Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Migudu
#2696210
Ik wil in de toekomst zelf kvv gaan maken, zeker omdat er een tweede hond bij gaat komen.
De topics over vleesmolens heb ik doorgespit, maar soms worden ze wat lang en zie ik door de bomen het bos niet meer.
Welke vleesmolen zouden jullie mij persoonlijk aanraden?
Ik heb al als tip de Kenwood 700 Pro Excel gekregen, wat me een goede machine lijkt, maar wel prijzig.
Zeker omdat er ook nog een andere schijf bij moet voor bot.

Dit ben ik van plan te malen;
-Bot: Vooral eendennek, misschien konijn/parelhoen
-Spiervlees: Van alles
-Orgaan: Van alles
-Vis

Dus het hoeft geen mega machine te zijn, het bot is vrij zacht.
Ik ben heel benieuwd!

Groetjes,
Gerda
Door Mowgli
#2696217
Ik heb afgelopen zomer via ebay een 2e hands Jupiter 885 gekocht. Ik kon de Kenwood destijds bij de Saturn bij ons in Berlijn bekijken. Ik was een beetje teleurgesteld over de kwaliteit van de machine, qua afwerking en de hoge prijs. Het kwam me voor alsof deze niet sterk genoeg is om bot te malen, omdat de machine erg licht is en ook de "wokkel" is niet zwaar. Daarom uiteindelijk de JUpiter 885 aangeschaft. Ik ben erg tevreden met deze keus.

Op het forum lees ik zowel positieve als negatieve ervaringen over de Kenwood.
Door Migudu
#2696219
Ik heb ook alles doorgelezen, het was wel overwegend positief over de Kenwood, maar ik vind hem iets te duur.
Bedankt voor jouw tip.

Gerda
Door Jipogelion
#2696227
Clatronic FW 3151 met RVS binnen en 1000w vermogen is wat ik hier heb. Gaan fazanten, wilde eenden, konijnen, hazen, kippen en vissen doorheen plus spier en orgaan. Geen enkel probleem en met zijn 40 euro is hij (IMO) lekker betaalbaar! :)
Door Vayacondios
#2696284
Ik ben na veel zoekwerk op internet toch voor de Kenwood gegaan. Ja, het is een hele uitgave. Ik heb er dus voor moeten sparen.
Mijn argumenten waren uiteindelijk dat ik bij de goedkopere machines met een aluminium binnenwerk heel veel problemen tegen kwam in de recensies. Het aluminium gaf zwart af op het vlees. Het aluminium zelf werd zwart na het schoonmaken, en de messen waren snel bot (soms al na 2,5 kilo begonnen de problemen.) Aangezien er hier iedere maand bijna 50 kilo door de machine heen gedraaid word, wilde ik geen risico nemen. Ik wilde perse RVS binnenwerk. Maar ook over de Kenwood lees ik zo af en toe problemen. Ook hier op het forum. En toch zijn die verhalen echt in de minderheid. Over de garantie kunnen we kort zijn. Wat wij doen: bevroren vlees of vis, bot en kraakbeen erdoor draaien heet 'oneigenlijk gebruik van de machine' en valt dus altijd buiten de garantie.
Ik heb dus letterlijk zitten turven over welke machines de meeste mensen in verschillende landen enthousiast over waren. En dat bleek de Kenwood 700MG te zijn. Ook het ultieme gehakt land Rusland en het hamburger land USA, gaan voor de Kenwood. Overigens waren ze in Rusland ook erg enthousiast over de Tefal ME 702131. Vond ik zeer verrassend. Ik weet niet meer welk binnenwerk deze machine heeft. Ik meen ook aluminium.

Ik hoop dat je meer meningen krijgt. En google vooral op dit onderwerp. Ook Vlaanderen zijn veel ervaringen te vinden over verschillende gehaktmolens en BARF.
Door Migudu
#2697171
Zit er bij de bovengenoemde merken dan wel een schijf waar botmengsel doorheen kan?

Groetjes,
Gerda
Door Mowgli
#2697281
-GerdaRoode- schreef: Zit er bij de bovengenoemde merken dan wel een schijf waar botmengsel doorheen kan?

Groetjes,
Gerda
Ik heb met Martijn van Vuur en Rook gebeld omdat ik nogal wat vragen over de Jupiter 885 had en o.a. ook de vraag om vleesbot te malen.
Ik heb uiteindelijk nog een 16 mm. schijf bij besteld. Deze was als voorsnijder voor vleesbot bedoeld, ik haal echter het gemalen vleesbot niet meer door een kleinere schijf. 16 mm is een mooi maatje waardoor Mowgli in ieder geval nog een beetje kauwen moet.
Door Vayacondios
#2698081
Ik denk dat de Tefal ongeschikt is voor botwerk. Simpelweg omdat de schijf te kleine gaatjes heeft. Voor de Kenwood heb ik een schijf bij Cindy de Wolf besteld. Cindy is actief hier op het forum.
Gebruikersavatar
Door berenboot
#2700155
ik lees hier even mee daar ik zelf ook weer bezig ben met kijken naar een elektrische vleesmolen.  :)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door