Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

#2692330
Zo ik heb net een aantal topic's gelezen, en nu ga ik erg twijfelen of ik het wel goed doe...

Ik voer KVV en barf...

Als ik KVV geef heb ik de enkelvoudige mixen van degomeat, ook heb ik haaksbarf (paard of geit) ropadog ( eend,zalm,kip of zalm, lam, en nog iets)  en ik wil ook de darf gaan aanschaffen.. Maar wel de enkelvoudige.. Ik voeg zelf groentemix toe die ik maak van minimaal 7 verschillende groentes, waar ik ook op let zijn de verhoudingen, dus niet teveel koolsoorten, en nachtschade beperken.
Ook geef ik fruit, en ik geef het niet samen met het vlees, want dat kon gaan gisten ( behalve appel)

Alleen nu ben ik bang dat ik de barf dagen niet goed doe... Ik heb namelijk niet dat ik standaard 5dagen KVV voer, dat wisselt de ene keer wil ik bijvoorbeeld 3dagen KVV voeren en de rest barf, of juist 2 dagen barf en 1 dag KVV en zo natuurlijk de week volmaken...
Kan dit? Of is dit not done... :-[

Als ik barf let ik wel op de verhoudingen natuurlijk..
Mijn woef is 20kg (ongeveer)

Na het rekensommetje gebruikt te hebben die hier op de site staat voor barf, kom ik uit op de dagelijkse hoeveelheid voor Loena

200 gram vleesbotten (nu krijgt ze nog alleen kippen vleugels, wil haar eerst goed laten wennen, later
                                  Later ga ik dit natuurlijk uitbreiden met konijn, e.d.
80 gram orgaan
80 gram spiervlees
40 gram groentemix

De grammen komen niet zo nauw, het ligt er ook aan hoeveel beweging Loena die dagen krijgt en als ik merk dat ze wat afvalt komt er wat bij merk ik dat het genoeg is blijft het zo...

De organen, ik heb verschillende soorten van degomeat, zoals lams hart, paarden nier en nog meer volgens mij...
Qua spiervlees wil ik juist de soorten gaan voeren die niet standaard zij , dus kalf, paard, geit, lam

En ook voer ik wekelijks vette vis vaak als extra, ook krijgt ze bij haar groentemix wat yoghurt en olijfolie.
Verder wil ik me ook beter gaan verdiepen in extra toevoegingen van noten e.d. Maar daar weet ik verder nog niks over...

Ik hoop dat jullie me kunnen vertellen of ik het tot nu toe goed doe, of juist helemaal niet... Ik hoop dat ik het begrepen heb.. Maar had hier net een topic gelezen waardoor ik heel erg begon met twijfelen..
Ook heb ik het topic gelezen van KVV en barf in een bak... Ik heb wel geprobeerd eerst zelf alles te lezen

Alvast bedankt voor de antwoorden.. :biggrin2:
#2692693
[quote="M@rina"]
Je doet het volgens mij prima! Niks op aan te merken!
[/quote]

Super!! Wat ben ik blij met dit antwoord :biggrin2: :shy:
Ik was echt even bang dat ik verkeerd bezig was na aanleiding van een ander topic hier...
Dus al het lezen hier op het forum heeft echt z'n vruchten af geworpen ...men het is nog eens leuk om te lezen...

Als er andere zijn met andere ideeën of tips oid, ik sta overal voor open, mits het in het voordeel is van m'n hond natuurlijk 8)

.......vraagje.......
Loena lust geen rauw ei... Is dit erg, of hoe kan ik dit vervangen? Of kan ze er uiteindelijk wel aan wennen.? ::)
#2694684
[quote="Bullterrier-Loena"]
Super!! Wat ben ik blij met dit antwoord :biggrin2: :shy:
Ik was echt even bang dat ik verkeerd bezig was na aanleiding van een ander topic hier...
Dus al het lezen hier op het forum heeft echt z'n vruchten af geworpen ...men het is nog eens leuk om te lezen...

Als er andere zijn met andere ideeën of tips oid, ik sta overal voor open, mits het in het voordeel is van m'n hond natuurlijk 8)

.......vraagje.......
Loena lust geen rauw ei... Is dit erg, of hoe kan ik dit vervangen? Of kan ze er uiteindelijk wel aan wennen.? ::)
[/quote]

Erg erg, eitje is natuurlijk wel gezond, dus het zou leuk zijn als ze er 2 per week zou eten. Kun je zo'n ei niet ergens onder mengen? En dan in den beginnen b.v. alleen het eigeel om stiekem daarna, als ze dat wel eet natuurlijk het eiwit erbij te gaan mengen.
#2694759
[quote="Angelique"]
Erg erg, eitje is natuurlijk wel gezond, dus het zou leuk zijn als ze er 2 per week zou eten. Kun je zo'n ei niet ergens onder mengen? En dan in den beginnen b.v. alleen het eigeel om stiekem daarna, als ze dat wel eet natuurlijk het eiwit erbij te gaan mengen.
[/quote]

Hmm ja dat ga ik is proberen... Dankje!

