Moet wel goed in mijn diepvrieslade passen, zodat ik geen ruimte verlies.
Door Mowgli
#2701343
[quote="Iv"]
maar liever zou ik ze in een plastic bakje of zo doen, maar als ik ze dan per rol op elkaar stapel, dan zitten ze aan elkaar vastgekleefd denk ik.
[/quote]Gewoon een stukje bakpapier tussen iedere plak doen, dan kunnen ze niet meer aan elkaar vastkleven
Door Jacoba
#2701433
Hier gebruik ik van die grote gripzakken van de Action. Ik verdeel de rollen (1 kg) nog bijna geheel bevroren in stukken. Deze gaan soms een ietsiepietsie aan elkaar zitten in de zak maar even een tikje ertegen en ze gaan los! Zo haal ik per portie uit de zak om die vervolgens in een bakje te laten ontdooien. Voordeel van zakjes i.p.v. bakjes in de diepvries: veel minder ruimteverlies.

Edit: Ik leg de stukken niet op elkaar, maar naast elkaar.
Laatst gewijzigd door Jacoba op za 22 jun 2013, 23:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Door JoepenLola
#2701502
Ik heb bij de Action van die grote Tupperware bakken gehaald die je kan afsluiten met een deksel.
Daar doe ik de rollen KVV/Pens/Vis/Groenten in en ontdooi ik het in zo n doos in de Koelkast.
Werkt Prima!!
Door Iv
#2702411
Goede tip om er eventueel een stukje bakpapier tussen te doen.

Ik ga ga nog eens passen en meten in mijn diepvrieslade wat nu verstandig is om de KVV rollen in stukjes te bewaren.
In zakjes en dan ontdooien in de koelkast in een bak spreekt me wel aan, omdat ik dan geen ruimteverlies heb.
Maar misschien zijn er wel bakjes die er goed inpassen, waardoor ik weinig ruimte verlies heb.

Als je dan in een bakje je KVV stukje ontdooit in de koelkast, kan je dan wel verschillende soorten vlees bij elkaar in een bak doen?
Dus bijv. een stukje kip bij makreel en eend of moeten de diersoorten gescheiden ontdooit worden?
En als je ze invriest, kan je dan verschillende vleessoorten bij elkaar in een bakje of zakje invriezen?
Door Mowgli
#2702507
[quote="Iv"]
Goede tip om er eventueel een stukje bakpapier tussen te doen.[/quote] Ik vries zo mijn zelfgemaakte kikkererwten-kaas-groenteburgers in ;)

[quote="Iv"]
Als je dan in een bakje je KVV stukje ontdooit in de koelkast, kan je dan wel verschillende soorten vlees bij elkaar in een bak doen?
Dus bijv. een stukje kip bij makreel en eend of moeten de diersoorten gescheiden ontdooit worden?
En als je ze invriest, kan je dan verschillende vleessoorten bij elkaar in een bakje of zakje invriezen?
[/quote]Ja, kun je doen.
Gebruikersavatar
Door Neally
#2702746
Malen van sommige vleessoorten doe ik zelf.
Heb lange bakjes met deksels voor in de vriezer.
Gewicht in een zakje, beetje plat frommelen en met kartonnetjes (bakpapier) ertussen in de langwerpige bakjes.
Krijg je keurige plakjes van, en het werkt hygiënischer.
Door Iv
#2703066
Neally,

Gisteren was ik bij de Blokker om te kijken wat voor bakjes zij hebben voor de diepvries en toen kwam ik inderdaad tot de conlusie dat platte bakken waar de stukken in passen het beste is.
Nu nog op zoek naar de juiste bak voor mijn diepvrieslade.
Gebruikersavatar
Door Neally
#2703119
Ik heb bakken met een blauwe deksel (heb je ook lekker veel aan  ;D).
Met een liter inhoud, die kan ik stapelen. Ook wat kleinere bakjes. Zo kan ik pas maken.
Tijdje terug waren ze in de aanbieding en heb ik een hele berg gekocht.
Heb ook een vriezer met lades, t is dan toch een beetje passen en meten.
Door Naomi1971
#2703171
Ik heb 7 bakjes bij de Action gekocht en stickertjes met een dag aanduiding. In elk bakje een ander smaakje en onze hond heeft elke dag een ander menu  :)
Door Iv
#2703422
Naomi, ik geef Mex ook iedere maaltijd wat anders. Ben nu in de fase om te kijken wat hij niet lekker vindt. Tot nu toe is dit alleen konijn. Maar de hond van mijn buurvrouw lust het vast wel, dus daar breng ik de rollen konijn deze week heen. Hopelijk lust hij ze wel. Is een Beagle. Anders heeft mijn vriendin nog 2 Border Terriërs die dan een poging mogen doen. Zo diepvries weer iets leger
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door