Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door henneke
#2699599
De ene keer spier en de andere keer orgaan , 50% van de tijd krijgen ze het goede dus  ;D ik kan maar niet kiezen wat het is !
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#2699610
henneke schreef: De ene keer spier en de andere keer orgaan , 50% van de tijd krijgen ze het goede dus  ;D ik kan maar niet kiezen wat het is !
Maak jij het even makkelijk.  :biggrin2: Ik heb een bak waar het orgaan in verdwijnt en 1 waar spier in gaat. Tja en waar gooi je tong dan in want voor mij is een tong een spier, maar ook een orgaan. Afijn, het ligt nu in de orgaan-bak. :D
Door Lizzy
#2699988
Ach, zo krap komt het ook niet. Het is een spier. Maar het is ook veel vetter dan spiervlees. En daarom gooi ik het in de categorie orgaanvlees maar er gaat geen hond dood als je het rekent tot spiervlees. Ik hanteer voor spiervlees de definitie "alle spieren die het skelet bij elkaar houden en zorgen voor beweging". Tong valt daar niet onder, dus is het voor mij orgaan. Ik weet dan in ieder geval ook zeker dat ik nooit menu's voer (of adviseer) die uit balans zijn. Want hart bijv., is ook spier. Maar is geen spiervlees en bevat een afwijkend eiwittenpatroon/vitamines/mineralen waardoor (zou je er heel veel van gaan voeren, ala spiervlees) je menu uit balans is.
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#2700022
Lizzy schreef: Ach, zo krap komt het ook niet. Het is een spier. Maar het is ook veel vetter dan spiervlees. En daarom gooi ik het in de categorie orgaanvlees maar er gaat geen hond dood als je het rekent tot spiervlees. Ik hanteer voor spiervlees de definitie "alle spieren die het skelet bij elkaar houden en zorgen voor beweging". Tong valt daar niet onder, dus is het voor mij orgaan. Ik weet dan in ieder geval ook zeker dat ik nooit menu's voer (of adviseer) die uit balans zijn. Want hart bijv., is ook spier. Maar is geen spiervlees en bevat een afwijkend eiwittenpatroon/vitamines/mineralen waardoor (zou je er heel veel van gaan voeren, ala spiervlees) je menu uit balans is.
duidelijk, dank je wel Lizzy! :)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door