Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Migudu
#2696074
Ik denk dat ik in het goede gedeelte zit, een vraagje over nagels.
De nagels van Migudu's voorpoten zijn (vind ik) erg lang, ondanks dat hij veel beweegt.
Knippen durf ik niet, ze zijn ook zo hard en zo'n dremel kent hij niet.
Zijn er andere opties, of moet ik toch even langs de da?

Groetjes,
Gerda
Door Migudu
#2696085
Ik schrok er gewoon van net, bij het droogblazen van de voeten. Ik dacht.."oei, dat is echt te lang." :-[

Gerda
Door keetje
#2696090
Luna heeft een tijd erg weinig gelopen en toen zijn die knijterharde nagels aardig gegroeid. Ik ben al met een vijl, en nagelschaar aan de gang geweest maar het is echt een gigaklus. Daarbij komt dat het leven erg ver doorgegroeid is dus het zal per mm moeten gebeuren zodat het leven terug gaat trekken, of werkt dat zo niet?
Gebruikersavatar
Door zhiva
#2696097
Op behendigheid vonden ze ook al dat Kaya erg lange nagels heeft  :-X
Ik weet niet beter, heeft ze altijd al gehad. We zeggen hier dan ook altijd dat Kaya een dame is, ze loopt op naaldhakken.

1x in de zoveel tijd knip ik er wel een stukje af maar ze zijn idd kneiterhard en het leven zit gewoon heel ver. Ik knip toch regelmatig nog mis omdat het zover zit  :-\ Ze loopt veel op beton maar slijten? Nee dus...
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2696100
-GerdaRoode- schreef: @ Keetje, ik weet niet hoe dat zit met doorgroeien van het leven, eerlijk gezegd.

Gerda
Dat leven groeit ook langzaam door, dus hoe langer jij ze lang laat, hoe verder het leven door kan groeien en je ze in 1 knipbeurt dus minder kort kunt maken. Nou moet je dit niet al te dramatisch zien dat b.v. het leven tot in de punt gaat lopen, want dat heb ik nog nooit zien gebeuren, zelfs niet bij nagels die vorig jaar al gedaan hadden mogen worden.  Meer opties dan knippen op vijlen/dremelen zijn er helaas niet als de hond al voldoende op harde ondergrond loopt. Sommigen hebben de voetjes nu eenmaal op "niet slijten" staan. Daarvan heb ik er ook een paar en bij die knip ik de nagels regelmatig.....uh zeg 2 x per jaar.

Maar lang wil niet altijd zeggen "te lang" als Migidu gewoon rechtop staat en de nagels staan niet op de grond of ze groeien verder niet krom oid, dan zou ik er ook niet al teveel zorgen om maken, want dan slijten ze blijkbaar toch op de juiste lengte af.

Dit....is dus niet goed.

Afbeelding
Door keetje
#2696123
Ik denk dat dat bij Luna ook het geval is, we lopen al zo veel mogelijk op harde grond met haar, vermijden op het ogenblik, daarvoor, de hei al een beetje maar slijten ho maar. Tannetje zag ook al niet dat er veel af kon maar toch zijn ze te lang.1 nagel kon ik wel een stukje afknippen en die raakt nu de grond niet eens meer, de anderen zijn echt lang. Nog niet zolang als op de foto trouwens.
Door Migudu
#2696127
Nee, zo lang als op de foto zijn ze niet, maar je hoort hem wel lopen op het laminaat.

Gerda
Gebruikersavatar
Door Amanda/Dino
#2696129
Ik vijl ze met een gewone vijl van mijzelf en het duimpje knip ik denk ik iedere maand een stukje af. Slijten doen ze hier wel, mijn asielhondje Lona had ontzettend lange nagels. Ze maakt veel snelheid met rennen en dus laat ik haar daar vaak achter de bal aanrennen en zodoende zie ik dat haar nagels ook korter worden.

Als je zelf knipt kun je altijd een x knippen (nog niet doorknippen) om te kijken hoe de hond reageert. Op deze manier heb ik nog nooit in het leven geknipt
Gebruikersavatar
Door Amanda/Dino
#2696164
Ik zet zelf acrylnagels dus heb ontzettend veel vijlen in huis. Heb er even 1 voor je opgezocht die ik fijn vind voor de honden: een gewone simpele nagelvijl die je bij de meeste drogisten wel kunt halen

http://www.google.nl/search?hl=nl&site= ... 1024%3B806

Misschien kun je elke dag even een paar x over de nagels heen vijlen om ze wat korter te krijgen. Ik doe het nu nog maar 1x in de maand ofzo maar doe dit al van pups af aan.
Door Migudu
#2696170
Ik krijg een heleboel vijlen te zien. :biggrin2: Ik neem aan dat karton sowieso niet gaat werken.

Gerda
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door