Verder heb ik nog een vraagje.. Ik heb nu drie dagen zelf samen gesteld en ik wilde graag weten wat ik geef of dat ook goed is, en of het ook afwisselend genoeg is... Ik heb ook KVV maar wil proberen zoveel mogelijk te barfen... En als ik het spoor bijster ben of ik heb te weinig variatie of ik ben een niet thuis dan e.d. Dan wil ik eigenlijk pas KVV geven....

Hier m'n afgelopen drie dagen...

Woensdag,
Kippenlever
Kippennekken
Kip spiervlees
Groentemix
Fruitmix

Donderdag,
Kippenmaag
Kwartel (hele)
Kip spiervlees
Groentemix

Vrijdag
Kippenmaag
Konijn vleesbot
Rund spiervlees
Groentemix

De donderdag had ik nog wat kipfilet en kiplever erbij gedaan.. Anders moest ik het weggooien.. Maar die nacht heeft ze me wakker geblaft omdat ze diarree had, en vandaag ook nog dunne poep, dus is weer een goed leer moment, niet extra orgaan geven... Dan maar weggooien... Hihi

Ow ik heb vandaag ook gedroogde kalkoennekken en konijn oren (met haar) :P en Loena vind ze top!!
Alleen die gedroogde konijn oren zijn erug duur!!! :o €7 per 100 gram!! Pff naja het zal wel het merk zij XD (ropadog)

Ben benieuwd naar de reacties op m'n eerste drie dagen zelf samengesteld menu...
    Ik heb zelf wel gezien dat ik wat minder kip moet geven.. Maar dat was uit makkelijkheid omdat ik
    Die al had en de rest moet nog geportioneerd worden  :-X hihi
#2694842
je moet er vanuit gaan dat als je barf wilt voeren naast de kvv , dat je spiervlees en vleesbotten geeft die niet (of in mindere mate)  in de kvv zitten.
en natuurlijk zorgen dat je alles in de juiste verhoudingen geeft , maar daar was je al achter gekomen  ;)
#2694853
Ja dat klopt idd..
Maar al doende leert men...

Het is wel zo dat ik van KVV vaak de aparte diersoorten heb.. En standaard geen kip geef... Omdat mijn vleesbotten voornamelijk kip zijn...
Voor KVV heb ik geit, paard, kalf, konijn, wild e.d.
Dus ik probeer daar heel erg op te letten....

Maar ik merk al egt verschil aan mijn Loena !!!!!! Ze heeft geen last meer van prut ogen... En jeuk en bulten e.d. Haar vacht glanst meer... En vind het eten helemaal geweldig!!!!!' En ik geniet er ook heel erg van...

En....!! Ik ben heel blij dat dit forum bestaat!!!!  Ik hoop dat meerdere mensen over willen stappen... Ik heb er alleen maar baat bij... Ondanks dat het nu nog wat meer werk is... Heb ik het echt heel erg over voor mijn Loena ... Ze is m'n allesie <3
#2694893
ik lees dat je genoeg variatie aan dierensoorten geeft :thumbsupup:
als ik dan toch heel mag zeuren  :biggrin2: , dan zou ik de kippenlever (tenzij die biologisch is ) vervangen door een ander diersoort ivm de vele antibiotica die plofkippen krijgen 
#2694897
[quote="lauraV"]
ik lees dat je genoeg variatie aan dierensoorten geeft :thumbsupup:
als ik dan toch heel mag zeuren  :biggrin2: , dan zou ik de kippenlever (tenzij die biologisch is ) vervangen door een ander diersoort ivm de vele antibiotica die plofkippen krijgen
[/quote]

Dankje voor het 'zeuren'  ::)
Ik zal hier op letten... Want je hebt zeker gelijk...  :)
#2695070
[quote="Bullterrier-Loena"]
Dankje voor het 'zeuren'  ::)
Ik zal hier op letten... Want je hebt zeker gelijk...  :)
[/quote]

Owww en niks weggooien, gewoon beter gaan proportioneren  :)

Maar je menu bevat zoals het hier staat idd veel kip. Probeer qua vleesbot nog wat eend,konijn, parelhoen oid erbij te krijgen en het gaat helemaal goed.  :)
#2695099
Die konijnenoren (en al het andere  :biggrin2:) kun je heel makkelijk zelf drogen, dat scheelt in de prijs!
Moet je die flappies wel zelf (rauw) in het drogertje leggen,  maar hee, to Barf or not to Barf hè  :P

Zoek maar eens op droger hier op het forum, een Bohmann heb je al voor weinig!

*sorry voor het activeren van weer een nieuwe verslaving*  :biggrin2:
Laatst gewijzigd door Kim_S op vr 14 jun 2013, 23:48, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door