Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

#2699193
Belle word de laatste tijd een beetje dikker.
Ik heb het idee dat het komt door de Darf sinds we die geven is ze aan het aankomen.
Herkennen jullie dit.
Ik denk dat het de geit en lam is omdat die toch vetter is.
Eerst kreeg ze alleen maar Tinlo en Alaska en daar bleef ze mee op gewicht.
maar omdat ik meer soorten vlees wilde voeren ben ik op andere merken overgestapt.
Heb nu ook enkelvoudige rollen van Degomeat en Meat4all.
Wie heeft tips en ervaringen dat hun hond ook bij kwam na het voeren van Darf.
Knuffels Belleke
#2699340
Dit is een lastige. Op zich is kip en rund wel wat magerder, maar dan moet je er wel de magere stukken vlees in doen en niet de vettere stukken en bijv. ook het kippenvel. Want dat kan samen weer vetter zijn dan lamsvlees (afhankelijk van hoe vet het lamsvlees is dat ze er in stoppen). Ik weet niet hoe je Engels is maar hier kun je zoeken naar de diverse vleessoorten en het vetgehalte: http://ndb.nal.usda.gov/ndb/search/list
#2699721
Als je het zou direct aan Darf kunt koppelen, dan lijkt de oplossing simpel. Minder of helemaal geen Darf meer geven. Ik zeg minder maar dan bedoel ik minder vaak, je zit nu waarschijnlijk met een voorraadje. Geef bijv. x per week Darf om je voorrraad op te maken, dan zal het effect op zijn gewicht minder zijn.
#2699729
Helemaal gelijk Marina.
Maar ik vind het zo jammer omdat het goed en biologisch vlees is.
Ik ga maar eens uit proberen waar zij toch iets minder dik van word.
Minder van Darf geven bedoel dan gewicht dan zal ze wel honger hebben denk ik.
IK geef het meestal 1 tot 2 keer per week.
Knuffels Belleke
#2699748
[quote="Belleke"]
Helemaal gelijk Marina.
Maar ik vind het zo jammer omdat het goed en biologisch vlees is.
Ik ga maar eens uit proberen waar zij toch iets minder dik van word.
Minder van Darf geven bedoel dan gewicht dan zal ze wel honger hebben denk ik.
IK geef het meestal 1 tot 2 keer per week.
Knuffels Belleke
[/quote]

Je zou eens contact op kunnen nemen met meneer Darf , misschien kan je kvv op maat laten maken ?
Ik heb die man eens aan de tel. gehad voor een kennisje , een heel aardige man die graag meedenkt
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door