Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Iv
#2702387
Hallo, toch nog even een vraagje. 's Morgens, voordat ik naar mijn werk ga,  heb ik eigenlijk niet veel tijd om het vlees van Mex te ontkoelen als het uit de koelkast komt.
Nu is mijn vraag is het heel erg slecht voor het vlees als ik het 10 seconden in de magnetron verwarm en dan aan Mex voer. De eerst kou is er dan af, maar het is niet warm
Ik hoor graag jullie reactie
Door Suzanne
#2702403
Niet doen; dan is het principe van rauw er toch af.
Ik geef het "uit de koelkast". Niet bevroren maar wel koud. In geval het me nog net te koud is zet ik het een kwartiertje "au bain marie" in warm water maar ook dat is feitelijk al "verwarmen". Gelukkig gebeurt dat maar zelden dus ach, die ene keer....

Suzanne
Door charmed
#2702404
als je het vlees in een boterhamzakje in een bakje met warm water hangt dan? Dat heb je dan in een paar tellen ook de kou er af. Je kan het dan zo plat drukken als je maar wilt en dan is het nog sneller op temperatuur. Dat hoef je dan ook maar echt eventjes te doen.
Door Tobi Kooiker
#2702416
Hoi Ingrid :)
Ik ben ook weleens te laat met het vlees uit de koelkast halen. Dan zet ik het vlees in Daphne's aluminium etensbakje even in de gootsteen in heet water en is de kou er snel af.
Door Iv
#2702437
Ok, als dat kan en de waarde van het vers vlees gaat niet verloren, dan zet ik het Vlees even in warm water in zijn aluminium bakje om de eerste kou er af te krijgen.
Super bedankt voor de info.

Hoe lang kan vlees eigenlijk buiten de koelkast bewaard worden? Zo kan ik het dan ook laten ontkoelen als ik meer tijd heb.
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#2702438
Ik ontdooi in koud water. In warm water heb ik toch het idee dat de botten dan verhit worden, dat kan niet de bedoeling zijn.

Meestal leggen we s avonds vlees eruit in een grote tupperware bak, nachtje op het aanrecht en voeren we het de volgende ochtend. Restanten of vlees voor de avond gaat dan de koeling in en haal ik er s middags uit om s avonds te voeren.
Door Mowgli
#2702506
Kun je het niet de avond voordat je naar bed gaat de kvv in een afgesloten tupperware bakje buiten de koelkast zetten? Zo kan het tijdens de nacht ontdooien en op kamertemperatuur komen.
Door Iv
#2702550
Ik wist niet dat je vlees zolang buiten de koelkast kan bewaren?
Ik zal mijn eigen vlees ook nooit langer dan een uur buiten de koelkast leggen voordat ik het ga bereiden.
Maar als dit kan zonder dat de bacteriën zich gaan ontwikkelen, omdat het niet meer gekoeld staat, dan is dit zeker een optie. Maar dan haal ik het vlees dus om 23 uur uit de koelkast in een tuperware doos en geef hem het vlees de volgende ochtend om 8 uur?
Kan ik dit met alle rollen (stukjes) Barfmenu doen, dus ook de makreel?
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2702572
Wij halen meestal smorgens het vlees uit de vriezer en zetten dit op het aanrecht. savonds is het ontdooid en voer ik het. Alleen bij echt warm weer gaat het in de koelkast. Onze keuken is verder niet heel warm, het is daar altijd koeler dan in de woonkamer.
Door tomcat
#2702714
's avonds om 23 uur uit de vriezer, gewoon bij kamertemperatuur ('s nachts 15 graden) in een afgesloten klein tupperware doosje en dan om 7 uur de volgende ochtend voer ik het (barfportie 50 gram) aan onze kat Tom. Niet te koud en ook beslist niet bedorven. Gaat al jaren prima.
Door Iv
#2702717
Kaela, wat een prachtige foto's van jouw dieren heb je bij je onderschrift staan. Ik ontdooi het vlees altijd al in de koelkast, maar misschien een idee dat ik inderdaad voor het naar bed gaan het vlees uit de diepvries al, zodat het langer koel blijft, zodat ik het dan 's morgens om 8 uur kan voeren.
Gebruikersavatar
Door Neally
#2702742
Als ik opsta haal ik het eten uit de koelkast. Douchen aankleden, bakkie, hond uit bed halen  ;D, rondje doen en de kou is eraf.
Laat vlees nooit een paar uur buiten de koelkast staan.
Door Iv
#2703072
Neally, voor dat bakkie heb ik geen tijd en voor ons rondje krijgt Mex al eten, aangezien ik daarna gelijk wegga.
Ik sta nu op en haal dan gelijk het vlees uit de koelkast. Daarna doe ik nog dingen in de keuken en dan is het al minder koud, maar soms nog niet op kamertemperatuur.
Vanmorgen heb ik zijn bakje, die ook koud is vanuit de koelkast even in het warme water gezet en toen was de kou er zo af.
Gebruikersavatar
Door Neally
#2703117
Ok, Laantje krijgt pas eten nadat ze buiten geweest is.  ;D
Jammer hoor, geen tijd voor een bakkie.    ;)  Hèèrlijk vind ik het.

Zo heb je toch een goeie oplossing.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door