Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door ien
#2698061
Ik had onlangs een paar jonge geitjes via een bestellijntje van hier gekocht en ze linea recta in de vriezer gegooid  ::)

Ik dacht vandaag laat ik eens kijken hoe ik dat ga verdelen dus ik had er eentje laten ontdooien. Nu wilde ik net het geitje gaan verdelen maar ik kwam er achter dat ik de achterpoten niet zomaar met mijn snoeischaar geknipt krijg. Nou kan het ook best zijn dat dat meer over mijn snoeischaar zegt dan over de hardheid van het bot want het was een heel goedkoop snoeischaartje van de action  ;D

Het gaat om de jonge geitjes van sphynxlover van het lijntje van een paar weken geleden.

Geven jullie de achterpoten van de jonge geitjes wel gewoon of hebben jullie ze gemalen?
#2698064
ien schreef: Ik had onlangs een paar jonge geitjes via een bestellijntje van hier gekocht en ze linea recta in de vriezer gegooid  ::)

Ik dacht vandaag laat ik eens kijken hoe ik dat ga verdelen dus ik had er eentje laten ontdooien. Nu wilde ik net het geitje gaan verdelen maar ik kwam er achter dat ik de achterpoten niet zomaar met mijn snoeischaar geknipt krijg. Nou kan het ook best zijn dat dat meer over mijn snoeischaar zegt dan over de hardheid van het bot want het was een heel goedkoop snoeischaartje van de action  ;D

Het gaat om de jonge geitjes van sphynxlover van het lijntje van een paar weken geleden.

Geven jullie de achterpoten van de jonge geitjes wel gewoon of hebben jullie ze gemalen?
Ik geef gewoon de achterppotjes van heel jonge geitjes.  :)
Gebruikersavatar
Door kayla
#2698088
Hier krijgen ze de achterpoten gewoon te eten, dus ongemalen.
Wij hebben de geitjes (ook van sphynxlover) in 3 delen gedeeld. kont+achterpoten,
borstkast links + l.voorpoot en borstkast rechts + r.voorpoot.

Ze krijgen hier dus allebei een keer alleen de kont met de achterpoten te eten.
Het is natuurlijk iets harder dan de ribben met 1 poot,
maar ik vind het voor grote honden goed weg te krijgen. 
Door ien
#2698205
oke nou we gaan ze gewoon geven en bekijken even heel goed hoe hij het doet. Als we dan nog twijfelen, kunnen we alsnog het vlees er af snijden en het bot in de kliko gooien!  :)
Gebruikersavatar
Door zhiva
#2698255
ik had ze tijdens het portioneren van de bestelling (ik had meer dan alleen de geitjes) even buiten in de tuin gelegd, was vervolgens Chakotay kwijt. Die had dus al van 2 geitjes de achterpoten opgegeten  ;D m.a.w. hij krijgt ze prima weg  ;D ;D ;D
#2698559
Hier heb ik de geit zelf idd ook geproportioneerd en vervolgens krijgt ze de stukken gewoon te eten.

Dus romp door de helft door het midden heen, voorpoten eraf, achterpoten eraf.
De achterpoten heeft ze een aanloop voor nodig gehad maar die eet ze nu zonder problemen.
Gebruikersavatar
Door Senna99
#2698609
kayla schreef: Hier krijgen ze de achterpoten gewoon te eten, dus ongemalen.
Wij hebben de geitjes (ook van sphynxlover) in 3 delen gedeeld. kont+achterpoten,
borstkast links + l.voorpoot en borstkast rechts + r.voorpoot.
Ze krijgen hier dus allebei een keer alleen de kont met de achterpoten te eten.
Het is natuurlijk iets harder dan de ribben met 1 poot,
maar ik vind het voor grote honden goed weg te krijgen.
Zo, heb ik het ze ook geportioneerd. Ik had dan geitjes uit het lijntje van Nien-newfies, maar waren ook heel jonge geitjes. Raiko krijgt ze ook uitstekend weg, maar is misschien idd wel afhankelijk van het soort hond dat je hebt.
Door Eranthe
#2698637
Ik heb kleine honden dus van de achterpoten heb ik het vlees afgehaald. De botten even een mep met een hamer gegeven en het beenmerg eruit gepulkt. Het overige aan bot van de achterpoten heb ik weggegooid.
Gebruikersavatar
Door Naomi B
#2698648
Ik denk idd dat het ook een beetje aan de maat hond ligt. Het bot is met een goede snoeischaar prima door te knippen. Ik doe dat wel bij elk geitje om te testen. Heb 1 keer een achterpoot gehad die Duke niet wegkreeg en die heb ik weggegooid. De dikte is te vergelijken met een eendendijpoot. Denk ik zo.

Duke krijgt of een achterdeel (ongeveer 500 gr) met extra orgaan en extra spier vlees er nog bij, of het voorstuk met de organen en dan niets erbij (dat is meestal zo'n 1000 gr)
Door tt-tjes
#2698735
Naomi M. schreef: Ik denk idd dat het ook een beetje aan de maat hond ligt. Het bot is met een goede snoeischaar prima door te knippen. Ik doe dat wel bij elk geitje om te testen. Heb 1 keer een achterpoot gehad die Duke niet wegkreeg en die heb ik weggegooid. De dikte is te vergelijken met een eendendijpoot. Denk ik zo.

Duke krijgt of een achterdeel (ongeveer 500 gr) met extra orgaan en extra spier vlees er nog bij, of het voorstuk met de organen en dan niets erbij (dat is meestal zo'n 1000 gr)
Ik heb een goede snoeischaar, maar bij mij waren de poten best hard, kreeg ze daar niet mee door.
Gebruikersavatar
Door nova
#2698860
ik vond stukjes bot uit de poten terug in de ontlasting van mijn hond. Nu  haal ik de dragende botten eruit,,maar  de rest geef ik.
Ribben kunnen door de Kenwood, maar voor de botten uit de poten  gaat dat niet op  :-\
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door