Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Saartje
#2695599
Mag jullie vragen hoe je dit een kat geeft. Kan veel door de carnibest doen, maar dat mag niet met lysine.
Ik heb nog 5 katten die pas flinke griep/niesziekte gehad .
4 zijn er opgeknapt, maar een blijft erg snotteren, je hoort het snot nog en hij heeft niesaanvallen en het snot slaat om zijn kop.
Het snot is wit en soms roze, maar niet groen gelukkig, hij heef een ab kuur die volgende week afloopt maar het helpt niet echt.
Heeft iemand nog advies graaaaaaagggg
Door Jacoba
#2695719
Mengen met lactosevrije melk of water, zo op laten drinken of anders via een spuitje (verkrijgbaar bij dierenarts) rechtstreeks in de bek?
Door Saartje
#2695768
En mag die melk wel want er mogen geen eiwitten in zitten heb ik begrepen.. Ik ga het in ieder geval proberen dank je wel...
Door Jacoba
#2696137
Saartje schreef: En mag die melk wel want er mogen geen eiwitten in zitten heb ik begrepen.. Ik ga het in ieder geval proberen dank je wel...
Nee, dan niet. Melk bevat eiwitten.
Door Martine-Tom
#2696139
Jacoba schreef: Nee, dan niet. Melk bevat eiwitten.
Waarom mag het niet met eiwitten?
Door Envie
#2696474
Heb mijn ouwetje altijd door t eten gegeven bij chronisch niezen. En het hielp wel redelijk!!
Door Jacoba
#2696551
Misschien dat het daarom redelijk hielp i.p.v. goed  :P omdat het dus schijnbaar beter niet tezamen met eiwithoudende voeding wordt gegeven.
Door Martine-Tom
#2696559
Jacoba schreef: Misschien dat het daarom redelijk hielp i.p.v. goed  :P omdat het dus schijnbaar beter niet tezamen met eiwithoudende voeding wordt gegeven.
Maar dat is ook niet bewezen las ik. Er zijn juist ook weer mensen die aanhouden dat het juist goed is om het met eiwitten te geven om een bredere eiwitbasis te hebben waardoor het juist beter zou werken...
Door Martine-Tom
#2700367
Ik heb deze vraag bij De Groene Os neergelegd en kreeg vandaag terug dat ze het overlegd hebben en L-Lysine idd beter niet met voer gegeven kan worden, om het even welk voer dan ook, brok, blik, vers, beste manier is mengen met water en (met ruime tijd tussen eten en Lysine) met een spuitje in de bek te geven.
De tekst op de website zal worden aangepast met bovenstaand advies.
Door denise1968
#2702924
Hoe gaat het nu met het toedienen van lysine? Merk je een beter herstel door het te mengen met water in te spuiten in de bek van de kat? Ben wel benieuwd. Alvast bedankt
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door