Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door deja
#2695449
Dat staat op mijn doos die ik net heb gekocht, er zit in kipkarkas lamsvlees kalkoen en rundvlees penshart long lever en nier.
Ik heb de versie van 17 euro, als ik op zoek wat ik zou moeten hebben is dat een versie met geit en ook groente, ik kan deze versie die ik nu heb gekocht niet vinden, de productiedatum is 28/5/2013 Heb ik soms een nieuwe versie?
Er zitten ook geen 20 x 250 gr. maar 16 stukken van ong 325 gr. denk ik.
Laatst gewijzigd door deja op za 15 jun 2013, 14:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Door chiva
#2695739
heb ff een doos uit de vriezer getrokken , met inpakdatum 30-5-2013

Ingrediënten: kipkarkas, rund,lam,geit, kalkoen.
  Organen ; runderhart, lamshart, lever en nier rund en lamspens .

Heb de doos ff opengemaakt en zie ook nog steeds de groente erin zitten.
En tel 14 stukken.

Deze verpakking is sinds begin mei en ook de grote van de stukken is sindsdien, zover ik het gezien heb.
Door deja
#2696107
[quote="chiva"]
heb ff een doos uit de vriezer getrokken , met inpakdatum 30-5-2013

Ingrediënten: kipkarkas, rund,lam,geit, kalkoen.
  Organen ; runderhart, lamshart, lever en nier rund en lamspens .

Heb de doos ff opengemaakt en zie ook nog steeds de groente erin zitten.
En tel 14 stukken.

Deze verpakking is sinds begin mei en ook de grote van de stukken is sindsdien, zover ik het gezien heb.
[/quote]
Hier een verpakking van 28-5-2013 en geen geit erin en er staat ook niet op van welk dier het orgaan is alleen welke organen erin zitten, ik vond  eerlijk gezegd de kleur van het product erg grouw.
Laatst gewijzigd door deja op zo 16 jun 2013, 12:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Sarah5
#2696133
[quote="deja"]
Hier een verpakking van 28-5-2013 en geen geit erin en er staat ook niet op van welk dier het orgaan is alleen welke organen erin zitten, ik vond  eerlijk gezegd de kleur van het product erg grouw.
[/quote]

Even een mailtje of telefoontje aan wagen?
Door fransbulletje
#2696157
Op hun facebookpagina stelt iemand ook een vraag over de kleur vlees en daar hebben ze antwoord op gegeven.
Je kunt ze daar makkelijk wat vragen , antwoord volgt vaak snel.
Door deja
#2696534
Ik heb het net in de bak gedaan van Fajah, gisteren gehaald een klont ontdooit er kwam helemaal geen vocht vrij en ik vond het vreemd ruiken het is darf kvv eko de kleur vind ik ook niet fris eruit zien, had een rol Lotgering totaal met vis nou die rook veel beter en zag er ook beter uit, heb ik nou pech of is dit normaal. Er staat echt op productie 28-5-2013.
Door deja
#2696818
Ik heb gebeld, en de man aan de telefoon vertelde dat er inderdaad weinig vocht in zit, hij zij ook je kan rustig er wat vocht zelf aan toevoegen  en dat er minstens 4 soorten in moeten zitten en als ze op dat moment iets missen dus een bepaalde vleessoort is er niet dan wordt er met een andere vleessoort gewerkt, en in mijn geval is dat kalkoen.
Dat het er grauw uitziet komt door de lamspens en daardoor ook wat sterker ruikt, de pens is momenteel van jonge lammetjes en die stinkt meer, dus ben er wel een beetje uit. We gaan er lekker mee door. Oh en een foto maken dat komt wel een keer, ben niet zo,n ster in foto,s op het forum zetten, lukt me veel beter op facebook dan kan ik van mijn telefoon delen, dat gaat hier moeizaam.
Laatst gewijzigd door deja op ma 17 jun 2013, 11:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Door fransbulletje
#2700238
Hier ook weer een doosje Darf Eko opgehaald.
Samenstelling is veranderd, minder bot meer spiervlees,dus ga het weer eens proberen voor de bullen.
Ben benieuwd.
Door M@rina
#2700297
[quote="fransbulletje"]
Hier ook weer een doosje Darf Eko opgehaald.
Samenstelling is veranderd, minder bot meer spiervlees,dus ga het weer eens proberen voor de bullen.
Ben benieuwd.
[/quote]

Hoe ben je hier achter gekomen? Ik vind juiste verhoudingen die ze hadden optimaal voor mijn honden zou het jammer vinden als er minder bot en meer spiervlees in gedaan wordt.
Door chiva
#2700318
De onderstaande stukjes ff gecopiëerd van hun Facebook.

Sinds deze week zit er in alle DARF versies 10% extra spiervlees, dit op verzoek van veel klanten.
we hebben de hoeveelheid kaal bot iets terug gebracht ook de organen (pens) iets minder.
De blokken zijn onder tussen al weer kleiner, maar zoals het oude formaat zal waarschijnlijk niet meer gaan lukken. Een van de redenen waardoor wij met het duurdere vlees geen prijs verhoging hoeven door te voeren is de aanschaf van een nieuw portioneer apparaat waardoor we meer volume met de zelfde mensen kunnen maken. De blokken voor de hond zitten standaard tussen de 200-300g en de blokken voor de kat tussen de 150-250g. Doordat DARF gemaakt wordt van super verse ingrediënten blijft het na ontdooien tenminste 48 uur in de koelkast houdbaar. Dus de iets grotere blokken zouden geen probleem meer moeten zijn. Overigens zijn de kleine en minder mooie blokken nu ook verleden tijd .
Door M@rina
#2700364
mmhhhmm nog maar 15 % kaal bot, ik vrees dat dit voor mijn honden te weinig, zeker als er ook nog 10% groente in zit.

Jammer....
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door