Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door Kaatje88
#2702143
Uit bloedonderzoek is gebleken dat Ace allergisch is voor huisstofmijt. Nu wordt er een middel gemaakt aan de hand van zijn bloed, wat hij dan om de zoveel weken/ maanden geïnjecteerd krijgt. Naast de allergie heeft Ace ook vrij regelmatig problemen met zijn ontlasting. Hij heeft één keer ontstoken anaalklieren gehad en hij heeft vrij regelmatig dunne ontlasting en soms diarree. Ik houd in mijn menu de percentages uit de calculator aan.

Ik zou graag ter ondersteuning een homeopatisch middel willen geven. Ik ben de middelen: puur weerstand, puur probiotica, puur pollen en puur spijsvertering tegengekomen. Wat zou ik het beste kunnen geven? En hoe lang en hoe vaak geef je zoiets?

Het middel wat hij krijgt van de da, kan dat op den duur ook schadelijk zijn? Kunnen honden ook over een allergie heen groeien? Ace is nu één jaar.

Hieronder even een overzicht van de uitslag van het onderzoek:

Test Result Sign Reference value Unit Remark

Screening Test + Flea 1)

Mites/Moulds positive +

Grasses/Weeds negative

Trees negative

Flea negative

Your additional order:

Single Allergen Determination Panels - 2)

Large Indoor: Mites/Moulds/Flea (11 allergens)

Flea 41 EA

Dermanyssus farinae

(House dust mite)

1948 + EA

Dermatophagoides pteronyssinus

(House dust mite)

218 + EA

Tyrophagus putrescentiae

(Storage mites)

3683 + EA

Lepidoglyphus destructor

(Grain mite)

51 EA

Acarus siro (Storage mites) 2603 + EA

Cockroach (Blatella germanica) 31 EA

Alternaria alternata 61 EA

Cladosporium herbarum 112 EA

Aspergillus fumigatus 92 EA

Penicillium notatum 105 EA
Door Roosjes3
#2702168
Ik heb ook een hond van 1 jaar, Julius. Wij zijn nét begonnen met dezelfde therapie als die jij gaat doen, tegen precies dezelfde allergieën! Farinae- en meelmijt.
Inmiddels hebben wij 2 spuiten gehad en (gelukkig) geen negatieve effecten waargenomen. Hopelijk gaan we snel positieve effecten zien, want hier loopt de allergie de spuigaten uit. Julius loopt fulltime met een kap op omdat hij zichzelf anders tot bloedens toe kapot krabt in zijn gezicht.

Ik heb heeeeel veel onderzoeken bestudeerd over deze therapie (Artuvetrin, desensibilisatie/hyposensibilisatie) en heb geen bewijs gevonden voor negatieve bijwerkingen. Ik zou me echter heel goed kunnen voorstellen dat deze effecten er wel zijn, maar simpelweg nog niet te bewijzen zijn omdat het een redelijk nieuwe behandelmethode is. De injecties bevatten een oplosmiddel genaamd 'fenol' wat zeer giftig en kankerverwekkend is. De hoeveelheid van deze stof in de injectievloeistof is zeer gering dus er wordt beweerd dat dit geen kwaad kan. Ik trek deze uitspraken in twijfel, maar zie geen andere behandelmogelijkheden meer voor onze Julius. Het lijkt me beter dan Atopica of Prednison.

Ik ben heel benieuwd wat bij jullie de effecten van de behandeling zijn. Wij geven alleen om de zoveel maanden detox comp. van Phytonics en dagelijks visolie van Doils. Als hij gestresst raakt van de jeuk geef ik hem rescue remedie van Bach.

Heel veel succes!
Door Kaatje88
#2704286
Nou, bij ace valt het ik die zin gelukkig mee. Hij krabt zichzelf niet open en zijn huid is ook normaal. Wel is hij nogal gevoelig voor ontstekingen (oor en anaal klieren) en hij heeft dus vaak jeuk. Duits dat is gewoon enorm vervelend voor hem. Is er nog iemand die kan vertellen hoe lang ik die puur spullen moet geven? Ik heb nu puur weerstand en puur drainage in huis gehaald.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door