Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Annemarie Rijnveld
#2696319
Wat is jullie mening over de lamspens van Kiezebrink?
Het ziet er helemaal niet groenig uit op de foto, is dit normaal? Heeft lamspens meestal een beige kleur?
Door Jipogelion
#2696418
De lamspenzen/pensen/whatever die ik heb zijn in inderdaad anders van kleur dan een runderpens. Beige... achtig licht. Zelfs als er nog gras in zit dan is het niet die mosgroene kleur van een koeienpens. Die van mij komen niet van kiezebrink maar van een lijntje, ook op de site van gelukkig dier zien ze er zo uit dus... het zal wel kloppen :biggrin2:
Door Shanti en co
#2696456
Wij hebben altijd lamspens dus ik kan het niet vergelijken met runderpens maar de onze zien er ongeveer hetzelfde uit als die op de foto van Kiezebrink.
Door Annemarie Rijnveld
#2696487
De lamspens die ik kan krijgen in Italie was eerst altijd groenig/zwartig/grijzig.

Sinds een tijdje is de kleur veranderd, beige inderdaad, en bij navraag blijkt nu dat de pens wordt uitgeschud en gewassen! Dit was de eerste verklaring. De tweede verklaring was dat het pens is van heel jonge lammetjes  :-X

Deze beige pens komt uit Duitsland, via Kiezebrink. Vandaar mijn vraag aan jullie.

Ik denk dat ik er een mailtje aan ga wagen.

Bedankt voor jullie reacties.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2696526
Ik wilde net zeggen, die lichtgekleurde zijn waarschijnlijk van lammetjes en de donkere van volwassen schapen. Ook bij rund kan er verschil in kleur zijn. Ik heb meestal een portie "gemengd"en daar zitten dan de hele donkere bij, maar ook die bijna lichtgroen zijn. Afhankelijke van wat het beestje gegeten heeft/leeftijd ect.  volgens mijn slager  :) De donkere zijn ook altijd vetter en de honden vinden ze lekkerder dan de lichtgekleurde.
Door Annemarie Rijnveld
#2696640
Angelique schreef: Ik wilde net zeggen, die lichtgekleurde zijn waarschijnlijk van lammetjes en de donkere van volwassen schapen. Ook bij rund kan er verschil in kleur zijn. Ik heb meestal een portie "gemengd"en daar zitten dan de hele donkere bij, maar ook die bijna lichtgroen zijn. Afhankelijke van wat het beestje gegeten heeft/leeftijd ect.  volgens mijn slager  :) De donkere zijn ook altijd vetter en de honden vinden ze lekkerder dan de lichtgekleurde.
OK, dank je Angelique.
Zit er op dat  teken-achtig uitziende weefsel van de pens (de lichtgekleurde) dan toch nog wel een laag van verteerd voedsel, of is dat helemaal afwezig?

Ik dacht namelijk dat pens eigenlijk alleen maar zijn nut heeft als het ook rijkelijk is voorzien van voedselresten? Toch?
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2696644
In de ideale wereld is de pens alleen uitgeschud, zo krijg ik ze ook. Maar officieeel mag vuile pens niet vervoerd worden, dus gaan die naaruitgespoeld naar  bedrijven voor wederverkoop. Is jammer, maar je kan niet zeggen dat woef er dan helemaal niets meer aan heeft. Bij de gebleekten is dat wel het geval, dat is de moeite van het kopen niet.
Door Annemarie Rijnveld
#2696799
Ik heb vanochtend antwoord gekregen van Kiezebrink, en zij bevestigen dus wat jij al schreef Angelique:

Goedemorgen Annemarie,

Klopt, de lamspens die wij verkopen wordt schoon gespoeld.
Indien u verdere vragen hebt, neemt u dan gerust contact met ons op.

Met vriendelijke groeten,
With kind regards,
Mit Freundliche Grüße,
Lianne van Donkersgoed
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door