Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Migudu
#2702948
Het valt mij op dat Migudu de laatste tijd zo ontzettend druk is in zijn slaap.
Hij beweegt, piept, loeit zachtjes. Dit kan natuurlijk gewoon dromen zijn, maar hij doet het de laatste tijd
veel vaker dan voorheen.
Ook maakt hij veel slik en slebbergeluiden in rust. En dat is niet makkelijk uit te leggen. Het is alsof
hij dan een teveel aan speeksel weer naar binnen gooit met zijn tong. Zo'n slurpgeluid, smakkend, zuigend. Weet ook niet precies hoe ik het moet omschrijven. Dit doet hij dus ook vaak.
Is dit herkenbaar, of iets heel raars?

Groetjes,
Gerda
Door toscak
#2702997
Bob is ook zo'n drukke slaper, zeker als de dag heel spannend is geweest.

Doe je misschien meer of andere spannende dingen met hem?

Bob had het eergisteren ook, dat speeksel/slurpgeluid. Inderdaad smakkend. Maar toen hadden we een hele leuke jachttraining gehad. Ik denk dat hij minimaal 2 keer in de week slaapt met dat rare geluid. En ruim de helft van zijn slaapjes zijn druk dromend/rennend/blaffend  ::)
Door Migudu
#2703001
Nee, volgens mij niets bijzonders, de gewone lekkere wandelingen.
Soms lijkt het wel een aanval, zo druk is hij dan.

Gerda
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#2703016
[quote="toscak"]
Bob is ook zo'n drukke slaper, zeker als de dag heel spannend is geweest.

Doe je misschien meer of andere spannende dingen met hem?

Bob had het eergisteren ook, dat speeksel/slurpgeluid. Inderdaad smakkend. Maar toen hadden we een hele leuke jachttraining gehad. Ik denk dat hij minimaal 2 keer in de week slaapt met dat rare geluid. En ruim de helft van zijn slaapjes zijn druk dromend/rennend/blaffend  ::)
[/quote]

Nu je het zegt.. Ik ga dit eens in de gaten houden! Lijkt alsof dit klopt, maar achteraf praten is altijd makkelijk ;)
Door Irish
#2703040
Ivan had het heeeeel erg toenie net hier was, nu heeftie het nog wel, al is het wel wat minder. Maar Ivan heeft ook wel een hoop shit mee gemaakt denk ik zo. Je kan het niet koppelen aan bijv. een dierenartsbezoek?
Door Migudu
#2703162
Haha...nou, met een leeg-zakkie, denk ik het niet.. ;D
Dat gesmak, slobber, rochel is trouwens ook best irritant, hij kan dat lang volhouden. :-X

Gerda
Gebruikersavatar
Door MerelsMommy
#2703520
Doet die van mij ook!
Inclusief dat smakken.
Bij vlagen heel veel, soms ook maanden niet.
Momenteel weer wel. Misschien toch lentekriebels?

Ben zoooo benieuwd wat er dan door dat koppie gaat.... ;)
Door Lonaa
#2703551
Sally doet dat ook hoor. Zeker het druk dromen. Soms ene hele periode heel erg, soms wat minder.
Het smakken doet ze ook, rete-irritant. ;)
Door Irish
#2704018
[quote="-GerdaRoode-"]
Haha...nou, met een leeg-zakkie, denk ik het niet.. ;D
Dat gesmak, slobber, rochel is trouwens ook best irritant, hij kan dat lang volhouden. :-X

Gerda
[/quote]

Ik kan er niet van slapen als ze bij ons op de kamer zouden slapen!!
Gebruikersavatar
Door Neally
#2704034
Als wij een dag onderweg zijn geweest, en bijvoorbeeld veel mensen hebben ontmoet,
dan droomt Lana uitgebreid.
Languit gestrekt ligt ze dan op de bank, helemaal moe de dag nog eens door te dromen met bewegende pootjes, kleine blafjes.  ;D
Smakken en of slobber geluiden heb ik haar nog nooit horen maken.
Het is een soort hondje dat ook niet kwijlt, misschien dat dat scheelt.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#2704037
Euh rennen in hun slaap, blaffen, piepen, zelfs loeien.
Smakken ook, en af en toe zo'n gorgel alsof ze een enorme snotbel naar binnen gorgelen of zo. Is volgens mij gewoon hun kwijl, de kwijlebal doet dat nl het meest.
Met warm weer is het erger en na veel inspanning kan het ook erger zijn.
Gebruikersavatar
Door -Saskia-
#2704111
[quote="Kaio"]
Euh rennen in hun slaap, blaffen, piepen, zelfs loeien.
Smakken ook, en af en toe zo'n gorgel alsof ze een enorme snotbel naar binnen gorgelen of zo. Is volgens mij gewoon hun kwijl, de kwijlebal doet dat nl het meest.
Met warm weer is het erger en na veel inspanning kan het ook erger zijn.
[/quote]

Dat dus. En snurken! Soms allemaal tegelijkertijd... :-P
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door