Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Iv
#2699823
Hallo allemaal, ik ben pas enkele dagen op het forum en lees me helemaal suf. Gelukkig ben ik op vakantie, dus 's avonds lees ik weer eens een paar items.

Mijn naam is Ingrid, woon in Utrecht en heb een kooikerhondje van 7 jaar alweer. Ik werk parttime en hebben daardoor veel tijd om heerlijk te wandelen. Vaak met vrienden en vriendinnen van Mex.

Ik moet nog heel veel lezen, maar ik kon niet echt iets vinden over het voeren van vis, toen ik dit in Zoeken intoetsten. Ik ben namelijk nog maar 3 weken van brok naar KVV overgestapt. Ik was tevreden over zijn brok Prins, maar door jeuk en droge huid ben ik toch overgestapt.
Ik wil 3 merken voeren, Carnibest, Barfmenu en Darf. Dit heb ik bepaald aan de hand wat ik heb gelezen op http://Www.voerwijzer.com.

Maar nu wil ik tussendoor hem soms eens iets vers gegeven. Ik heb al wel gelezen over vers vlees met bot voor beginners, maar nog niet over vis.
Mijn vraag is dan ook welke vis(sen) kan ik mee beginnen? En moet ik deze graad ook pletten of kan dit geen kwaad?

Groetjes en tot horens,

Ingrid en Mex.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2699843
Hoi Ingrid,

Welkom op barfplaats  :)

Goed bezig  8)

Een leuk beginnersvisje is b.v een sardine, verse haring (ongezouten), spiering, dat soort klein werk. De graten/koppen daarvan hoef je niet te pletten, die zijn al klein van zichzelf. Niet bij iedere hond valt vis meteen lekker en daarom is het handig om niet meteen een hele bak te geven, maar te beginnen met 1 visje bij de maaltijd. Of als het een groot uitgevallen sardine of haring is ene halve ofzo. Valt dat goed, dat kun je de volgende keer een hele geven. Zelf geef ik liever 3x per week 1 visje dan 3 in 1 maaltijd.
Door Jipogelion
#2699861
Welkom Ingrid! :) Hier nog een vis-tip van mijn kant. Ik heb van die zeikerds als het gaat om sterke smaken. Een hele haring krijg ik er niet in en stukjes zalm worden met gezonde tegenzin gegeten. Als ik de vis fijnmaal (ik heb een vleesmolen maar je kan vis ook gemalen kopen) lusten ze het hier wel. Mocht je dus een weigeraar hebben en je wil hem toch graag een gezond visje voeren kan dat nog wel eens handig zijn :)
Door Mowgli
#2700246
Hoi Ingrid,

Welkom op BP :)

[quote="Jipogelion"]
Hier nog een vis-tip van mijn kant. Ik heb van die zeikerds als het gaat om sterke smaken. Een hele haring krijg ik er niet in en stukjes zalm worden met gezonde tegenzin gegeten. Als ik de vis fijnmaal (ik heb een vleesmolen maar je kan vis ook gemalen kopen) lusten ze het hier wel. Mocht je dus een weigeraar hebben en je wil hem toch graag een gezond visje voeren kan dat nog wel eens handig zijn :)
[/quote]
Ik heb dan wel geen hond, maar mijn katertje is ook een zeikerd wat vis betreft.
Ik stel zelf samen en maal alles tot kvv. Ik doe in ieder menu wat ik maal een beetje vis, alleen zo krijg ik mijn simpele zeikerd aan de vis.
Door Iv
#2700425
Bedankt voor jullie reacties. Leuk en leerzaam.
Mex lust eigenlijk alles van groenten en fruit, behalve sinaasappel en mandarijn.
Dus ik ben benieuwd wat hij met vis doet. Ik wacht er nog even mee.
Morgen ga ik Barfmenu kopen, daarna Darf, want daar zit wat grover bot in en daarna ga ik eens een visje proberen.

Ik ga nu even kijken hoe ik op dit forum mijn onderschrift met foto kan plaatsen.
Groetjes,

Ingrid en Mex.
Door Iv
#2701267
Hallo Baileys, grappig zo'n groepje in de buurt van Utrecht. Verlopig zal ik er nog geen gebruik van maken aangezien ik KVV koop, maar wie weet in de toekomst dat ik iets kan delen.
Ik heb nu 1,5 lade in mijn diepvries vrijgemaakt en daar passen 10 rollen van een kilo ongeveer in.
Gebruikersavatar
Door Lucie110
#2701275
Hoi Ingrid, welkom op het forum.

