Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door an g
#2696007
Kan iemand me helpen voor een menu of barf items voor hondjes van 9 kg? Wat kan ik hen geven van BARF,vind dit echt niet zo gemakkelijk omwille van de kleine hoeveelheid die ik maar mag voeren.

Alle hulp is welkom  :)
Door Lida. S
#2696011
mijn kleintjes krijgen alles. sommige karkassen hak ik in stukken. kippennek, eendennek, kippenrug, kwartel, patrijs, krijgen ze zo. soms ben ik lui en geef ik ze een heel karkas, als ik vind dat ze genoeg hebben gehad pak ik t af. De rest is voor de volgende dag of voor de grote honden. Vlees en orgaan is natuurlijk geen enkel probleem
Door an g
#2696025
ze worden heel erg snel dik, ze zijn gecastreerd en gesteriliseerd en 1tje is na een maand barf al een kilo bij!!! van het schoon leven  :D
Door an g
#2696041
ze krijgen 150g. Het lijkt gewoon een heel gedoe. Moeten ze echt per maaltijd en spiervlees en botvlees en orgaan hebben? Ipv eens een dag spiervlees, een dag bot, een dag orgaan...
Door smulpaap
#2696043
Hier ook een kleintje van 7 kg en gesteriliseerd , ze is 10 jaar en eet 3 % , zo,n 210 gram per dag dus . Ik hoef met haar niet op haar gewicht te letten , ze blijft netjes op gewicht
Maar ze krijgt voldoende beweging

Ik vind 1 kg gewichtstoename in een maand tijd wel behoorlijk . Wat voer je nu ? Kunnen ze voldoende bewegen ?

Mijn kleine dame eet ook alles , maar het vraagt wel het nodige knip/hakwerk
Leuk beginners vleesbot voor een kleintje is
Kwartelkarkasjes
Konijnkarkasjes
Kipkarkasjes ...... Dat is ook gemakkelijk te knippen
Vleugeltjes , die kan je ook geven

Met meerdere of alleen maar kleine hondjes kan je bv 1 kg verpakkingen kopen , dat werkt vaak makkelijker omdat je met bv 10 kg verpakkingen wel erg lang doet , zeker met orgaanvlees bv zoals lever , nier en hart

Ten aanzien van het menu kan je eens in de menu hoek kijken , dat is leerzaam voor jezelf . Je leest dan het menu en de feed-back
Ten aanzien van porties maken , daarin zul je je eigen weg moeten vinden , daar krijg je (na in het begin ) veel geklooi vanzelf je eigen handigheid in

Ten aanzien van het aankomen van je hondje zou ik voor magere vleessoorten kiezen , en voldoende beweging natuurlijk
Door hannabelgje
#2696047
Ik geef de hond 1 keer per dag 100 gram vleesbot met 100 gram orgaan of spiervlees. Ik geef de katten 2x per dag. 'S morgens krijgen ze spiervlees of orgaan en 's avonds krijgen ze vleesbot. Krijgen  ze op een dag alleen vleesbot dan  kunnen ze niet meer poepen. Ik zorg er wel voor dat in ongeveer twee weken de verhouding orgaan/ spiervlees klopt.
Door an g
#2696055
ze krijgen momenteel
1dag sprot
1dag pens
1dag kippenruggen en kippennekken
morgen haal ik een doos kwartels en hoop dat ze die lusten en dan zou ik dus een dag kwartel nemen
voor de rest ben ik dus nog op zoek
Door Marije Lei
#2696176
Alleen pens geven zou ik niet doen voor de spijsvertering. Elke dag bot is wel belangrijk omdat dat een groter percentage van je menu is.

Hier een kleintje van 4,5kg. Hij eet 125 gr per dag. Iedere dag bot, spier en orgaan. Hij eet kwartel, eendennek, kippenrugstukken, konijnkarkas, makreel, parelhoen, fazantenbout en lamsrib. Kip, konijn, kwartel, eendennek en parelhoen kun je prima mee beginnen.
Het is een kwestie van knip en hak werk om kleine porties te maken, 70gr bot op een dag stelt niks voor :)
Door an g
#2696774
ik heb 2 hondjes van elk 9 kg voor ik begon met barf en nu 3 weken later heb ik er 1 van 9kg en een van 10kg en heb nochtans maar 150g gegeven
Door san :)
#2696811
inderdaad hele kwarteltjes, kip, konijn, parelhoen karkas eendennekjes etc. ik haal zelf nu wel de orgaanmix gemalen zodat dit handiger portioneert. verder inderdaad een visje, ook goed als complete maaltijd. ik portioneer voor twee dagen.
(nu zijn die van mij iets groter maar ik probeer ook zo handig mogelijk te portioneren)
Door Linsey
#2697104
Wolfke is mijn kleinste hondje (buiten Lotje maar zij staat op kvv), hij eet zo'n 150g (ene dag wat meer, de andere wat minder). Hij krijgt verschillende dingen: kippennekken, eendennekken, kwartel, parelhoenrug/ribben, konijnenrug/ribben, pens (op 1 dag zonder probleem), sprot en allerlei prooidiertjes (muis, kuiken, rat,...).
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door