Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

#2701713
Hallo ik ben nancy, en al 25 jaar verliefd op de ruwharige teckel .
Mijn nieuwe teckel pup is de eerste hond die ik vers voer.. Waarom ik geen brok meer voer komt omdat ik geïnteresseerd raakte in vers voor mijn hond.. Maar nu heb ik vraag? Mijn vorige teckels. Kregen brokken hun gebit was en is altijd top geweest zonder tandsteen en prachtig wit. En wat ik erg belangrijk vond/vind is dat deze twee teckels never nooit uit hun giegeltje hebben gestonken. Mijn nieuwe teckelpup is nu 5 mnd en krijgt vanaf 8 wkn al vers, maar zijn giegel stinkt als een malle.
Dit vindt ik storend en gek, vooral omdat iedereen zo lyrisch is over vers vraag ik me af hebben meerdere honden dit ?  Ik hou voor me zelf heel erg van vers, dus daarom ben ik overstag gegaan dit ook aan de nieuwe hond te geven. maar ik vraag me ook af of het vlees wat ik geef niet helemaal vol gespoten is met stress, is dat vers voor de hond wel zo gezond, het is tenslotte allemaal afval vlees wat we geven, want voor de consumptie voor mensen wordt het niet gebruikt.
De mijne eet rund, vis, gevogelte, lam, kalkoen, kip etc etc als snack vaak kipkarkasjes , eendennekken en kippennekken, verder krijgt hij verse gepureerde groenten en fruit.

Ik heb carnibest gegeven maar dat vind ik zo een vreselijke papperige slijmerige bedoening ik kan er nauwelijks vlees van maken het lijkt wel saus, dus die zooi geef ik niet meer. Nu geef ik lotgering daar zie je tenminste vlees in zitten is goed te zien etc etc, maar toch hoor ik weer slechte dingen hierover. Van de week ben ik in hun fabriek in Zaandam geweest. Scheelde een hoop geld ik heb voor 2 mnd een gevarieerd assortiment mee genomen, en een paar kilo tussendoortje. Ik was nog geen 25 euro kwijt..

Maar wie heeft advies vooral om de stank die er uit de bek van mij. Teckel komt.. Bah ben der niet blij mee. @ wat nu ?
Gebruikersavatar
Door lauraV
#2701724
welkom op BP
ruikt de pup zuur uit zn mond?
tja , een lekkere nek of karkas is een goede tandenborstel  ;)
en het is gelukkig niet zo prijzig met een tekkel formaat , maar daar kunnen de tekkel baasjes je beter op beantwoorden ...
#2701739
Welkom op barfplaats heb ook een ruwharig dwergteckeltje van ruim 7 maanden.
Voer ik ook vers van Lotgering, de totaalversie met pens en de totaalversie met wild.
ik wissel af met Darf eko, wat me erg goed bevalt.
Ook kippennekken en eendennekken.
Ik weet niet wat je ruikt, maar ik merk dat af en toe ook, vooral s 'morgens (weet niet of dat normaal is eigenlijk)
Verder heb ik het idee dat ze met Lotgering wild en Darf eko daar geen last van heeft (s'morgens wel weer)
Met de pensversie heb ik het idee dat ze meer uit haar giegel ruikt.
Maar wellicht hebben anderen daar nog ideeen over.
Door madonna
#2701788
Welkom op BP.
Ik heb ook teckels en voer ook kvv en 2 keer in de week krijgen ze iets waar ze op moeten knagen.  :)
Kippen / eenden nek , duif , kwartel die gaat prima.
Ik had het probleem dat ze uit hun bekje stonken alleen als ze aan het wisselen zijn.
#2701809
Wat Madonna zegt zou evt kunnen Daantje is aan het wisselen. Misschien komt het daardoor..
Wat ik ruik is trouwens niet het eten hoor, maar echt een stankie stank uit zijn bekkie, ik hoop dat dit overgaat en dat wisselen misschien wel de rede is. 
#2701879
[quote="Nance en de ruwhaartjes"]
Wat Madonna zegt zou evt kunnen Daantje is aan het wisselen. Misschien komt het daardoor..
Wat ik ruik is trouwens niet het eten hoor, maar echt een stankie stank uit zijn bekkie, ik hoop dat dit overgaat en dat wisselen misschien wel de rede is.
[/quote]

Toen ze aan het wisselen was had ze het hier ook, maar soms ook nu nog wel.
Ze is bijna 8 maanden nu, maar wellicht is wisselen nog niet helemaal afgelopen, weet niet hoe lang dat duurt.
#2702124
Er is tijdens het wisselen een prachtige snijtand te voren gekomen, maar ik heb ontdekt dat de melktand die daar eerst zat niet helemaal in zijn geheel is uit gevallen, er hangt een soort van splinter naast de melk tand is kennelijk  afgebroken. Het zit wel los maar met een pincet er uit halen is mij niet gelukt, zal ik nog een paar dagen wachten tot ie misschien vanzelf er uit valt of is dit een gevalletje dierenarts ??  Heeft iemand dit ook wel eens gehad tijdens het wisselen? . Wat moet ik doen ?
Door Mowgli
#2702509
WElkom op BP  :biggrin2:

Ik zou bang zijn dat er etensresten zouden kunnen blijven zitten aan die splinter, waardoor de boel zou kunnen ontsteken. Dan ben je verder van huis,  en daarom zou ik even naar de da gaan.
Laatst gewijzigd door Mowgli op ma 24 jun 2013, 16:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Lucie110
#2703327
[quote="Nance en de ruwhaartjes"]
Er is tijdens het wisselen een prachtige snijtand te voren gekomen, maar ik heb ontdekt dat de melktand die daar eerst zat niet helemaal in zijn geheel is uit gevallen, er hangt een soort van splinter naast de melk tand is kennelijk  afgebroken. Het zit wel los maar met een pincet er uit halen is mij niet gelukt, zal ik nog een paar dagen wachten tot ie misschien vanzelf er uit valt of is dit een gevalletje dierenarts ??  Heeft iemand dit ook wel eens gehad tijdens het wisselen? . Wat moet ik doen ?[/quote]

Welkom op het forum !

Jane heeft precies hetzelfde gehad, ook zo'n splinter van een melktand naast haar nieuwe tand. Ik dacht toen ook ik wacht het even af maar die ging niet vanzelf weg en moest uiteindelijk toch door de dierenarts verwijderd worden. Ze had toen nog een tand die niet door de nieuwe tand eruit geduwd werd. Deze melktand hebben ze toen tegelijk met die splinter onder narcose eruit gehaald. Jane krijgt al vanaf de eerste dag dat ze hier is Barf.

Toen ze aan het wisselen was en vooral toen ze die splinter van die melktand had stonk ze ook vreselijk uit haar bekje, dit is na het wisselen helemaal over gegaan.

Ik zou er zeker even mee naar de dierenarts gaan.
#2703553
Goed nieuws !!! Na een paar dagen goed  kauwen op een buffelpoot en een paar eendenekkies verder zag ik gisteren bloed op zijn witte kleed (had ik expres een witte gedaan) ik kijken natuurlijk en de scherpe splinter was weg , het bloeden was al bijna over verder ziet zijn gebit er perfect uit. Nu nog die stankie weg, en we zijn weer helemaal blij. .. Thanks voor jullie adviezen, top !
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door