Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

#2698607
Beste lezers,

Weet iemand hier een arts die ook acupunctuur toepast?
De arts waar ik normaal bij kwam is afwezig en ik denk dat het verstandig is niet te lang te wachten.
Als het moet dan heb ik geen keus, maar ik wil graag verder zoeken.

Het gaat ivm de artrose en jeuk bij mijn kat van 12,5 jaar.
Ik wil haar graag helpen en denk dat ik met acupunctuur meer bereik dan een bezoek aan een reguliere arts die vaak al snel naar cortisonen en andere chemische middelen grijpt.

Ik zoek het liever eerst bij de basis. Ze eet uitsluitend rauw voer (zonder rijst en toevoegingen) en krijgt nu seraquin voor de artrose.
Hierin zitten ook niet orthomoleculaire stoffen welke dus ook  een allergische reactie kunnen veroorzaken.

Ondertussen ben ik op de hoogte gebracht van groenlipmossel en krillolie als supplement bij artrose.
Is er iemand die hier bekend mee is?

Alvast bedankt weer voor jullie reacties.
#2701219
Bedankt voor jullie reacties.
Gisteren kwam ik bij een dierenarts (zonder kat) en liep daar binnen met een vraag over mijn probleem.
Ik kreeg een zorgelijk gezicht toegeworpen want rauw is toch niet compleet.
De katten en honden van tegenwoordig lijken in de verste verte niet meer op de wolf en wilde kat.
Ik zou toch echt beter af zijn met brokjes. Ze gaf me 2 folders en een proefzakje van Hills.

Toen ik de praktijk verliet wist ik weer waarom ik zo'n moeite heb met de reguliere praktijken.

Ik woon in Hendrik Ido Ambacht. Natuurlijk gezonde dieren lijkt mij een super goede praktijk!!Echt iets wat ik zoek. Ik zag dat hij in de Rijnstraat te Amsterdam gevestigd is.
Dat is ongeveer 1 uur en een kwartier rijden en dan houd ik nog geen rekening met vertraging door file.
Eerlijk gezegd rijd ik niet zo graag de richting van de drukte op ivm extra vertraging met een kat in de auto.
Ze vindt auto rijden niet echt fijn.  Daarbij staat mijn auto te koop. Wanneer hij verkocht is zal ik met openbaar vervoer moeten reizen.
Ik zou ook gebruik kunnen maken van de dierenambulance.  Als het de beste optie is ga ik er voor. Maar ik zoek even verder naar zo iets als deze praktijk.
#2723029
Ondertussen vele dierenartsen benaderd. Drie verschillende.... Twee natuurlijke en 1 reguliere.
Van de natuurlijke arts heb ik 2 middelen voorgeschreven gekregen. Een daarvan geef ik niet meer omdat ze steeds slechter ging eten en ik deze druppeltjes daarmee in verband bracht. Als ze een tijdje weer makkelijk eet bouw ik die druppeltjes weer op.
De twee middelen zijn :
* EFAC
* Detox comp van phytonics
De reguliere merkte op dat ze gevoelig is op haar keel. Ook  heeft bloed onderzocht en wilde haar meteen vol spuiten met cortisonen.
Dit als test om te kijken hoe ze hier op zou regeren. Als ze minder zou hoesten zou het op een ontsteking kunnen wijzen en zo niet zou je meer in de richting van een allergie kunnen denken.
Laat ik dat spuiten met cortisonen nou net niet zo geschikt vinden. Ze was zojuist daarvoor behandeld middels bioresonantie en dat wilde ik toch zeker een kans geven voordat er meteen met cortisonen gespoten zou worden.




Ondertussen zijn haar klachten flink verminderd. Ze heeft een dip gehad en ik dacht bijna dat ik afscheid van haar moest gaan nemen.
Dat had ik toch verkeerd ingeschat, angst is ook geen goede raadgever.

Ik zie en hoor haar niet meer hoesten en de kale plek op haar poot is ook verdwenen. Daarbij zie ik haar veel minder krabben.

Van het bloedonderzoek heb ik een foto gemaakt welke ik mee zal sturen.

De arts stelde een aantal behandelingen voor.
  • Cortisonen injectie
    • Wormenkuur
      • hypoallergeen voer
        • onder narcose wat weefsel uit de wand nemen voor onderzoek
          • Omdat ze 4 weken voor het onderzoek nog ontwormd was heb ik daar niet voor gekozen. Wel dacht ik er aan om eventueel een feces onderzoek te laten doen.
            Ondertussen heb ik haar wel eend laten eten, maar dat lust ze niet graag. Dat moet ik aantrekkelijk maken met mouse uit blik. Dan werkt dat natuurlijk weer niet.  :-\
            Omdat de bioresonantie een goed effect geeft laat ik het er even bij.
Laatst gewijzigd door Zaniematsu op do 25 jul 2013, 18:45, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door