Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Kefraya
#265902
Hoi allemaal,


hopelijk kunnen jullie me advies geven. Ik zorg momenteel voor de kat van de buurvrouw, en ik heb twee problemen.
Ten eerste heeft poesje een heel slechte vacht: het lijkt wel alsof ze roos heeft, ze zit onder de witte huidschilfers en ze verhaart verschrikkelijk. Ik neem aan dat dit droge huid is, maar wat doe je daar tegen? Mijn katten hebben het nooit gehad, dus ik heb geen idee.
Ten tweede: de poes is al wat ouder (zeker tien jaar) en ik vermoed dat ze problemen heeft met de schildklier. Ze was altijd een slechte eter, maar nu schrokt ze alles naar binnen, ze drinkt een bak water per dag leeg en plast de daarbij behorende hoeveelheden. Ze is ook afgevallen. Hoe dringend moet ze naar de da? De buurvrouw blijft nog wel even weg, want ze is naar een sterfgeval een flink eind uit de buurt. Als ik haar bel, komt ze zeker terug om met poesje naar de da te gaan, maar als ze nog niet weg kan, maakt ze zich vreselijk zorgen natuurlijk. Hebben jullie goede raad ???

Bedankt alvast!
Gebruikersavatar
Door sylvia
#265928
Hoelang blijft je buurvrouw weg?
Als ze morgen weer terug is hoef je haar nu niet te bellen, en anders kan jij misschien met de kat naar de da.
Het lijkt me wel een goed idee omdaar met haar heen te gaan.
Door Kefraya
#265955
Ik weet niet precies hoe lang ze wegblijft, dat is het lastige.
Haar zwager is vrijdag overleden, en ze wil graag bij haar zus zijn. Die is al ver in de zeventig en pas geopereerd, dus het zou best nog wel eens een week of langer kunnen duren voordat ze terug is.
Het is voor mij geen enkel punt om met de poes naar mijn da te gaan, maar wil dat toch liever niet doen zonder dat ik even overlegd heb.
Door zurca
#266076
Veel eten, veel drinken, afvallen...Dan denk ik eerder aan nierproblemen (of suikerziekte, maar daar worden ze meestal dik bij) :-\
Misschien toch even bellen en overleggen want met nierproblemen kan de kat zichzelf langzaam aan het vergiftigen zijn....
Door Borke
#267054
Je zou wat urine op kunnen vangen en daarmee langsgaan bij de dierenarts. Zo'n testje kost weinig en kan al veel informatie geven.

Ik weet niet wat je buurvrouw wil, dit lijkt niet echt een nieuw probleem, sommige mensen zijn erg laks om naar de dierenarts te gaan en anderen 'zien' het gewoon niet als de conditie van de kat verandert.

Groetjes,
Door Kefraya
#267218
AstridStraver schreef: Je zou wat urine op kunnen vangen en daarmee langsgaan bij de dierenarts. Zo'n testje kost weinig en kan al veel informatie geven.

Ik weet niet wat je buurvrouw wil, dit lijkt niet echt een nieuw probleem, sommige mensen zijn erg laks om naar de dierenarts te gaan en anderen 'zien' het gewoon niet als de conditie van de kat verandert.

Groetjes,
Dat is inderdaad een goed idee, dat zal ik proberen.
Overigens is mijn buurvrouw heel erg lief voor haar beessie, ze is echter ook al in de zeventig en misschien niet altijd meer zo alert ;)

Heeft iemand nog een tip voor de droge huid?
Door Femke
#269533
Kefraya schreef: Dat is inderdaad een goed idee, dat zal ik proberen.
Overigens is mijn buurvrouw heel erg lief voor haar beessie, ze is echter ook al in de zeventig en misschien niet altijd meer zo alert ;)

Heeft iemand nog een tip voor de droge huid?
visolie capsules waar ook borage olie in zit, werkt bij mijn katten als een trein. Stan was ook meer grijs dan zwart toen hij hier kwam....Nu is hij net zo'n moriaantje :D
Door zurca
#269600
Femke schreef: visolie capsules waar ook borage olie in zit, werkt bij mijn katten als een trein. Stan was ook meer grijs dan zwart toen hij hier kwam....Nu is hij net zo'n moriaantje :D
En hoeveel en hoe vaak geef jij dat Femke?
(ik heb hier een oudje met elke keer schilfers in haar vacht..)
Door Femke
#273490
zurca schreef: En hoeveel en hoe vaak geef jij dat Femke?
(ik heb hier een oudje met elke keer schilfers in haar vacht..)
Ik gaf eerst iedere dag één capsule per 2 katten (dus een half p.p.) gedurende een week of 2 en nu nog maar 2 keer per week.
Door zurca
#273625
Femke schreef: Ik gaf eerst iedere dag één capsule per 2 katten (dus een half p.p.) gedurende een week of 2 en nu nog maar 2 keer per week.
Ok..Dankje ik denk dat ik dat ook maar eens ga proberen voor Meid :D
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door