Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2696969
Sorry maar heb weer een vraag  :-[
Basco was an de week al niet lekker. Diarree en veel drinken.
Nou vond ik gisteren een dode teek in zijn nek met een grote bult eronder.
De bult is te grote van een knikker. Met de kleine tekenkoevoet kreeg ik met moeite de teek eruit, helaas is wel de kop blijven zitten.
Vanmorgen moest Basco overgeven en ligt alleen maar te slapen, zijn ontlasting is wel weer goed.
Als ik aan de bult kom met kroelen ( zit net onder zijn oor ) dan gilt hij van pijn.
Nou is Basco ook best een watje wat wondjes enzo betreft maar zo gillen doet hij niet snel.

Eten en drinken doet hij goed, tandvlees ziet er normaal uit, tempratuur is goed.
Hij is vorige week al bij de da geweest voor de kale plek op zijn poot ( die ziet er weer mooi en rustig uit en die verbind ik nog een paar daagjes langer zodat hij er niet aan kan zitten ) en hij was zo bang dat ik het hem niet weer aan wil doen om naar de da te gaan.
De bult is licht rood van kleur, heb net gekeken en zag de kop zitten dus die is er nu uit! 

De bult heb ik na het verwijderen van de teek ontsmet met betadine zalf en ga ik zo weer doen nu de kop eruit is. Verder heb ik hem gisteren avond en vanmorgen ingesmeerd met honingzalf.

Wat kan ik verder doen? Toch na de da gaan of nog even afwachten?
Met wandelen is hij overigens gewoon zijn eigen alleen zodra we thuis zijn slaapt hij weer.
#2696976
Hier is het na een teek heel normaal dat er een bult zit. En dat restje teek komt er wel uit. Volgens mij is ontsmetten goed en hoef je er verder niks mee. En het weer is denk ik voor een hond die niet helemaal fitvis ook niet je van het. Hier wordt er ook.geen stap teveel gezet. Alleen dat gillen bij die bult hoort niet maaar ja je hebt er al zoveel aan moeten doen dat het misschie. okk een reactie is? Ik zou het persoonlijk ff aankijken.
#2696979
Bij de andere keer dat hij een bult had na het verwijderen van een teek gilde hij niet en had hij er geen pijn aan. De kop heb ik toen straks kunnen verwijderen dus die is er gelukkig uit.
Overal las ik dat de bulten niet pijnlijk zijn maar bij Basco is hij wel pijnlijk.
Ik weet niet of het kan komen door zijn allergien of omdat hij ook ziek is.

Dus naast het ontsmetten hoef ik verder niks te doen?
Ik houd het in ieder geval goes in de gaten dank je wel!
#2696987
Hier hadden twee van mijn meiden vorig jaar ieder een teek. Na het weghalen hadden beiden op de plek een bult die echt wekenlang is blijven zitten. Het bleef wat gevoelig, verder is het uiteindelijk weggetrokken en zijn er geen klachten ontstaan.
#2697020
Zijn tempratuur is goed ( 38,1 ), eten en drinken doet hij ook goed, tandvlees is normaal van kleur.
Hij slaapt veel en drinkt meer als normaal maar dat kan ook door de diarree zijn.
Vanavond geef ik hem kvv ipv barf en maar een beetje om te kijken of hij het binnen houd.
Met uitlatenis hij gewoon zichzelf. Hij plast niet meer als normaal overigens.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#2697089
Teken kunnen idd flinke bultjes nalaten, ook kunnen ze voor vieze wondjes zorgen (met name omdat nieuwe teken ook aangetrokken worden tot korsten of plekken waar al een teek zit, heb echt het idee dat die krengen bloed ruiken)
En zeker kunnen ze irritatie hebben aan de plek waar een teek heeft gezeten, mij komt het voornamelijk over als jeuk, maar een flinke bult kan ook wel een beetje pijn doen., zeker als je je al niet lekker voelt.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door