Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Gebruikersavatar
Door Jouls
#2703033
Ik heb er een nachtje wakker van gelegen.....en opeens had ik een idee  (vervolgens kon ik de slaap niet vatten, omdat ik het eigenlijk meteen wilde uitvoeren... :D)

Ik wil Jouls graag groenten bij haar kvv geven, maar ik heb gelezen dat dit maar 5-15% mag zijn, een klein beetje dus.
Had eerder al porties gemaakt in diepvrieszakjes, maar ik bedacht me (dus s 'nachts) dat is dus gemakkelijker  zou moeten kunnen.

En na een half uurtje, hier het resultaat ::)

Afbeelding


Volgende keer wil ik een slagroomspuit proberen, misschien dat het dan wat simpeler gaat, ach ja ieder zijn hobby zal ik maar zeggen.
#2703062
Haha, kan zo de kerstboom in! ;D

Maar zonder gekheid: is je groentemix niet heel erg dun, als je hem in zulke zakjes kunt wurmen? Ik denk dat die van mij al bij het eerste gaatje de boel verstopt - levert ook bezigheidstherapie op natuurlijk (keuken poetsen), maar da's toch niet helemaal de bedoeling... :biggrin2:
#2703086
Ja hij is zeker dun....zeg maar flink met de staafmixer in de weer, maar is dit een probleem denk je :-\?

Jouls houdt van nat, ze moet haar kvv  bijna door een rietje naar binnen kunnen sleurpen, anders eet ze het echt niet
#2703148
[quote="Jouls"]
Ja hij is zeker dun....zeg maar flink met de staafmixer in de weer, maar is dit een probleem denk je :-\?

Jouls houdt van nat, ze moet haar kvv  bijna door een rietje naar binnen kunnen sleurpen, anders eet ze het echt niet
[/quote]

O, dat denk ik niet hoor; misschien dat je hoogstens wat vaker groentemix moet voeren, omdat er blijkbaar heel veel water in zit. Of? Waar bestaat die mix op de foto bv. uit? Ik maal mijn groente ook fijn met water, maar dik de boel daarna in met gemalen noten en zaden.

Het belangrijkste is dat je hond het graag eet zo, en dan heiligt het doel de middelen! :P :biggrin2:
#2703156
in 1 woord : BRILJANT!!!  Waarom ben ik daar zelf niet opgekomen? Ik doe ze nu in ijsklontjesbakjes. Maar hier gaan er veel meer in (en heb je ook veel meer van in je kast liggen  :biggrin2:) Ben idd wel heel benieuwd naar je mixinhoud.
#2703328
Ik ben een mix van broccoli, wortel en boerenkool bij de AH gehaald.
Verder zit er; bietjes (2 stuks) komkommer, knoflook, gemberwortel, alfalfa en 1 zoete aardappel er door heen.

Ja en dan nog een beetje water en foila!
Is dit een beetje goed denken jullie (aanvullingen hoor ik graag!).
#2703382
[quote="monster"]
Ik gooi alles wat ik overhoud bij het koken in de staafmixer. De ene keer is het wat meer dan de andere.
Mogen er noten en zaden in? Gaat wel altijd in mijn eigen eten, maar bij honden?
[/quote]

Ja hoor, maar geen macademia noten, die zijn giftig.
#2703398
[quote="monster"]
Ik gooi alles wat ik overhoud bij het koken in de staafmixer. De ene keer is het wat meer dan de andere.
Mogen er noten en zaden in? Gaat wel altijd in mijn eigen eten, maar bij honden?
[/quote]

Ik heb de groenten niet gekookt, gewoon eerst de vochtige groente gepureerd en daarna de rest, (met wat water ;))
Ik kan me even geen voorstelling maken van zaden en noten (bv zonnebloempitten en pinda's)...nog meer suggesties?
#2703437
Ik doe er meestal zonnebloempitten, pompoenpitten, cashewnoten, walnoten en sesamzaad doorheen. Maal steeds een paar handjes fijn in de Personal Blender, maar je kunt ook een koffiemolentje gebruiken. Moet je gewoon wat kleinere hoeveelheden per keer doen.

Belangrijk: geen gezouten/gebrande noten, en inderdaad geen macadamia's.

Kokkerel-ze!
#2703648
Nou Anne, je hebt helemaal gelijk hoor, ben straks langer in de keuken bezig voor Jouls als voor mijn gezin :D gelukkig maak ik haar prakje overdag klaar en hoeft manlief daar niks van te weten ;D

Hmmmm Petralita, maar het kan ook echt voor wat grotere honden.......Joulsie weegt 38-39 kg ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door