Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door denise1968
#2698584
Vanaf Zaterdag wilde poes meisje niet meer eten. In de middag heeft ze overgegeven en hier zaten wel haarballen bij. In de avond constateerde ik diarree en vervolgens de DA gebeld. Ze had geen koorts en maakte geen al te zieke indruk dus hij zegt kijk het even aan. Vervolgens at ze zondag wel een beetje maar kreeg toch koorts en zat er futloos en suf bij. Ook zondagochtend een keer overgegeven , maar zaten geen haarballen bij en ook geen eten. Maandag meteen naar DA geweest en ze is nagekeken en maakte weer geen echte zieke indruk. Ze heeft een spuitje gekregen tegen de misselijkheid en ik heb pilletjes meekregen om een half uur van tevoren te geven tegen de misselijkheid. Het eten ging beter en ik dacht nou ze gaat vooruit. Ze maakte ook geen zieke indruk en was best fit. Dinsdag toch nog steeds niet de oude en je merkt gewoon aan haar dat er iets dwars zit, maar geen koorts, braken of diarree. Ik heb haar ontlasting op het plassen na kunnen nakijken. Gisterenavond en vanmorgen geen drolletjes gezien, maar ze eet ook al vier dagen zo weinig.

Vanmorgen meteen weer naar de DA gegaan en ook een niet echt zieke indruk. Wel glazige ogen. Moet wel zeggen dat ze in de avond zieker en suffer is dan op de dag. De DA constateerde toch een druk op haar buik en ik denk nou neem nu geen risico's meer en heb haar net naar het dierenziekenhuis gebracht voor een Echo. Jemig ben helemaal zenuwachtig. Wat kan er nu toch met haar zijn? Misschien een haarbal die dwars zit? Ze is ook erg geneigd om van plastic te eten en ik let daar al heel goed op, maar ze zal toch geen plastic ik haar maag hebben. Je gaat van alles in je hoofd halen.

Duimen jullie mee dat het meevalt?
Door denise1968
#2698785
Ondertussen de dierenarts aan de lijn gehad. Hij kan geen verstopping vinden in de darmen en ook haar maag is leeg en er zit dus niets in. Hier was ik erg bang voor maar gelukkig is dit goed.  Hij zag wel een klont zitten in haar darmen met vlees en botjes, maar dit is zo weinig dit moet ze gewoon zelf uit kunnen poepen. Het ziet er naar uit dat ze een maag/darm infectie heeft opgelopen.  Hij vroeg al heeft ze bedorven eten gegeten? Ik weet niet want het zijn binnenkatten en de prullenbakken zijn goed verstopt. Het is mij een raadsel! Ondertussen ook gelijk bloed laten onderzoeken en dit is helemaal goed!  ;D

Ze heeft ondertussen wel iedereen aangevallen daar dus voor de echo heeft ze een roesje gehad en ze heeft een kalmeringsmiddel gekregen. Zo ken ik mijn kat helemaal niet???? Hij heeft haar ook een sterkere injectie gegeven voor de misselijkheid en ik krijg tabletjes mee voor de maag/darm infectie. Ga haar zo ophalen en lekker vertroetelen.

Hoop zo dat ze snel opknapt en ik haar aan het eten kan krijgen. Geef haar gewoon rauw vlees van naturis op het moment of is dit te heftig voor haar maag? Iemand gaf aan om koolvis diepvries te halen, ontdooien, doorkoken en afgekoeld aan haar te geven? Dit schijnt heel licht voedsel te zijn. Iemand hier ervaring mee? Ze heeft nog nooit gekookt eten gehad alleen maar rauw. Kan ik haar eventueel bouillon geven om te laten drinken zit daar ook kracht in voor katten?

Bedankt voor de lieve berichtjes zat echt even in de stress vandaag!

Lieve groet,
Denise
Laatst gewijzigd door denise1968 op wo 19 jun 2013, 17:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door sphynxlover
#2699052
denise1968 schreef: Ondertussen de dierenarts aan de lijn gehad. Hij kan geen verstopping vinden in de darmen en ook haar maag is leeg en er zit dus niets in. Hier was ik erg bang voor maar gelukkig is dit goed.  Hij zag wel een klont zitten in haar darmen met vlees en botjes, maar dit is zo weinig dit moet ze gewoon zelf uit kunnen poepen. Het ziet er naar uit dat ze een maag/darm infectie heeft opgelopen.  Hij vroeg al heeft ze bedorven eten gegeten? Ik weet niet want het zijn binnenkatten en de prullenbakken zijn goed verstopt. Het is mij een raadsel! Ondertussen ook gelijk bloed laten onderzoeken en dit is helemaal goed!  ;D

Ze heeft ondertussen wel iedereen aangevallen daar dus voor de echo heeft ze een roesje gehad en ze heeft een kalmeringsmiddel gekregen. Zo ken ik mijn kat helemaal niet???? Hij heeft haar ook een sterkere injectie gegeven voor de misselijkheid en ik krijg tabletjes mee voor de maag/darm infectie. Ga haar zo ophalen en lekker vertroetelen.

Hoop zo dat ze snel opknapt en ik haar aan het eten kan krijgen. Geef haar gewoon rauw vlees van naturis op het moment of is dit te heftig voor haar maag? Iemand gaf aan om koolvis diepvries te halen, ontdooien, doorkoken en afgekoeld aan haar te geven? Dit schijnt heel licht voedsel te zijn. Iemand hier ervaring mee? Ze heeft nog nooit gekookt eten gehad alleen maar rauw. Kan ik haar eventueel bouillon geven om te laten drinken zit daar ook kracht in voor katten?

Bedankt voor de lieve berichtjes zat echt even in de stress vandaag!

Lieve groet,
Denise
Heel veel sterkte met haar, hoop dat ze snel weer opknapt. Ik zou haar geven wat ze lekker vind, maakt dan niet uit wat. Als ze maar weer goed gaat eten.
Gebruikersavatar
Door Zaniematsu
#2699099
Hallo Denise,

Ook ik hoop dat ze snel weer gaat eten en dat ze de klont met vlees en botjes uit kan poepen.
Toch vreemd dat deze daar nog zit terwijl ze verder leeg is en ze dat in principe al gewoon uit had moeten poepen.
Denk je dat het kan zijn dat ze toch nog iets gegeten had?
Hopelijk komt haar eetlust weer snel op gang en komt de klont vlees en botjes er ook op de normale manier uit. 

Heel veel sterkte en beterschap voor Poes Meisje.
Door Jacoba
#2699562
Ik heb hier eens gelezen (weet alleen niet meer in welke hoek) dat je na een OP het beste alleen spiervlees kan geven. Dit is milder voor de maag om te verteren. Nou heeft je poes wel geen OP gehad, maar is misschien wel waardevol. Zelf heb ik ooit van de HA het advies gekregen bouillon met gekookte vis (en rijst) te eten als de maag van streek is. Werkt wellicht ook voor een kat, m.u.v. de rijst... Zou ik NIET geven.
Gebruikersavatar
Door Zaniematsu
#2699607
Hier verdragen ze kip beter dan vis. Vis valt toch niet zo licht op de maag. De meeste gaan er bij mij juist van braken.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door