Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#2696954
Ik heb best ervaring met barfen met mijn 2 andere honden maar ben nu huiverig onze nieuwste aanwinst te laten barfen of op kvv over te laten stappen. Hij is namelijk te snel gegroeid als jonge pup en dat heeft druk op zijn polsen opgeleverd waardoor zijn poten ook iets naar buiten wijzen. Ben bij de dierenarts geweest want hij loopt ook mank links voor. Nu rymanill 150 mg per dag meegekregen voor  10 dagen.
Nu wil ik hem erg graag op vlees hebben maar weet niet wat te geven, hij mag absoluut niet meer zo snel groeien en daar noet dus met z'n voeding rekening mee gehouden worden.

Wie heeft er wat tips voor mij en lan me misschien helpen met een menu met eventueel extra toevoegingen.

Het is geen ras maar een van alles wat, er zit waarschijnlijk duiste dog in en duitse draadhaar.
Laatst gewijzigd door nicolioo op ma 17 jun 2013, 14:12, 1 keer totaal gewijzigd.
#2696990
Groei is heel vaak ook erfelijk en doorgezakte voeten en naar buiten staande voeten idem. En dat mank lopen: wat maakt dat er gedacht wordt aan groeipijn? Zijn er rontgenfoto's gemaakt? Want het kan net zo makkelijk LPC zijn......

Je kunt tijdelijk het BARF groeipijn dieet geven. Dat bevat een lagere hoeveelheid calcium en minder kcal.

20% vleesbot (en dan liefst vleesbotten van kleine dieren, vleugels en karkas, geen nek), 20% groenten, 30% pens, 10% orgaanvlees, 15% spiervlees en 5% vette vis gaan voeren.

Ik zou zelf ook naar een homeopaat gaan voor een passend homeopathisch middel ter ondersteuning.
#2696991
Dank je lizzy voor je uitgebreide antwoord, had ook al wat info gevonden in een ander bericht over een hond met groeipijn.
Er is eigenlijk nog niet zo veel over te zeggen, we hebben de hond pas sinds gisteren en het viel mij gewoon op dat hij zo mankt links voor. De dierenarts constateerde dat hij naar buiten staande polsen had en dat dat kon komen door een groeispurt maar ook door erfelijkheid of verkeerde voeding, te snel groeien etc.
We hebben geprobeerd hem te onderzoeken maar ik vond het te stressvol worden voor hem en heb voorgseteld om het een poosje aan te kijken. Wie weet is er iets op het vliegveld gebeurd met laden en lossen ( hond is uit moskou gevlogen)

Als hij over 10 dagen nog mankt dan onderzoeken we verder waar het zit en maken we foto's om te kijken of de oorzaak te achterhalen is op die manier.
#2697001
Bij dit soort grote rassen zie je dat natuurlijk erg vaak, voeten die naar buiten staan en doorgezakte voeten. Je kunt zijn spieren in zijn poten ook trainen door hem netjes te laten staan en zijn benen iets te laten strekken door een koekje iets hoger te houden. En dat een paar keer per dag, een paar tellen.

Oh, vergeet ik nog: visolie. Ik zou iedere dag een goede visolie geven.

En verder vertrouw ik op de natuur. Gewoon op rauw/vers zetten en op een gegeven moment normale percentages gaan voeren. Want dit komt met goede voeding of goed of niet maar dan heeft het niet aan de voeding gelegen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door