Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Saartje
#2695603
Ik had 6 katten, max is pas overleden
Max en ESmee waren twee maatjes van 13 jaar, de 4 andere katten zijn een groepje apart zeg maar. Maar nu is max overleden en is ESmee alleen en doodsbang geworden voor de groep van 4 .
Als ze een van de andere katten ziet begint ze al te gillen en te grommen waardoor de 4 andere katten direct reageren dus er ontstaat een vreselijke situatie. ESmee wil naar boven en is bijna de hele dag boven en snachts slaapt ze op mij bed.
Ik zélf vind het en vreselijke situatie maar is dat ook zo, ze is tevreden bovenin niet beneden. Wat is wijsheid dit zo laten of met medicatie toch proberen dergelijke bij elkaar te krijgen wat niet gaat lukken denk ik
Wie kan en helpen
Door Envie
#2695771
Dat is zeker heel lastig. maar het groepje van 4, die zijn toch niet altijd bij elkaar? Of heb je ze allemaal binnen?
Kan je de makkelijkste van de 4 niet bij haar zetten? Of zet haar in een bench zodat de anderen niet bij haar kunnen komen. Wanneer zij rustig zou zijn, zouden de anderen niet meer op haar reageren denk je?
Ik heb zelf eens een klein vondelingetje bij ons ouwetje van 18 gezet. Eerst een paar keer per dag in een bench. Tot de ouwe er niet meer van opkeek. Daarna kleintje in de keuken waar ouwe ook kon komen en weer gaan. Kleintje kon de keuken niet uit. Na verloop van tijd was er rust, en hebben we er nog een kleine bij genomen. Ook die op dezelfde manier geintroduceerd. 
Door Mevroi Kruim
#2696831
Ik heb hier een enorme neuroot, Knor, van inmiddels 19, die eigenlijk zijn hele leven al op de bovenverdieping woont. Hij is altijd bang gebleven voor de honden, terwijl de andere 3 katten daar prima mee kunnen, ook zijn zus Eppo. Hij is sowieso overal bang voor en boven is het rustig en veilig, er staan een paar Knor-huisjes (=kartonnen dozen met deksel met gat in de zijkant) en er is een Knor-bedje onderin een kast waar hij zich veilig kan verstoppen. 's Nachts als de honden in hun kamer zitten komt hij wel beneden en af en toe gaat hij de tuin in maar dat is het wel. Ik doe er verder niks meer aan, van alles geprobeerd maar hij is nou eenmaal een angsthaas en leert het gewoon niet. Dus we laten het maar zo. Lekker knuffelen vindt hij wel fijn dus dat doen we dan, en verder slaapt hij veel en kijkt uit het raam.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door