Als ik het zo lees gaat het vast niet lang duren voordat je kooikertje zijn eigen vriezer heeft  ;)
Gebruikersavatar
Door baileys
#2701326
Er wordt ook weleens besteld bij leveranciers die ook kvv verkopen, dus misschien kan het weleens handig voor je zijn.
En vaak is de overgang van kvv naar BARF zo gemaakt...
Door Maria S.
#2702347
Hallo Ingrid, welkom hier!

Ik had je vragen op het kooikerforum al gezien  en was blij te lezen dat je Mex weer wilt voeren op de manier waarmee hij als klein pupje begonnen is. :)

Ik kan me niet meer voorstellen dat ik ooit, jaren geleden, brok gevoerd heb, als je ziet hoe goed de honden het doen op vers, rauw voedsel, wil je niet anders meer.

Hier eten onze honden bijna alles, alleen duif eten ze beslist niet.

Ik zou als ik jou was ook beginnen met één sardientje bij zijn eten, voor Joris heb ik net wat haring besteld, Joris is heel gevoelig wat voer betreft, hij eet eigenlijk alleen maar wild, paard, pens, boekmaag en af en toe vis.

Succes met Mex en een knuffel voor hem.
Door <Karen>
#2702407
Hoi Ingrid!

Welkom! Kenya en Kuno krijgen nu bijna 2,5 jaar volledig vers en het bevalt heel goed. Ze doen het er prima op.
Vis geeft wat problemen... Sardien, haring, sprot. Dat moet echt goed klein geknipt en dan gemengd met wat pens, dan gaat het keurig naar binnen  :)
Kenya vindt zalm nu echt niks meer, ze heeft het een paar keer uitgekotst naderhand en wil het nu helemaal niet meer hebben. Dat heeft ze ook met kalkoennek of kalkoenvlees. Gekke meid  :P
Door Iv
#2702433
Lucie110 en Baileys, voorlopig houd ik het nog maar even bij KVV. Als ik daar alles over weet en weet wat Mex eet hiervan, wie weet, misschien ga ik wel eens echt Barfen. Maar dan lezen jullie het wel, want dan heb ik vast weer andere vragen en dan moet er inderdaad vast een ander diepvries komen :-)

Marga, nog bedankt voor de tip om op Barfplaats.nl te gaan lezen. Heel interessant, leuke mensen die je willen voorzien van info en ik lees me suf.

Maria S., met mijn andere 2 honden in het verleden was ik erg tevreden over brokken. Ze deden het er prima op. Ook met Mex ging het prima totdat hij vorig jaar zo'n jeuk kreeg en een droge huid had. Dan ga je opzoek naar oplossingen. En volgens mij gaat het beter nu ik vlees voer, al hoewel ik nu wel meemaak dat hij toch niet alles lust. Van de week keek hij erg vies en verbaasd toen ik hem konijn voorschotelde. Hij weigerde echt dit te eten. Heb ik nog niet eerder met hem meegemaakt, maar buiten goenten en fruit kreeg hij ook niet iets anders dan zijn eten en een bot na de lange wandeling. Dus er is nog genoeg uit te proberen. Maar vlees weigeren had ik niet gedacht.

Gisteren heb ik hem Barfmenu makreel gegeven en gistermiddag was hij aan de diarree. Zou dat door de makreel kunnen komen?
Carnibest vindt hij alles lekker en nadat de Barfmenu op is, dan ga ik Darf proberen. Daar ben ik zelf wel enthousiast over als ik de info er over lees.

Karin, ik dacht dat Mex al het vlees wel zou lusten, maar ik kom voor verrassingen te staan. Ben benieuwd wat hij nog meer niet lust.

Het is een hele ontdekkingstocht het geven van verschillende soorten vlees en vis. Maar zo blijf ik van de straat :-).
Gebruikersavatar
Door Mieke L.
#2704155
Ik geef ze haring en sardientjes.  Echt lekker vinden ze het niet maar in stukjes door wat smuldier pens eten ze het wel op.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door