Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Noël
#2696638
Hallo,

Mijn kater van 7 jaar kreeg altijd brokken waarvan de laatste 2 jaar blaasgruisbrokken, nu krijgt hij sinds 2 weken kvv, de Tinlo Cattery, sinds hij dat krijgt spuugt hij elke dag een haarbal uit. Erg vreemd want dit deed hij eerder bijna nooit. Hebben jullie dit vaker gehoord? Het is echt een haarbal wat er uit komt..

Groetjes
Door Shanti en co
#2696696
Toen wij onze Luna (langhaar) van RC blaasgruisbrok op andere brok overzette gaf zij ook veel haarballen over waarvan er meerdere zo groot waren dat die onmogelijk in die korte tijd ontstaan konden zijn. Wij denken dat ze die dus allemaal in haar maag had zitten en dat ze die nu wel kon uitspugen.
Bij de andere twee hebben we het niet echt gemerkt maar die komen ook meer buiten.
Door Noël
#2696808
Oh das toevallig, misschien zat het er al in idd, dat kan ook. Ik heb overigens wel een kortharige kat en die van mij kreeg Hills C/D. Ik kijk het even aan, hopelijk gaat het vanzelf over.
Door Jacoba
#2697243
Áls ze er maar uitkomen, van voor of van achter, dat maakt niet uit. Hier komt het er soms samen met de laatst gegeten portie uit, die kon er dan toch niet meer bij, hoe lekker het ook was  :P.
Door Noël
#2697367
haha ja dat het er uit komt vind ik wel fijn, dan is het er maar uit...alleen zo vreemd dat het eerst beperkt was, laat zeggen 1 keer in de 1 a 2 maanden, en nu sinds de kvv, zie ik haast elke dag wel een haarbal liggen, en best flinke ook..zo'n 3 a 4 cm lang en 1 cm breed
Door Noël
#2699250
Ben inmiddels met kat naar de da geweest, hij wilde niet meer eten en was stil, kroop onder de bank. Niks voor hem. Dus ik naar de da en nu blijkt dus dat zijn slokdarm geirriteerd is door het vele braken (door het vlees) dus hij raad aan om weer naar brokken te gaan. Hij kotste voornamelijk op een lege maag,zou het helpen als hij de kvv vaker verdeeld krijgt over de dag ?
Door fem fatale
#2699372
Heeft hij zo'n prik gekregen tegen de irritatie?

Ik heb zoiets met Plien ook gehad (die had een eendenvel van een eendenkarkas afgetrokken en het in één keer doorgeslikt. Paste niet, kwam er weer uit, ook geírriteerd van binnen, en daardoor bleef ze braken), en die had een prikje nodig om het te doorbreken. Ik denk niet dat brokjes gaan helpen eerlijk gezegd.

Kleinere porties zou denk ik wel iets kunnen doen.
Door Noël
#2699425
Wilde jou kat toen ook niet meer eten door die irritatie?

Hij heeft geen prik gehad maar ik heb wel tabletjes gekregen tegen het braken, die moet ik geven zodra hij weer braakt want tot nu heeft ie niet meer gebraakt. Hij braakte denk ik door een lege maag (voonamelijk gal, hij kon namelijk voorheen hele dag door brokjes eten, sinds de kvv geef ik het ongeveer 3 keer per dag), en daardoor is zijn slokdarm geirriteerd en daardoor wil hij niet eten, dus het is een ding wat doorbroken moet worden anders blijft het aan de gang..hij moet in ieder geval gaan eten zodat hij niet gaat overgeven. Ik had Medicare meegekregen en dit likte die wel op dus dan heeft ie iig iets binnen.

Ik maak me best zorgen aangezien het niet eten en sloomheid ook symptomen zijn van nierproblemen, maar volgens de da is dat onwaarschijnlijk omdat hij verder goed eruit ziet, en het allemaal ging opspelen toen ik met het vers vlees begon.
Laatst gewijzigd door Noël op do 20 jun 2013, 16:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Jacoba
#2699515
Als je honger hebt en niet kunt eten omdat er simpelweg geen voedsel beschikbaar is, kan je aardig misselijk worden. Gal spugen is zeker irriterend voor je slokdarm (zuren). Dat spugen heeft dus niks met vers vlees te maken, maar met de onthouding van voedsel en pas weer kunnen eten als het beschikbaar wordt gesteld. De maag is dan al van streek. Vaker voeren is mijn advies, de laatste keer moet zijn als jij naar bed gaat. Je kunt het gerust laten staan tot 's morgens. Wat er dan nog ligt gooi je weg. Je kat eet 's nachts vanzelf op waar ze behoefte aan heeft.
Door Noël
#2699557
Oke ja inderdaad logisch maar ik liet het juist niet staan ivm hygiene en omdat het advies is 2x per dag te voeren..maar ik kan het dus een nachtje laten staan zonder dat er bacterie in het vlees ontstaan oid?
Door Jacoba
#2699581
Noël schreef: Oke ja inderdaad logisch maar ik liet het juist niet staan ivm hygiene en omdat het advies is 2x per dag te voeren..maar ik kan het dus een nachtje laten staan zonder dat er bacterie in het vlees ontstaan oid?
Mijn poes leeft nog steeds :). Adviezen blijven adviezen, geen wetenschap waar je je aan vast moet pinnen. Als die voor jouw niet blijken te werken, ga je op zoek naar anders.
Laatst gewijzigd door Jacoba op do 20 jun 2013, 18:51, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door