Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Haasje
#2699624
Ik heb wat gezocht op het forum, maar ik kon zo snel niet vinden of er nou veel mensen zijn met dit probleem. Ze lusten hier geen fazant en na vandaag blijkt dat ze ook geen wilde eend lusten. Kismo geeft het altijd wel een kans, maar die stond net te kokhalzen. Ik vind het een beetje naar, wat is de reden hiervoor? Kan het verder geen kwaad?

Het vlees rook goed, het is bevroren geweest totdat ik het er gisteren uithaalde en heb laten ontdooien in de koelkast voor vandaag.
#2699628
Wild is vaak sterker van smaak dan gefokte dieren zoals kip en tamme eend. Er zijn  veel honden die dit moeten leren eten.

Een dagje vasten , marineren in pens, of  malen en inmengen met andere diersoorten wil vaak helpen  :)

Edit: vleesjes in de ijskast zetten en morgen opnieuw aanbieden,  paar minuten tijd geven,  en bij weigeren  de vleesjes weer in de ijskast zetten. Dit  gewoon herhalen,  vaak wil dit wel helpen om ze aan een nieuwe smaak e wennen. Gans, haas , en ook hert valt onder wildsoorten
Laatst gewijzigd door nova op do 20 jun 2013, 19:48, 1 keer totaal gewijzigd.
#2699637
nova schreef: Wild is vaak sterker van smaak dan gefokte dieren zoals kip en tamme eend. Er zijn  veel honden die dit moeten leren eten.

Een dagje vasten , marineren in pens, of  malen en inmengen met andere diersoorten wil vaak helpen  :)
Dank je wel!!!!! Ik zat er al over te denken om 2 kg wilde eend weg te gooien  :-\  En dat scheelt toch weer voor de variatie in diersoorten O0
#2699643
nova schreef:Edit: vleesjes in de ijskast zetten en morgen opnieuw aanbieden,  paar minuten tijd geven,  en bij weigeren  de vleesjes weer in de ijskast zetten. Dit  gewoon herhalen,  vaak wil dit wel helpen om ze aan een nieuwe smaak e wennen. Gans, haas , en ook hert valt onder wildsoorten
Die hebben ze nog niet gehad, dus dat wordt nog leuk als ik die binnenkort ga bestellen. Goed dat ik dat nu weet  :thumbup:!
#2699644
Haasje schreef: Dank je wel!!!!! Ik zat er al over te denken om 2 kg wilde eend weg te gooien  :-\  En dat scheelt toch weer voor de variatie in diersoorten O0
weggooien is een vies woord op BP. :biggrin2:
Als ze echt iets niet eten, , of  niet verdragen,  kun je het altijd aanbieden in V&A  en het ruilen voor wat anders  ;)
#2699770
Haha! Oke dat kan gewoon in de koelkast, mij moet ook alles uitgelegd worden  :doh:. Laatste vraag: haal je dan die 'vieze organen' eruit? Ik probeer het eerst wel in een lap pens en als ze die organen dan nog laten liggen haal ik die er wel gewoon uit, anders blijf ik die darmen van de straat schrapen.
#2699780
Ja hoor in een grote afsluitbare doos in de koelkast , of als het koud genoeg is buiten bv s,morgens in de schuur en dan de pens erin laten trekken
En ja als er organen inzitten die ze vies vinden die eruit halen , maar dat geeft geen 100 % garantie hoor
Als ze het echt niet lusten dan laten ze het zonder organen soms ook liggen
#2699790
darmen haal ik eruit, en tevens let ik erop dat er geen galblaas meer op de lever zit.
dat is een zwartig, boonvormig orgaantje. Ik snij dat stukje lever weg, dan kan ook geen galvocht over  het goede vlees  stromen
Galvocht is bitter en dat waarderen honden echt niet Volle maag haal ik ook weg
#2699803
Zo kreeg ik dus ook een periode waarop het leek dat ze wilde gans niet meer wilden ..... reden ? De maag , ook als de maag gespoelt is willen ze het niet hebben
Het is dus ook vaak goed observeren
Krijgen ze een wild konijn , dan beginnen ze aan het nijn zijn achterste , kijken of er nog keutels zijn  :biggrin2:
#2699859
Zo had ik ooit een bestelling met 15kg wilde eend karkas en 15kg fazantkarkas... Lekker knagen dames! Nou, ik kreeg de middelteen want de dames blieven het niet om te knagen op wild. Echter, nadat het door de gehaktmolen is gegaan vinden ze het ineens heerlijk. Hier eten ze dus alles wat wild is (of eigenlijk was :biggrin2: ) zolang het maar vermalen is.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door