Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Jeanine1984
#2701226
Hallo allemaal,

Ik ga om verschillende redenen mijn katten weer terugzetten op brokken.
Dit wil ik graag z.s.m, maar ik heb hier momenteel nog 11 kg Tinlo BARFmenu Cattery in de vriezer waar ik € 46,70 ( € 4,25 per kg-rol) voor betaald heb.
Dat is ten eerste veel geld maar ten tweede heb ik daardoor pas over een maand geld om brokken te kopen.
Daarom bied ik bij deze de Tinlo-rollen voor de helft van de prijs, dus voor € 2,12 per kg-rol, aan.
Ik woon in Oud-Beijerland.

Groetjes Jeanine
Door Martine-Tom
#2701237
Mag ik heel even een vriendin inseinen en ze in optie houden?

Edit: Al gesproken, zit met een te volle vriezer helaas gaat het voor haar over...
Laatst gewijzigd door Martine-Tom op za 22 jun 2013, 18:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Jeanine1984
#2702227
[quote="denise1968"]
Mag ik vragen waarom je besloten hebt over te gaan op brokken voor de kat?
[/quote]

Ja hoor, dat mag.
Ik heb iets van een jaar lang verschillende merken en soorten kvv gevoerd (Carnibest, All animal, Darf eco en Tinlo), en hoeveel en wat ik ook gaf, ze bleken telkens weer meer nodig te hebben (wat de prijs nog ook doet oplopen en 's nachts miauwende katten oplevert).
Ook geven ze regelmatig over ervan, ondanks dat het niet te koud en niet teveel in 1x was.
Ik ga nu weer granenvrije brokken kopen zonder geur- kleur- en smaakstoffen en zonder BHT en zo, die de hele dag kunnen staan en waar ze zelf naar behoefte van kunnen eten.
Mijn katten doen het er beter op, ik kan het beter betalen en praktisch is het ook beter te doen.
Door denise1968
#2702927
Oke dit is helder. Wel bijzonder dat ze blijkbaar geen voldoening haalde uit de kvv. Je zou toch zeggen dat ze meer verzadigd moeten zijn, maar goed ieder beest is anders en ze zijn natuurlijk brokken gewend. Denk dat je dit er niet zomaar uithaalt. Ik doe hier met 5 kg carnibest voor 23,50 een maand voor twee katten. Qua kosten valt dit nog mee. Ze krijgen tussen de 80 / 100 gram per dag per kat.
Door Jeanine1984
#2702940
Zo, dat is weinig.  De mijne zaten inmiddels op 360 gram per dag bij elkaar en ze zijn allebei nog mooi op gewicht: Poes van 4 kg en grote kater van 5 kg. Ik moest dus 11 kg per maand kopen voor € 46,70. En dan heb ik ook nog een hond...
Door NoaKaj
#2702943
Mijn 9 katten krijgen een kilo KVV per dag plus een kleine hoeveelheid natvoer voor de smaak. Ze krijgen 2x per dag te eten en ze zijn verre van uitgehongerd, er blijft zelfs regelmatig nog een beetje staan. Het is een enorme kostenpost, maar brokken komen er hier echt niet meer in. Alleen al voor de vochthuishouding van katten zijn brokken ronduit slecht.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door